Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مهین فرهادی‌زاد» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص کسب سهمیه المپیک زنان افزود: دیگر کسی نمی‌تواند بگوید که تفاوتی در سرمایه‌گذاری در رشته‌های مختلف میان زنان و مردان وجود دارد. بنابراین اکنون فدراسیون‌ها بدنبال این هستند تا سهمیه‌های خود را کسب کنند و برای آنان فرقی نمی‌کند که دختر یا پسر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار سهمیه المپیک و ۲ سهمیه پارالمپیک گرفتیم و مسوولان فدراسیون‌ها تلاش دارند تا با فراهم کردن شرایط حضور در مسابقات مختلف و افزایش رنکینگ آنها، سهمیه‌های دختران را افزایش دهند. امیدواریم در کاراته، تکواندو و قایقرانی سهمیه کسب کنیم و زمینه حضور تعداد بیشتر ورزشکاران با بدست آوردن سهمیه در المپیک مهیا شود تا آنها در این بازی‌ها خوش بدرخشند.

معاون توسعه ورزش زنان ادامه داد: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب ورزشکاران زن ما فعالیت خود را در رشته‌های مختلف شروع کردند و حضور زنان ما در مسابقات مختلف با پوشش اسلامی و رعایت ملاحظات فرهنگی فراهم شد اما این حضور به شرط این بود که پوشش ما در فدراسیون‌های جهانی و آسیایی مورد قبول واقع شود. اکنون در رشته‌های دیگری با فاصله زمانی بسیار، زنان ما فعالیت خود را شروع کردند.

وی یادآور شد: فعالیت‌های رشته‌هایی مثل شنا و ژیمناستیک را فقط در داخل کشور داریم و به همین دلیل هر رشته دیگری هم با ملاحظات فرهنگی رعایت نشود خودمان تمایلی به حضور در میادین بین‌المللی نخواهیم داشت. فاصله طولانی حضور نیافتن زنان در میادین بین‌المللی ما را مجاب نمی‌کند که یک شبه راه صد ساله را طی کنیم. اما زنان در رشته‌هایی چون وزنه‌برداری و کشتی با توان عالی و حوصله زیاد و تمرین به سرعت رشد می‌کنند.

فرهادی‌زاد خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به شرایطی که از دختران و زنان خود می‌بینیم، ملاحظات فرهنگی رعایت شود. اکنون شاهد حضور زنان ورزشکار در میادین داخلی هستیم که این امر نشان دهنده علاقه‌مندی زنان به کشتی یا رشته‌های دیگر است. امیدوارم شرایط حضور زنان در فضای برون مرزی برای برخی از این رشته‌ها فراهم شود که تازه کار خود را شروع کرده‌اند.

وی همچنین در خصوص تغییر تابعیت برخی ورزشکاران اظهار داشت: ورزشکاران،  فرزندان ما هستند که در کشور خود برای ایران زمین تلاش کردند و به میادین بین‌المللی راه یافتند، به مدال رسیدند و مردم هم همراه آنان بودند. این ورزشکاران خِیر معنوی و مادی این مردم را دیدند. ما ضمن اینکه از همه آنها حمایت می‌کنیم امیدواریم فضای ایران را درک کنند و محبت‌های مردم و مسوولان را فراموش نکنند و دوباره به فضای تمرینی و مسابقات خود در ایران بازگردند.

برچسب‌ها وزارت ورزش و جوانان کاراته

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان کاراته وزارت ورزش و جوانان کاراته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک

ملی‌پوش شمشیربازی فلوره زنان ایران از رسیدن به سهمیه المپیک پاریس بازماند.

به گزارش ایسنا، مسابقات شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا به میزبانی امارات در حال برگزاری است. نماینده ایران در اسلحه فلوره زنان نتوانست سهمیه المپیک را به دست بیاورد. زهرا کارگر موفق نشد از مرحله گروهی وارد جدول حذفی شود از این رو وداع زودهنگامی با بازی‌های المپیک داشت.

او در مرحله گروهی چهار بازی‌اش را واگذار کرد و تنها یک پیروزی داشت. در اسلحه فلوره زنان ۱۴ شمشیرباز شرکت کردند و کارگر در رده دوازدهم قرار گرفت.

فرد قهرمان سهمیه المپیک پاریس را به دست می‌آورد.

شمشیربازی ایران تنها در سابر مردان موفق به گرفتن سهمیه المپیک شده است.

نتایج ملی‌پوش فلوره زنان ایران به شرح زیر است:

مرحله گروهی

زهرا کارگر صفر - سوفیا آکتایوا از قزاقستان ۵

زهرا کارگر صفر - کاتانتان از فیلیپین ۵

زهرا کارگر ۲ - آشیتا از هند ۵

زهرا کارگر ۵ سمیه البونان از بحرین ۳

زهرا کارگر ۲ - الیوسووا از ازبکستان ۵

زهرا کارگر ۳ - چایاناتفات از تایلند ۵

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • تاج طلسم تاریخی علیه فوتسال زنان را شکست؛ دلتنگی برای جام ملت ها به پایان رسید
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد