Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر 19 درصد از شاغلان کارگاه‌های این شهرستان، در معرض صدای نامطلوب قرار دارند که با کنترل صدا در محیط کار، حدود دو درصد از میزان شاغلانی که در معرض خطر هستند، کاسته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهندس بهروز پورارجمند، کارشناس مسؤول واحد بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین با اشاره به اینکه در حال حاضر 19 درصد از شاغلان کارگاه‌های این شهرستان، در معرض صدای نامطلوب قرار دارند، اظهار کرد: هر ساله با کنترل صدا در محیط کار، حدود دو درصد از میزان شاغلانی که در معرض خطر هستند، کاسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عوامل بازدارنده در کنترل صدای محیط کار را عدم استعلام از متخصصان در زمان طراحیِ احداث کارخانجات و کارگاه‌ها، فرسودگی صنایع و دستگاه‌های مورد استفاده و هزینه بالای کنترل این عامل زیان‌آور پس از طراحی دانست و تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان پیش رو، کارشناسان این مرکز با جدیت، موضوع کنترل صدا و کاهش شاغلان در مواجهه با صدا را در دستور کار خود دارند.

مهندس پورارجمند در پایان افزود: اثرات نامطلوب صدا را اُفت موقت و دائم شنوایی، وزوز گوش و ضربه صوتی (جز اثرات حاد)، افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون (مهمترین اثر غیرشنوایی)،  تحریک اعصاب، تداخل در مکالمات و ناراحتی‌های گوارشی است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین آلودگی صوتی شاغلان بیماری کنترل صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در استان های واحد های سیار با کیفیت مطلوب مستقر می کنیم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در گفتگو با رسانه ها درباره پخش برخی بازی های لیگ برتر با کیفیت نامطلوب گفت: من از پخش با کیفیت نامطلوب بازی ها عذر خواهی می کنم، دلیل این مسئله این است که در برخی از استان های کشور هنوز تجهیزات تصویر برداری با کیفیت فراتر موجود نیست.

وی افزود: برای رفع این مسئله حداقل در بازی های لیگ برتر از واحد های سیار فراتر یا همان HD استفاده خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی | خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • مسؤولان به وضعیت راه‌های نامطلوب استان بوشهر رسیدگی کنند
  • انعکاس مشکلات شما در صدای مردم ششم اردیبهشت ماه استان قزوین
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • در استان های واحد های سیار با کیفیت مطلوب مستقر می کنیم
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان