Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@13:50:24 GMT

برای گرفتن وام هیچ وقت دیر نیست

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۹۶۲۶

برای گرفتن وام هیچ وقت دیر نیست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رامین اسدی اظهار کرد: برای شروع کار نیازمند داشتن ایده هستیم و نداشتن طرح و ایده در حال حاضر به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

وی گفت: در کشور ما چون قیمت تمام شده محصول پایین است هر چیزی که تولید شود و زمینه صادرات داشته باشد توجیه‌پذیر است. مثلا ضایعات که طلای سیاه نام گرفته، ارزش افزوده دارد و می‌توان آن را صادر کرد چون قیمت تمام شده آن پایین است بنابر این اگر ضایعات جمع اوری و صادر شود ارزش افزوده زیادی برای کشور به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از طرح‌های اشتغال بازار صادراتی دارند

مدیر سرمایه‌گذاری پروژه اشتغال فراگیر روستایی وزارت کار درباره بازار صادراتی طرح‌های اشتغال گفت:در حال حاضر بسیاری از طرح‌ها بازار صادراتی دارند؛ محصولات گلخانه‌ای و صیفی‌جات و همچنین زعفران در بسته‌بندی‌های مرغوب صادر می‌شوند. در بحث صنایع دستی یکسری شرکتها که بازارهای هدف خود را در خارج شناسایی کرده‌اند بر اساس نیاز بازار در حال تولید هستند و نمونه بارز آن تولید و عرضه انواع تابلو فرش بوده است.  

اسدی درباره نظارت بر طرح‌های اشتغال نیز گفت: وام های پرداختی برای اشتغال روستایی باید در محل‌های مورد نظر هزینه شود. خوشبختانه سامانه ناظر را به همین منظور طراحی و راه‌اندازی کرده‌ایم و علاوه بر آن در تمام استانها یک کمیته نظارت هم داریم که میزان پیشرفت طرح را بررسی می‌کند و چنانچه طرح دچار انحراف شود، پول را به سیستم برمی‌گردانیم.

بیشترین طرح‌های اشتغال متعلق به بخش کشاورزی است

وی در پاسخ به این پرسش که بیشترین طرح‌های اشتغال در چه بخشهایی است؟ گفت: در حال حاضر سهم بخش کشاورزی بیشتر از دو بخش صنعت و خدمات است و چون زیرساخت روستاهای ما کشاورزی محور است، بیشترین طرح‌های اشتغال هم به سمت کشاورزی رفته است.

اسدی گفت: در بخش کشاورزی طرح‌ها عمدتا در گرایش گیاهان دارویی، گلخانه‌ها و اصلاح نژاد دام بوده است. شاید در یک دامداری ۱۰۰ رأسی نزدیک به سه نفر کار کنند و تعداد اشتغال کم باشد ولی وقتی پول به این مجموعه‌ها تزریق می‌شود، موجب رونق کسب وکار و آبادی روستا می‌شود.

 طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است. به گفته کارشناسان، اجرای موفق این طرح موجب جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، افزایش ماندگاری در مناطق روستایی و اشتغالزایی برای جوانان جویای کار می‌شود.  طی دو سال گذشته ۱۹۷ هزار شغل جدید و خالص در راستای طرح اشتغال روستایی ایجاد شده و تا پایان امسال ۱۰۰ هزار نفر از شاغلان مناطق روستایی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اشتغال وام سرمایه گذاری اشتغال فراگیر طرح های اشتغال طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۹۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| برخورد پلیس سعودی با عکس گرفتن در مقابل کعبه با پرچم فلسطین

تصاویری از برخورد پلیس‌های سعودی هنگام عکس گرفتن یک زائر با پرچم فلسطین مقابل کعبه منتشر شده است.

کد خبر 750782

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • پلیس آل‌سعود جلوی عکس گرفتن با پرچم فلسطین را گرفت | فیلم
  • تصاویر دیدنی از جان گرفتن هیرمند، شاهرگ حیاتی سیستان
  • جلوگیری از عکس گرفتن با پرچم فلسطین در کعبه!
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • فیلم| برخورد پلیس سعودی با عکس گرفتن در مقابل کعبه با پرچم فلسطین
  • حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد