Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@11:32:28 GMT

کاسبی کردن با ترس و نگرانی مردم!

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۸۸۰۲

کاسبی کردن با ترس و نگرانی مردم!

پول نیوز - شرایط و اوضاع اخیر کشور باعث شده، حالا ماسک، ژل ضدعفونی کننده و حتی دستمال مرطوب به کالای اول بازار ایران تبدیل شوند آن هم با قیمت هایی باورنکردنی که نشان از سواستفاده عده ای آدم بر علیه همنوعان خود است.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، اخبار از داروخانه‌ها نشان می‌دهد که قیمت انواع ماسک و محلول ضدعفونی در روزهای اخیر و در پی افزایش نگرانی از شیوع ویروس کرونا دو تا سه برابر شده است، وضعیتی که باید برای آن گریست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به ظاهر معتقدیم که کشوری با مردمی دلسوز و مهربان هستیم اما؛ وقتی با دقت به وضع داخل کشور بنگریم خواهیم دید که در شرایط بحرانی دلمان به حال هم نمی سوزد و حاضریم همدیگر را زیرپا گذاشته تا خود به خواسته مان برسیم.
اگر سری به سایت‌هایی چون دیوار و شیپور و ... بزنیم، پر است از آگهی فروش ماسک  در انواع مختلف با قیمت‌های عجیب و غریب و البته سایت‌های اینترنتی فروش کالا چون دی جی کالا نیز ناموجود بودن این کالا را اعلام کرده‌اند.
در حالی که وزارت بهداشت سقف قیمت ماسک برای مصرف کننده را ۴۱۰۰ تومان اعلام کرده اما داستان در بازار به گونه ای دیگر رقم می خورد. ماسک‌های ساده حتی تا قیمت ۱۵ هزار تومان فروخته می شود و بسیاری از داروخانه‌ها تاکید دارند موجودی ماسکشان تمام شده و به زودی ماسک جدید برای عرضه خواهند آورد.
دلالی که سالیان سال است به معضل اقتصاد تبدیل شده حالا اینگونه رخ می نماید که تا اوضاع را برای دلالی مساعد می بینند، از آب گل آلود ماهی بگیرند، چه صف شیر و گوشت و کالاهای اساسی و چه بازار سکه و ارز و مسکن و خودرو.
این کار مسلما یک بی اخلاقی است که به عمق جامعه نفوذ کرده و هیچ ارگان مسئولی نظارتی بر این معضل ندارد.
در حالی برخی تلاش دارند از ترس مردم از ویروس کرونا پول در بیاورند که وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تاکید کرده تا کنون ابتلای 13 ایرانی به این ویروس تایید شده است.
یکی از مسئولان داروخانه‌ها می‌گوید که فروشگاه‌های عمده‌فروشی تجهیزات پزشکی در خیابان جمهوری به آن‌ها گفته‌اند که چینی‌ها تعداد زیادی ماسک از آن‌ها خریدند و یکی از دلایل افزایش قیمت هم همین افزایش تقاضا بر اثر حضور چینی‌ها بوده است.
همچنین به گفته فروشنده دیگری، قیمت ماسک‌های فیلتردار که متناسب با تعداد لایه‌های آن ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان بوده، در روزهای اخیر به قیمت های بالا در سطح عرضه رسیده است.
بیشتر فروشندگان می‌گویند که با افزایش قیمت این محصول در عمده‌فروشی‌ها از خرید ماسک منصرف شده بودند، اما افزایش تقاضا آن‌ها را وادار کرده که ماسک‌های گران قیمت را مجددا تهیه کنند.
همچنین فروشندگان از افزایش قیمت ژل‌های ضد عفونی خبر می‌دهند. مثلا در یکی از داروخانه‌ها قیمت این محصول از حدود ۱۰ هزار تومان به 30 هزار تومان در روزهای اخیر رسیده است که به گفته صاحب داروخانه احتمالا دلیل آن افزایش تقاضا است.
البته داروخانه دیگری از افزایش پنج برابری قیمت ماسک N۹۵ خبر می‌دهد و می‌گوید که این نوع ماسک را تا ماه گذشته ۳۰۰۰ تومان می‌فروخته اما حالا خودشان آن را به قیمت حدود ۱۳ هزار تومان از شرکت‌ها تهیه می‌کنند و به قیمت ۱۵ هزار تومان به دست مشتری می‌رسانند.
این اتفاقات در حالی در جریان است که غلامحسین مهرعلیان مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، می گوید: در روزهای اخیر شاهد مراجعه پر تعداد مردم برای تهیه ماسک، ژل ضد عفونی کننده دست و سطوح، الکل، پد الکلی و مکمل‌های دارویی به داروخانه‌ها هستیم که البته متاسفانه درمواردی شاهد تعرض به همکاران نیز بوده‌ایم که از ابتدای این هفته نیز توزیع مناسبی از اقلام مذکور صورت خواهد گرفت و نگرانی برای تامین وجود ندارد.
در نهایت این را باید بگوییم در شرایط بحرانی که مردم کشور از لحاظ اقتصادی در تنگنا هستند، به جای همدردی و کمک به همدیگر باید سعی کنیم که باری بر دوش همدیگر نشویم و اگر عده ای در این وانفسا قصد سواستفاده از مردم را دارند، سوال اینجاست که چرا سازمان های متولی از خواب ناز بیدار نشده و جلوی این بی اخلاقی را نمیگیرند؟

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ماسک ضدعفونی کرونا ویروس قیمت روزهای اخیر داروخانه ها هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۸۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گزارش داد که بعد از نشست روز جمعه مقامات دفاعی ایران و روسیه در آستانه پایتخت قزاقستان و تاکید دو طرف بر تقویت همکاری‌های نظامی، رژیم صهیونیستی از تبعات گسترش روابط دفاعی میان مسکو و تهران در هراس است.

در این گزارش به نقل از شای هار تزیوی مسئول سابق وزارت امور راهبردی رژیم صهیونیستی آمده است: به نظر می‌رسد روسیه قصد دارد جنگنده‌های سوخو س و-۳۵ و سیستم دفاع هوایی اس ۴۰۰ به ایران تحویل دهد. مسکو در زمینه‌های جنگ الکترونیک و تبادل اطلاعات نیز با تهران همکاری دارد.

وی اضافه کرد: روسیه دشمن تل آویو است چرا که از محوری که بر علیه ما می‌جنگد حمایت می‌کند. اهمیت نقش روسیه با افزایش این درگیری‌ها بیش از گذشته مشخص می‌شود.

عاموس گلعاد یکی از مسئولان سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: روسیه و ایران بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده اند. روس‌ها می‌توانند به ایرانی‌ها تکنولوژی‌های مهمی ارائه دهند که توان آنها را افزایش می‌دهد.

پیش از این مقامات روسیه و چین در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در قزاقستان بر آمادگی خود برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران تاکید کرده بودند.

کد خبر 6089642

دیگر خبرها

  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • نفت در مدار رشد؟
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی