Web Analytics Made Easy - Statcounter

وس اندرسون فیلمساز تحسین‌شده‌ای که سازنده استاپ موشن‌های محبوب ۲ نسل است، در جشنواره فیلم انسی ۲۰۲۰ فرانسه حاضر خواهد بود.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ورایتی، وسن اندرسون نامزد اسکار برای فیلم بلند انیمیشن «جزیره سگ‌ها» و برنده جایزه کریستال انسی برای «آقای فاکس شگفت‌انگیز» در ماه ژوئن در شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی در فرانسه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نخستین حضور اندرسون در انسی است و او وقتی سال ۲۰۱۰ با «آقای فاکس شگفت‌انگیز» برنده جایزه بهترین فیلم بلند سال این جشنواره شد در آن حضور نیافت.

وی قرار است برای سهیم شدن دستاوردهایش در صنعت انیمیشن، در این جشنواره حضور یابد. همکاران دایمی او جیسون شوارتزمان و رومن کاپولا که نویسندگان همکار وی در فیلم بعدی‌اش «گزارش فرانسوی» نیز هستند، وی را در این جشنواره همراهی می‌کنند.

مارسل ژان مدیر هنری جشنواره انسی با اشاره به اینکه اندرسون با آثارش نقش تاثیرگذاری در یک دهه اخیر در زمینه انیمیشن استاپ موشن داشته است و آثارش الهام بخش بسیاری از فیلمسازان جوان بوده، گفت: حضور او در انسی فرصتی برای تحسین آثار اوست.

سال ۲۰۱۰ نه تنها وس اندرسون با «آقای فاکس شگفت‌انگیز» جایزه انسی را برد، بلکه در جوایز اسکار، انی، گلدن گلوب و بفتا در بخش انیمیشن بلند نامزد کسب جایزه شد. تنها «کرولاین» ساخته هنری سلیک چنین موفقیت بزرگی کسب کرده است.

این کارگردان، بازیگر و فیلمنامه‌نویس ۵۰ ساله آمریکایی سال ۲۰۰۱ نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اصلی برای فیلم «خانواده اشرافی تننبام» شده بود. «قلمرو طلوع ماه» و «هتل بزرگ بوداپست» از دیگر آثار تحسین شده وی است.

جشنواره انسی در سال ۲۰۲۰، شصتمین دوره‌اش را از ۱۵ تا ۲۰ ژوئن (۲۶ تا ۳۰ خرداد ۱۳۹۹) برگزار می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انیمیشن سازی جشنواره فیلم انسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو که به سینمای مستقل اختصاص دارد، ۱۶ آگوست در پیاتزا گرانده، میدان باز خود که گنجایش ۸ هزار تماشاگر را دارد از جین کمپیون کارگردان مولف نیوزیلندی تجلیل خواهد کرد. روز بعد کمپیون یک مصاحبه روی صحنه خواهد داشت و فیلم‌های «فرشته‌ای سر میز من» (۱۹۹۰) و «پیانو» (۱۹۹۳) به نمایش درمی‌آیند.

جشنواره در بیانیه‌ای با اشاره به این واقعیت که کمپیون اولین زنی است که نخل طلای کن را با فیلم «پیانو» برنده شده است، عنوان کرد: بیوگرافی جین کمپیون پر است از اولین‌های قابل توجه؛ اولین زنی که دو بار در بخش بهترین کارگردانی در جوایز اسکار نامزد شد و اولین فیلمساز نیوزیلند که در جشنواره فیلم ونیز برنده شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی شد.

در بیانیه همچنین تاکید شده کمپیون با ۹ فیلم بلند، تعدادی فیلم کوتاه و ۲ فصل از مینی سریال تلویزیونی «برفراز دریاچه» که از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ روی آنتن رفت، یکی از معماران اصلی تخیل در سینمای معاصر است.

برناردو برتولوچی، کن لوچ، ژان لوک گدار، ورنر هرتسوگ، کلی رایشارت، جان واترز، مارکو بلوکیو و انیس واردا از دریافت کنندگان قبلی این جایزه لوکارنو هستند.

هفتاد و هفتمین دوره لوکارنو از ۷ تا ۱۷ آگوست (۷ تا ۱۷ مرداد) برگزار خواهد شد.

کد خبر 6087905

دیگر خبرها

  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • «آه سرد» ۲ جایزه از جشنواره مسکو گرفت
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • دراختتامیه جشنواره «قهرمان ایران ۱۴۰۲» چه گذشت؟
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد