Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور الجزایر تأکید کرد که کشورش آماده میزبانی از نشست آتی سران عرب و بازگشت مجدد سوریه به اتحادیه عرب است.

به گزارش ایسنا، عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم گفت: ما به اصول دیپلماتیک خود پایبندیم و قبول نمی‌کنیم که مردم یک کشور عربی آسیب ببینند و به کشورشان لطمه بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوریه جزو کشورهای مؤسس اتحادیه عرب است و تضعیف آن در سطح بین المللی به این دلیل است که جزو کشورهای مقاوم است.

وی افزود: کسی که با مسئله سوریه و حتی فلسطین تجارت می‌کند حق این را ندارد چراکه مالک چیزی نیست.

وی گفت که قرار بوده به عربستان سفر کند اما به دلیل شلوغی برنامه‌اش سفر را به تأخیر انداخته است.

صبری بوقادوم، وزیر خارجه الجزایر اخیرا اعلام کرد تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب خسارتی برای تمام کشورهای عربی است.

اتحادیه عرب سال ۲۰۱۱ در پی شروع بحران، عضویت سوریه در این اتحادیه را تعلیق کرد. الجزایر اواخر مارس میزان سی و دومین نشست سران عرب است.

تبون گفت دعوتنامه‌ای را از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای سفر به مسکو دریافت کرده است.

وی افزود: روسیه کشور دوست و برادر ماست. امیدواریم که وارد مرحله دیگری از روابط اقتصادی و فرهنگی با روسیه شویم.

وی درباره بحران لیبی گفت: موضع ما نسبت به تمامی لیبیایی‌ها یکی است و از هیچ طرفی به ضرر طرف دیگر حمایت نمی‌کنیم.

تبون درباره مراکش گفت: بستن مرزها با مراکش یک واکنش بود. مشکلات با به حاشیه راندن دیگری درست نمی‌شود. ما امیدواریم که اوضاع به روال عادی بازگردد. روابط میان مردم مراکش و الجزایر قوی است و ما کینه‌ای نسبت به مراکش نداریم.

وی درباره مسئله فلسطین گفت: معامله قرن اجرایی نخواهد شد. کشور فلسطین حتما تشکیل خواهد شد. اجماعی درباره مخالفت با معامله قرن وجود دارد و ما امیدواریم که کشور فلسطین در مرزهای ۶۷ تشکیل شود.

عبدالمجید تبون درباره اوضاع الجزایر گفت: جنبش مردمی در الجزایر کشور را از فروپاشی نجات داد. باید توازن بین فعالیت نهادها ایجاد شود. تظاهرات حق مردم است. اولویت تدوین قانون اساسی قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی است. باید قبل از پایان سال کنونی قانون اساسی جدید و قانون انتخابات تدوین شود.

وی گفت: ما برای یک اقتصاد متنوع و شفاف برپایه تغییرات واقعی تلاش می‌کنیم. انتقال به اقتصاد ملی دشوار است. . مانعی ندارد که گردشگری حامی و ستون اقتصاد الجزایر باشد و این مسئله نیاز به بررسی و تنظیم دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الجزاير اتحادیه عرب رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

معاون امورمجلس رییس جمهور گفت: برخی به دنبال ایجاد دلهره در دل ایرانیان خارج از کشور هستند در حالی که هم اکنون بهترین فرصت برای برگشت ایرانیان و زندگی و سرمایه گذاری  آنان در ایران فراهم است.

 سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • زمان بازگشت به جنوب خط استوا