Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا شجاعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۷۰ نفر بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و ۳۰۰ نفر بازرسان اتاق‌های اصناف استان و اتحادیه‌های زیرمجموعه آنها هستند.

وی ادامه داد: در این طرح نظارتی اداره کل تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها، اداره استاندارد، پلیس آگاهی، مراکز بهداشت و دامپزشکی مشارکت دارند و با بازرسان گشت‌های مشترک  انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح ویژه نظارت نوروزی در خراسان رضوی امسال ۱۵ روز زودتر آغاز شده است گفت: هر سال نظارت بر بازار از ۱۵ اسفند انجام می‌گرفت اما امسال به دلیل شرایط ویژه بازار و احتمال افزایش نرخ کالا و خدمات این نظارت از ابتدای اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

شجاعی افزود: موارد تخلف از سوی صنوف شامل عدم درج قیمت روی کالا، عدم نصب نرخ‌نامه، گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم صدور فاکتور برای اقلام یا خدمات بیش از ۱۰۰ هزار ریال است.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماه امسال ۳۹۷ هزار فقره بازرسی از سطح تولید و توزیع در بازار استان انجام شد که از این تعداد ۲۶۶ هزار مورد مربوط به مشهد بود.
وی با بیان اینکه ۹ درصد از بازرسی‌های یاد شده به ثبت تخلف منجر شده است گفت: در این مدت ۳۰ هزار و ۴۳۰ فقره گزارش بازرسی در استان تنظیم شد که از این میزان ۲۲ هزار و ۲۰۶ مورد مربوط به مشهد بود.

شجاعی مبالغ پرونده‌های تعزیراتی و تخلف در این مدت را ۱۳ هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی افزود: در ۱۰ ماه امسال ۶ هزار و ۸۳۹ فقره شکایت مردمی از بازار در خراسان رضوی دریافت و ۱۲۵ میلیارد ریال به شاکیان عودت داده شد، همچنین در این مدت تعداد بازرسی‌ها ۷.۴ درصد، تعداد برگ‌های گزارش بازرسی ۲۴.۸ درصد، ارزش ریالی پرونده‌های تعزیراتی ۱۲.۷ درصد، گشت‌های مشترک با دستگاه‌های نظارتی مختلف ۲ درصد، دریافت شکایات مردمی ۱۱ درصد و مبالغ عودت داده شده به شاکیان ۱۲.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت. 

جمعیت صنفی خراسان رضوی ۹ درصد از جمعیت صنفی ایران را تشکیل می‌دهد. سهم صنوف تولیدی این استان نیز از بازار کشور ۲۲ درصد است. ۱۶۵ هزار و ۸۰۷ واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخش‌های تولیدی، توزیعی، خدمات و فنی در خراسان رضوی فعالیت دارند.

در مجموع ۲۱۸ هزار و ۶۷۸ واحد صنفی در خراسان رضوی فعالیت دارند که ۴۸ درصد این صنوف توزیعی هستند و فعالیت حدود ۱۷ درصد آنها تولیدی، ۱۶ درصد خدماتی و ۱۸ درصد خدمات فنی است. همچنین ۵۱۳ اتحادیه صنفی در ۲۶ شهرستان خراسان رضوی دایر است.

از این تعداد ۱۰۵ هزار و ۶۰۷ و احد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی در کلانشهر مشهد فعال هستند که ۵۵ هزار و ۴۱۹ واحد توزیعی، ۱۷ هزار و ۱۲۹ واحد تولیدی، ۱۶ هزار و ۹۲۹ واحد خدماتی و ۱۶ هزار و ۱۳۰ واحد فنی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت پلیس آگاهی تعزیرات خراسان رضوی مشهد انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،مدیر بازرسی نظارت اصناف خراسان رضوی گفت: با تخلفات کم فروشی، گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه آرد برخورد می‌شود.
محسن صیادی افزود:در طرح تشدید نظارت بر واحد‌های صنفی نانوایی، توسط مدیریت بازرسی نظارت اصناف، از ابتدای سال ۴۲۸ مورد بازرسی از نانوایی‌ها شهر انجام پذیرفته است.
مدیر بازرسی نظارت اصناف خراسان رضوی گفت: این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش ریالی بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

دیگر خبرها

  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد