Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد که در سال گذشته میلادی بر اثر درگیری‌ها در افغانستان ۳ هزار و ۴۰۳ غیرنظامی کشته و ۶ هزار و ۹۸۹ تن دیگر زخمی شدند. ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یافته‌های تازه سازمان ملل نشان می‌دهد که جناح‌های درگیر جنگ در افغانستان در سال 2019 میلادی 3 هزار و 403 غیرنظامی را کشته و 6 هزار و 989 تن دیگر را نیز زخمی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ششمین سالی است که مجموع تلفات غیرنظامیان افغان از 10 هزار نفر عبور می‌کند.

«تادامیچی یاماماتو» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان با اشاره به طرح کاهش خشونت‌ها گفت: کاملاً ضروری است که همه طرف‌ها از فرصت بوجود آمده برای توقف جنگ استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به «یوناما»، «میچل باچله» کمیسر عالی حقوق بشر نیز در این باره اظهار داشت که همه طرف‌های درگیر جنگ باید از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کنند.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان: حمله هوایی به غیرنظامیان جنایت جنگی استافغانستان| کشته و زخمی شدن حدود 11 هزار غیرنظامی در سال 2019 میلادیحمله هوایی آمریکا و ادامه کشتار غیرنظامیان در غرب افغانستان

براساس گزارش یوناما، گروه‌های مخالف مسلح دولت افغانستان مسئول 62 درصد تلفات و نیروهای موافق دولت مسئول 29 درصد تلفات هستند.

 بر اساس گزارش‌ها، حملات هوایی نیروهای خارجی نیز یکی از مهمترین عوامل تلفات غیرنظامیان در افغانستان است.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۹۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سیل و طوفان وحشتناک در چین (فیلم) هرج و مرج در فرودگاه دبی/ کنسلی 1400 پرواز در 5 روز فرو رفتن خانه‌های مسکونی در انگلیس در پی وقوع سیلاب (فیلم)

دیگر خبرها

  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته