Web Analytics Made Easy - Statcounter

مساجد از دیرباز محور روستاها و محلات بوده‌ اند، موضوعی که در دوره انتخابات نیز مشاهده می‌شود، اینک درخواست مردم این است که نامزدها همانطور که با حضور در مساجد به دنبال جلب آرای مردم بودند پس از انتخابات نیز یادشان باشد که در مساجد حضور یابند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون ‌های مساجد، خبرنگار ما پیش از این در گزارش هایی به این موضوع پرداخته بود که برخی از مساجد کشور بر اساس تعلقات دنیوی جمعی از مردم خطه ای کشورمان تاسیس شدند که یبشتر آنها در تداوم موفقیت خود بسیار موفق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از سوی دیگر باید خدا را شکر کرد که بسیاری از دورهمی های اقوام ایرانی همچنان در مساجد شکل می گیرند، اهالی منطقه کوهپایه اصفهان از جمله این دسته از افراد هستند که در باور و عمل به محوریت مساجد در مدیریت شهری و روستایی اعتقاد دارند.

 

دکتر «حسن اسلامیان کوپایی» استاد دانشگاه و عضو هیئت امنای مسجد خواجه یعقوب در این باره به خبرنگار ما گفت: منطقه کوهپایه اصفهان چندین مسجد دارد: جامع کوهپایه، جامع زفره و منبر چوبی، خواجه یعقوب، دلاوران جشوقان، تالار، آجری (زعفرانی)  و قدمگاه. ما بر همین اساس مساجد را محور همه تحولات جامعه می دانیم.

 

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران افزود: مساجد در تشویق مردم به حضور حماسی در انتخابات دوم اسفندماه نیز نقشی مهم داشتند و لبیک مردم به دعوت مقام معظم رهبری برای شرکت گسترده مردم در انتخابات، ریشه در فعالیت و اطلاع رسانی مسجدی ها دارد.

 

این استاد دانشگاه اضافه کرد: اهالی منطقه کوهپایه اصفهان که مردمی متدین، انقلابی، با سواد و ولایت مدار هستند نیز همیشه بر محوریت مساجد و هیئت های مذهبی در مدیریت روستاها و شهرها اعتقاد راستین دارند و بر همین اساس جلسات هم اندیشی مردم این خطه از کشورمان در پایتخت نیز در مساجد یا هیئت های مذهبی برگزار می شود.

 

پیش از این گفتیم که مساجدی همچون امام حسین (ع) واقع در تهران، خیابان مولوی، ایستگاه سعادت؛ مسجد حاج مجید واقع در تهران، خیابان قزوین؛ و برخی دیگر از مساجد شهر تهران، مرکز نشست های هم اندیشی برخی از اقوام ایرانی هستند.

 

تجربه نشان داده است که این مساجد در برگزاری برنامه های مذهبی، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی، بسیار موفق هستند. خبرنگار ما پیش از این نشان داده بود که مسجد حضرت زینب (س) واقع در تهران، منطقه خاک سفید (محله حکیمیه، در خیابان احسان، خیابان زمرد (کرمی)) که توسط مردم روستای رازلیق شهر سراب آذربایجان شرقی بنا گذاشته شده بود مرکز تجمع و هم اندیشی مردم این خطه از کشورمان است.

 

اهالی منطقه کوهپایه اصفهان نیز همیشه در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی در تبعیت از امامین انقلاب و در راستای احترام به خون پاک شهدا و ازخودگذشتگی ایثارگران، حضوری حماسی داشته اند و این بار نیز در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مشارکت وسیعی داشتند.

 

دکتر حسن اسلامیان کوپایی در این باره تاکید کرد: شرکت آحاد مردم در انتخابات مجلش شورای اسلامی وظیفه شرعی و ملی هر ایرانی بود که این بار نیز مردم ایران با پیروی از حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، حضوری گسترده در این رویداد مهم داشتند.

 

عضو هیات امنای مسجد خواجه یعقوب افزود: مردم ایران نشان دادند هیچ گاه نسبت به آینده کشورشان بی تفاوت نیستند و این بار نیز با بررسی وضعیت اعتقادی و رفتاری نامزدهای مختلف، به افراد اصلح رای داده اند.

 

 

 

نویسنده کتاب «عشق عرفانی» با تاکید بر اینکه مردم ما یک بار دیگر محبت شان به امام خمینی (ره) و شهدا را با حضور حماسی در مراسم تشییع شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، راهرپیمایی 22 بهمن و انتخابات دوم اسفندماه نشان دادند، اظهار کرد: نامزدهای انتخابات همانطور که با حضور در مساجد به دنبال جلب آرای مردم بودند پس از انتخابات نیز یادشان باشد که در مساجد حضور یابند و به مردم در حوزه های مختلف پاسخگو باشند.

 

سخن آخر اینکه، مساجد همانطور که مرکز نشر آموزه های قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند، پایگاه تبیین مسائل سیاسی و اجتماعی، محور مدیریت در روستاها و محلات شهری و همچنین کانون تشویق مردم به حضور حماسی در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی هستند.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: نامزدهای انتخاباتی مساجد انتخابات منطقه کوهپایه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نماینده ولی فقیه ئر استان لرستان گفت:مسجد پایگاه دین، اخلاق ،معنویت و بزرگترین مرکز  کسب آگاهی و والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی است .
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی با تاکید بر اینکه مسجد باید محور و کانون همه فعالیتهای فرهنکی ،سیاسی و اجتماعی در حامعه باشند، فزود:بهره گیری از همه ی ظرفیتهای استانی را برای رونق مساجد و جذب جوانان مومن، نخبه و انقلابی خواستار شد .
فرمانده سپاه حضرت ابالفضل(ع) لرستان هم به هجمه ی گستره فرهنگی دشمن علیه ملت ایران و ارزشهای اسلام و انقلاب اسشاره کرد و گفت: مساجد باید محل رجوع مردم و مرکر حل مشکلات آنان باشد .
 سردار باقری افزود: یک هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج در استان وجود دارد و برنامه ریزی شده همه آنان را به مساجد منتقل کنیم .
مدیر کل صداوسیمای استان لرستان هم گفت: هویت بخشی به مساجد و تولید برنامه های مختلف فرهنگی، سیاسی ،اجتماعی واقتصادی با محور مساجد و استودیو گریزی را از سیاست های رسانه ملی برای محور قرار گرفتن مساجد عنوان کرد و افزود: آماده ایم تا پایان سال هر هفته بخشی از برنامه های تولید محتوا در صداوسیمای لرستان را در یکی از مساجد برگزار کنیم .  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری