Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظافت منزل بخش مهمی از سلامتی اعضای خانواده بخصوص کودکان را تضمین می‌کند و لازم است از محصولاتی استفاده شود که کیفیت و ماندگاری بیشتری داشته باشند.

گروه فناوری خبرگزاری دانشجو؛ حمیده آقاجانی – یک خانه از اجزای مختلفی تشکیل شده است. هر بخش کوچکی هم اگر نباشد یا جنس مرغوبی در آن استفاده نشده باشد ساکنین منزل را با مشکل مواجه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نشت آب در ساختمان می‌توان به بافت اصلی و ستون‌ها آسب برساند از سوی دیگر اگر صدای انتقال آب از لوله‌ها مدام به گوش رسد باعث صلب آرامش ساکنین خواهد شد؛ یا نظافت خانه خصوص سطوح صاف و صیقلی کار سختی است و گاهی لکه‌ها جا خوش کرده و از بین نمی‌روند. اینجاست که فناوری به نانو با تغییر ساختار بسیاری از محصولات به فریاد اهل خانه می‌رسد.  
شیرآلات بهداشتی ضامن سلامتی خانواده
آشپزخانه حریم پر حرمت زنان در خانه است، وقت بسیاری را در آن سپری می‌کنند و در واقع بخش عمده‌ای از تامین سلامت خانواده از آشپزخانه به سایر بخش‌های خانه منتقل می‌شود. شیرآلات ابزار پرکاربردی در خانه به حساب می‌آید و لازم است تا دوام و استحکام مناسبی داشته باشد. «شرکت‌های شیرآلات بهداشتی پاشازاده آویسا و شرکت درخشان صنعت آناهیتا» دو تولید کننده شیرآلات بهداشتی بر پایه فناوری نانو هستند. این شیرآلات بهداشتی با پوشش نانو ساختار دارای سختی بیشتر و مقاومت بالاتر در برابر خوردگی تولید می‌شوند، بنابراین دوام بیشتری نسبت به محصول بدون پوشش نانویی دارند.   پوشش نانو ساختار بر روی این شیرها، زیبایی آن‌ها را نسبت به نمونه غیرنانویی بیشتر می‌کند و در فضا‌هایی همچون آشپزخانه، حمام، روشویی و توالت کاربرد دارند.  
لکه‌های که روی این کاشی‌ها نمی‌مانند 
در کاشی‌ها حفره‌هایی با اندازه نانو و میکرومتری وجود دارد که راهی برای ورود آلودگی‌ها و ایجاد لکه در آن هستند. «شرکت‌های تانیا سرام گاریزات، نانو پیشتاز پارس و کاشی گرانیت بهسرام» در تولید کاشی‌ها با استفاده از نانو ذرات در کاشی‌های لکه گریز حفره‌های سطحی را پر کرده و از این طریق مانع نفوذ ذرات آلوده کننده و لکه دار شدن سطح می‌شود بنابراین تمیز کردن این کاشی‌ها راحت‌تر است.  
محلول‌هایی که پوشش آب گریز ایجاد می‌کنند
شاید این سوال پیش بیاید که بهتر است از کاشی‌های لکه‌گریز استفاده کرد یا محلول‌های تمیز کنند؟ یک شرکت نانویی محلول ایجاد کننده پوشش آب‌گریز تولید کرده تا درصورتی که در منزل از کاشی و سرامیک‌های غیرنانویی استفاده شده باشد، خاصیت آب‌گریزی به آن‌ها دهد.

آب گریز کردن در سطوح مختلف می‌تواند کاربرد‌های متفاوتی داشته باشد. مثلا در سطوح شفاف مانند شیشه مانع پخش آب بر روی شیشه و کمتر کثیف شدن شیشه می‌شود آب گریز کردن در سطوح سیمانی، گچی، بتنی و مانند اینها، از نفوذ آب به این سطوح جلوگیری کرده و مانع ایجاد و رشد ترک در نما، شوره زدن و پوسته شدن رنگ می‌شود؛ بنابراین این محصول در سطوح شفاف، موجب زیبایی بیشتر و راحتی بیشتر در تمیزکاری سطح و در سطوح غیرشفاف ساختمانی موجب دوام بیشتر سطح زیبایی بیشتر نما و راحتی بیشتر در تمیزکاری می‌شود.

این محصول در دو نوع برای آب گریز کردن سطوح صیقلی مانند شیشه و سطوح غیرصیقلی مانند آجر، سنگ‌های معدنی طبیعی، سطوح بتنی، سطوح گچی و رنگ‌های معدنی کاربرد دارد.

«شرکت‌های رنگ و رزین الوان و شرکت نانوپاد شریف» تولیدکنندگان محلول ایجاد کننده پوشش آب گریز هستند.  
از این لوله‌ها صدا در نمی‌آید
تصور کنید بخواهید در نیمه‌های شب برای کاهش هزینه‌های انرژی از ماشین لباسشویی استفاده کنید، و به دلیل اشتراک لوله‌های فاضلاب صدای شرشر آب باعث ناراحتی‌همسایه‌ها شود، اگر دعوا و درگیری به دنبال نداشته باشد قطعا دلخوری‌هایی ایجاد می‌کند. قاعدتا چاره کار در کاهش مصرف انرژی و هزینه‌ها نیست بلکه می‌توان با استفاده از یک فناوری به روز و صاحب تکنولوژی مشکل را برطرف نمود. «گروه صنعتی وحید» شرکت تولید کننده لوله و اتصالات برپایه فناوری نانو است. لوله و اتصالات فاضلابی بی‌صدا از سه لایه تشکیل شده‌اند. در لایه میانی این لوله از نانو ذراتی استفاده شده است که مانع انتشار صوت از داخل لوله می‌شود.
استفاده از این لوله سر و صدای مزاحم سیستم فاضلات را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و موجب آسایش بیشتر ساکنین ساختمان می‌شود.     لوله‌ها و اتصالات UPVC، آرام و مقاوم
در کنار تولیدکنندگان لوله‌های بی‌صدا، مجموعه‌هایی همچون «شرکت‌های پیشگامان فناوری آسیا و شرکت نانو آریسا پوشش» نیز لوله‌ها و اتصالات UPVC با فناوری نانو تولید می‌کنند.

استفاده از پرکننده‌های نانویی در تولید این لوله ها، مقاومت بیشتر این لوله‌ها را در برابر ضربه و تغییرات دمایی موجب شده و دوام آن‌ها را بیشتر کرده است.  
سرویس بهداشتی و روشویی عاری از هر آلودگی
در یک خانه به غیر از آشپزخانه سرویس بهداشتی و روشویی محلی پررفت و آمد به حساب می‌آید، از همین رو باید عاری از گونه آلودگی باشد.

«شرکت چینی بهداشتی مرجان گاریزات» اقدام به تولید سرویس‌های بهداشتی و روشویی بر پایه فناوری نانو کرده است. استفاده از نانو ذرات در این محصولات سطوح آن‌ها را ضد رشد میکروب می‌کند به طوری که میکروارگانیسم‌های خطرناکی مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و سایر میکروب‌ها، در این سطوح نابود می‌شوند. این محصول آلودگی‌های مضر برای انسان را کاهش می‌دهد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو شیرآلات بهداشتی فناوری نانو کاشی ها آب گریز لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی آخر هفته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در روز‌های پایانی دومین هفته از اردیبهشت ماه با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه‌های سیما همراه باشید؛ «زاده شده برای پرواز»، «مصلحت»، «محموله نهایی»، «نامیرا»، «رادیکال» و «گریز از مرگ» فیلم‌های جدیدی هستند که این هفته از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «زاده شده برای پرواز»، «محاکمه ۷ شیکاگویی»، «مالکوم ایکس»، «هدیه»، «استشهادی برای خدا»، «پرنده طلایی»، «مصلحت»، «معصومیت از دست رفته ۱ و ۲»، «محموله نهایی»، «کلاهبرداران»، «نامیرا»، «پل ۲۱»، «بادیگارد»، «رادیکال»، «جاده‌های سرد»، «بی نظیر»، «ریو ۱»، «گریز از مرگ»، «پل سفید»، «بیرون از بهشت»، «تفنگ‌های هفت دلاور»، «۳۰ نابغه»، «مرد کار»، «آخرین اتوبوس»، «نسخه سحرآمیز»، «هندوستان آزاد»، «پهنه شب»، «سرقت»، «برادران باد»، «کلاس ۸۳»، «کوهستان»، «نامرئی»، «آتش»، «هویت»، «بهترین دوست من»، «شش قهرمان»، «ریکا»، «ویل هانتینگ نابغه»، «۲۱ پل»، «قصه‌های مجید»، «داستان‌های خودمانی»، «طلا و مس»، «ضربه مغزی» و «گودزیلا» پنج‌شنبه، جمعه و شنبه ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌روند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری
  • مهار حادثه ترکیدگی لوله آب خیابان مهدی (عج) شهر یزد
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • ترمیم ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در یزد
  • فیلم‌های پایان هفته تلویزیون از نگاهی دیگر
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی آخر هفته
  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​