Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:35:34 GMT

افزایش مبالغ وام های دانشجویی با هدفمندسازی وام ها

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۸۸۶۱

افزایش مبالغ وام های دانشجویی با هدفمندسازی وام ها

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر مطیعی با اعلام اینکه سند آمایش حوزه خدمات دانشجویی در حال آماده سازی است، از توسعه نظام IT در خدمات دانشجویی نیز خبر داد.

وی به توسعه نظام IT در ارائه خدمات دانشجویی اشاره کرد و افزود: با ایجاد این سامانه تمامی فعالیت‌های مربوط به صندوق رفاه در بستر اینترنت انجام می‌شود که این امر موجب تسهیل و تسریع در ارائه خدمات خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: سند آمایش در حوزه خدمات رفاه دانشجویی در حال آماده سازی است و سامانه‌های مربوط به آن در چهار بخش ملی، منطقه‌ای، استانی و دانشگاهی ایجاد می‌شود که بر اساس استانداردهای مشخص شده هر دانشگاه می‌تواند بر اساس ضریب محرومیت و ضریب برخورداری از خدمات این صندوق استفاده کند. بی‌شک با استفاده از این روش عدالت نیز بیشتر رعایت خواهد شد.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته وام‌های دانشجویی نیز باید مورد نظارت و ارزیابی بیشتری قرار گیرد. در حال حاضر بیست و دو نوع وام دانشجویی درصندوق رفاه پرداخت می شود که با اجرای طرح تجمیع و هدفمندسازی وام ها شاهد متناسب سازی نوع وام و افزایش مبالغ وام ها خواهیم بود.

کد خبر 4859474 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری وام دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان کنکور 99 دانشگاه های ایران مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی خوابگاه دانشجویی دانشگاه ها حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدرضا رضایی گفت: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می‌توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل؛ کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند.  

دیگر خبرها

  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند