Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@09:01:16 GMT

خوراکی‌های مفید برای مقابله با کرونا را بشناسید

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۸۵۲۷

خوراکی‌های مفید برای مقابله با کرونا را بشناسید

 علیرضا یارقلی متخصص طب سنتی درباره «مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا»، اظهار داشت: برای جلوگیری از سرایت این ویروس استفاده از ماسک، شستن مرتب دست‌ها، رعایت بهداشت به ویژه بهداشت جمعی مانند پرهیز از روبوسی کردن و دست دادن از جمله موارد مهم پیشگیرانه است.

وی با بیان اینکه گوشی تلفن همراه و دستگیره پله‌های خانه و اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی از مراکز عمده آلودگی هستند، گفت: افرادی که سیستم ایمنی و ریه‌های بیمار و ضعیف دارند، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید با این بیماری مانند تمام بیماری‌های ویروسی دیگر برخورد کنیم و البته شدت بیماری کرونا کمی بیشتر است.

یارقلی با اشاره به مهم‌ترین مواد غذایی موثر در پیشگیری از کرونا، خاطرنشان کرد: مصرف عدس، زرشک، به، سیب، هویج، شلغم، عسل و عناب بسیار مفید است.

این متخصص طب سنتی با اشاره به مصرف دمنوش‌های گل گاو زبان، مرزنجوش، بابونه و پرسیاوشان به عنوان دمنوش‌های موثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا، یادآور شد: مصرف سیاه دانه همراه با عسل یا استفاده از روغن آن در داخل بینی نیز بسیار موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: در حوزه دارویی نیز استفاده از پرموم عسل بسیار مفید بوده؛ چراکه ضد ویروس، ضد باکتری و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است؛ ضمن اینکه می‌توانیم از گیاه سرخارگل به صورت مصرف یک قاشق جوشانده آن در صبح و شب استفاده کنیم.

یارقلی با تاکید بر اینکه باید سیستم ایمنی افراد دچار بیماری‌های مختلف را بالا ببریم، ابراز داشت: باید در این چند روز هر نوع سرماخوردگی که احساس کردیم مورد توجه خاص قرار دهیم؛ در نتیجه استراحت کردن در منزل، مصرف سوپ‌ها و عدسی پرآب را توصیه می‌کنیم؛ چراکه باعث دفع ویروس‌ها می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: استفاده از سیر و پیاز پخته در غذا‌ها و استفاده از سبزیجات تازه و نیز توصیه می‌شود.       منبع:سیناپرس

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا پیشگیری از کرونا پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!

محققان دریافتند که ذرات ریز موجود در شیر گاو می‌توانند برای تحویل خوراکی داروهای RNA استفاده شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روش‌های درمانی مبتنی بر ریبونوکلئیک اسید (RNA) ابزار قدرتمندی در اختیار محققان قرار می‌دهد تا راهی برای هدف قرار دادن بیماری‌های غیرقابل درمان در سطح مولکولی ارائه دهند. در حالی که این ساختارهای زیستی می‌توانند به طور موثری با تزریق، مانند واکسن ضدکرونا تحویل داده شوند، تاکنون هیچ راه موفقی برای تحویل آن‌ها به صورت خوراکی وجود نداشته است، زیرا این داروها در شرایط سخت روده از بین می‌روند.

در مقاله‌ای که در مجله Nanobiotechnology منتشر شده است، دکتردریتون ولاسالیو و تیم محققان وی دریافتند که ذرات ریز در شیر گاو به نام وزیکول‌های خارج سلولی (EVS) می‌توانند به طور مؤثر از داروهای RNA محافظت کرده و آن‌ها را تحویل دهند.

ولاسالیو می‌گوید: «تجویز خوراکی داروها، راحت‌ترین و معمولاً ارزان‌ترین راه برای مصرف دارو است زیرا به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی متکی نیست. توانایی ارائه داروهای بیولوژیکی مانند روش‌های درمانی RNA اغلب با مشکلاتی روبرو هستند که استفاده از ذرات داخل شیر می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.»

وی افزود: «این دستاورد می‌تواند منجر به عرضه روش‌های انقلابی و پایدار و همچنین مقرون به صرفه و در دسترس اسید نوکلئیک خوراکی برای بیماری‌ها شود که تأثیرات اجتماعی زیادی دارد.»

وزیکول‌های خارج سلولی سامانه‌های نانویی بوده که مولکول‌های بیولوژیکی را در بدن حفظ می‌کنند و دسترسی مولکول‌ها را به سلول‌ها کنترل و تنظیم می‌کنند. در حالی که وزیکول‌های خارج سلولی برای تحویل دارو به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است، استفاده از وزیکول‌های خارج سلولی موجود در شیر برای رهایش خوراکی داروهای RNA به طور گسترده‌ بررسی نشده است. با این حال، وزیکول‌های خارج سلولی موجود در شیر به طور طبیعی برای جذب در روده مناسب هستند زیرا تصور می‌شود این سیستم‌ها به عنوان ابزاری برای انتقال مولکول‌های بیولوژیکی از مادر به کودک تکامل یافته‌اند.

محققان این پروژه پس از استخراج وزیکول‌های خارج سلولی از شیر گاو، آن‌ها را با مولکول‌های RNA برای درمان بیماری التهابی روده (IBD) پر کردند. این وزیکول‌های خارج سلولی قادر به انتقال مولکول‌های RNA درمانی در سد روده در مدل‌های آزمایشگاهی پیشرفته روده انسان بودند. در مطالعات حیوانی روی موش، وزیکول‌های خارج سلولی شیر بار RNA التهابی مربوط به IBD را کاهش دادند.

این امر باعث می‌شود درها برای روش‌های درمانی خوراکی RNA برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت و واکسن در برابر سایر عفونت‌های ویروسی باز شود.

دیگر خبرها

  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!