Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه سابق باقرشهر گفت: نماینده مجلس خبرگان رهبری باید عالم و مجتهد مورد تایید حوزه‌های علمیه باشد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی امام جمعه سابق باقرشهر، امروز در جمع خبرنگاران درباره انتخابات مجلس خبرگان اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری یک نهاد مستقل و در جمهوری اسلامی بسیار موثر و مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق قانون اساسی مجلس خبرگان رهبری یک نهاد مستقل‌ است که خود قانون تصویب کرده و به هیچ نهاد یا سازمانی وابستگی ندارد.

امام جمعه سابق باقرشهر با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری متشکل از فقها و مجتهدان برجسته از سراسر کشور است، عنوان کرد: نامزدهای مجلس خبرگان رهبری هم همچون مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده و سپس در معرض انتخابات مردمی قرار می‌‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نیز باید بر اساس قانون رفتار کنند، ابراز کرد: یک نماینده خوب در مجلس خبرگان یا مجلس شورای اسلامی باید از مسائل سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی جامعه درک درستی داشته باشد که بتواند بر همین اساس خلاء ها را برطرف کند.

وی افزود: در مجلس خبرگان هم به مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه توجه می‌شود که اگر نیاز به تذکر یا پیشنهادی بود انجام شود.

امام جمعه سابق باقرشهر درباره دوره‌های مجلس خبرگان عنوان کرد: هر دوره مجلس خبرگان ۸ سال است که انتخابات آن به همراه مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود، این دوره انتخابات مجلس خبرگان میان‌دوره‌ای است که با رحلت آقای هاشمی رفسنجانی، مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی و مرحوم آقای میرمحمدی در تهران باید انتخابات برگزار می‌شد که جای آنها پر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی ابراز کرد: وظیفه مهم نماینده‌گان مجلس خبرگان رهبری شناسایی ولی‌فقیه یعنی رهبری و معرفی ایشان به مردم برای انتخاب است. سال ۶۸ خبرگان رهبری به محض ارتحال امام در راحل با وجود فرصت کم ولی فقیه و رهبری را به مردم معرفی کردند.

وی با بیان اینکه صلاحیت علمی نخستین ویژگی نماینده مجلس خبرگان رهبری است، اظهار کرد: نماینده مجلس خبرگان رهبری باید عالم و مجتهد مورد تایید حوزه‌های علمیه باشد.

امام جمعه سابق باقرشهری با بیان اینکه شورای نگهبان از نامزدهای نمایندگی مجلس خبرگان رهبی آزمون به عمل می‌آورد، ابراز کرد: بر همین اساس برخی نامزدها انصراف می‌دهند، آزمون شورای نگهبان  صلاحیت علمی کاندیداتورهای مجلس خبرگان رهبری را مشخص می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در پایان با بیان اینکه تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان از نظر قانونی دو هفته‌ پیش از برگزاری انتخابات زمان دارد. گفت: نماینده‌گان مجلس خبرگان انقلابی بوده و به هیچ طیفی وابستگی ندارند.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات خبرگان رهبری و مجلس مجلس خبرگان خبرگان نماینده مجلس خبرگان رهبری حجت الاسلام والمسلمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری در این دیدار با بیان اینکه تشریح کار‌ها و اقدامات  سبب خوشنودی و رضایت بیشتر مردم می‌شود،گفت:: اقدامات مؤثر صورت گرفته در کشور باید برای مردم تشریح شود و مسئولان به مطالبات مردمی بیش از پیش توجه داشته باشند.

آیت الله میرباقری منتخب مردم استان سمنان در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همچنین امروز با استاندار سمنان دیدار و گفت و گو کرد.

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!