Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان روز شنبه با اشاره به علایم ابتلا به این نوع  ویروس به خبرنگار ایرنا گفت: تب، سرفه، کوتاهی تنفس، علایم گوارش، اسهال و در موارد شدید عفونت ریه ( پنومونی)، سندرم تنفسی حاد شدید، نارسایی کلیه از علایم شایع  بیماری کرونا ویروس است.

دکتر محمدرضا صائینی  یادآورشد: سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه ای مثل دیابت، بیماری های قلبی،  خانم های باردار و کودکان بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند که توجه به نکات پیشگیرانه را باید جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد:  راه‌های احتمالی انتقال بیماری کرونا ویروس از طریق انتشار از راه هوا، تماس نزدیک با انسان مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده اعلام شده که عموم مردم باید به این موارد توجه جدی داشته باشند.

صائینی اظهار داشت: بر این اساس توصیه می شود هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با دستمال و آرنج خمیده خود بپوشانند و فاصله حداقل یک و نیم متری را از افراد بیمار رعایت کنند.

وی دیگر راه های پیشگیری را اجتناب از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان، رها نکردن دستمال کاغذی های مصرف شده در محیط، دوری کردن از مصرف مواد غذایی نیم پز و پرهیز از تماس با حیوانات اهلی و  وحشی ذکر کرد.

این مسؤول با تاکید بر اینکه  شست وشوی مکرر دستها از راه های مهم پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس است، ادامه داد: اگر دستها به وضوح آلوده است، باید به طور مداوم با آب و صابون مایع و با دستمال مرطوب الکی شستشو و تمیز شوند.

وی اضافه کرد: بر این مبنا دست های خود را پس از سرفه و عطسه کردن و یا هنگام مراقبت از فرد بیمار با آب و صابون و یا دستمال الکی تمیز کرده و از طرفی در هنگام سرفه و یا عطسه دستمال پس از استفاده فورا در درون یک سطل درب بسته انداخته شود.

 معاون بهداشتی داشنگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: در هنگام سفر یا تردد با وسیله نقلیه عمومی نیز از نزدیک شدن به افرادی که سرفه می کنند، یا تب دارند باید اجتناب کرد و نکته تاکیدی که مرتب دست ها با محلول ضدعفونی الکلی و آب و صابون شست و شو داده شود.

وی به عموم توصیه کرد، از دست زدن به چشم، بینی و دهان پرهیز کرده و زمانی که دارای نشانه های سرفه و تب هستند، از ارتباط با سایر افراد خودداری کنند و از انداختن آب دهان در مکان های عمومی اجتناب شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اگر دارای نشانه های تب، سرفه و تنگی نفس هستید، بعداز انجام دادن اقدامات اولیه پزشکی، اطلاعات سفر و جابجایی خود را در اختیار پزشک قرار دهید.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا ابتلا به بیماری بهداشتی و درمانی پزشک وسیله نقلیه ویروس انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن