Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بخش بزرگی از نقد ادبی معاصر ما ایدئولوژیک و ایدئولوژی‌زده است و بسیاری از ناقدان بزرگ معاصر خود ایدئولوگ هستند و نقد آن‌ها نیز مبتنی بر باور فکری‌شان. با این حال ایدئولوژیک بودن نقد ادبی معاصر ایران تاکنون مسأله‌ی محققان و پژوهشگران ما نبوده است. آن‌ها اغلب از کنار این واقعیت به‌راحتی گذشته‌اند یا آن‌طور که باید و شاید در آن غور و تعمق نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «تبارشناسی نقد ادبی ایدئولوژیک در ایران معاصر از انقلاب مشروطه تا انقلاب ۵۷» نوشته عیسی امن‌خانی، درصدد پاسخگویی به چرایی ایدئولوژیک بودن نقد ادبی معاصر است و در پی آن به بررسی ایدئولوژی‌هایی می‌پردازد که معیار منتقدان معاصر در نقد و بررسی مسائل ادبی بوده‌اند.

همچنین ارتباط میان دیدگاه‌های منتقدان معاصر با مؤلفه‌های این ایدئولوژی‌ها را تحلیل و بررسی می‌کند.

نشست نقد و بررسی این اثر، سه‌شنبه ششم اسفندماه از ساعت ۱۶:۳۰ با حضور بهرام پروین‌گنابادی، قدرت‌الله طاهری و عیسی امن‌خانی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 4856865

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز فرهنگی شهر کتاب ایدئولوژی نقد کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گام دوم انقلاب کنفرانس بین المللی قاسم سلیمانی انقلاب اسلامی ایران تمدن نوین اسلامی مجمع عالی حکمت اسلامی معرفی کتاب قرآن حضرت زهرا س پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تمدن اسلامی سردار سلیمانی دهه فجر نقد ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی پاییز امسال در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود و علاقمندان آثار خود را باید تا پایان تیر امسال به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

جایزه ملی داستان و بازآفرینی در پنج بخش برگزار می‌شود این جشنواره در همه گروه‌های سنی با هر موضوعی می‌توانند در آن شرکت کنند.

بخش رقابتی در پنج قسمت رمان و داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، جستارنویسی و طرح داستان انجام می‌شود و بخش ترویجی این جشنواره نیز کارگاه‌های هنری و داستانی است که در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را دبیرخانه این جایزه به نشانی داستان و بازآفرینی / نقطه آی آر http://dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود