Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ۳ دانشجوی ایرانی که در دانشگاه های  ایالت «نیو اینگلند» تحصیل می‌کردند به وزارت امنیت داخلی آمریکا به دلیل بدرفتاری و ممانعت از ورود آنان به دانشگاه شکایت کردند.
شکایت این گروه از دانشجویان پس از شکایت ۲ دانشجوی دیگر ایرانی در دانشگاه «نورث ایسترن» و یک دانشجوی فارغ التحصیل در دانشگاه «هاروارد» ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش نیویورک تایمز، «دانشجوی ایرانی در شکایت خود در اوایل این ماه گفت که با وجود داشتن ویزای دانشجویی برای حضور در دانشگاه جنوبی نیو همپشایر در منچستر، از ورود به فرودگاه بین المللی بوستون در ماه آگوست محروم شد.»
دانشجوی دیگر ایرانی در شکایت جداگانه خود که در همین ماه مطرح شد گفت که «ویزای دانشجویی برای پیگیری مدرک خود در مقطع دکترا در دانشگاه نورث ایسترن در بوستون داشته و در هنگام بازگشت از کنفرانسی در پاریس جایی که وی یک مقاله آکادمیک ارائه داده بود، از ورودش به آمریکا در ماه اکتبر جلوگیری شد.»
این دانشجو همچنین در شکایت خود گفته که «ویزای دانشجویی برای تحصیل در مقطع دکترا موسسه پلی‌تکنیک ورسستر داشته، اما در ماه آگوست از ورودش به آمریکا جلوگیری شده است.»
سخنگوی امنیت داخلی آمریکا روز جمعه به ایمیلی که برای اظهار نظر وی ارسال شده بود پاسخ نداده است.   این ۵ دانشجوی ایرانی که از وزارت امنیت اخلی آمریکا شکایت کرده بودند در اظهارات خود گفته اند که آنها برای ساعت‌ها بازداشت شده و مورد بازجویی شدید مسئولان فدرال در فرودگاه قرار گرفته اند.
این ۵ دانشجو ایرانی در میان ۱۰ دانشجوی ایرانی هستند که از ماه آگوست که آغاز سال تحصیلی در اکثر دانشگاه‌ های آمریکا است از ورود آنان به این کشور ممانعت به عمل آمده است.

بازداشت و اخراج دانشجویان و شهروندان ایرانی از آمریکا با ادعای «غیرقابل پذیرش بودن» درخواست ورود آنان به خاک آمریکا از سوی اداره مرزبانی و گمرکات این کشور در هفته‌های اخیر تشدید شده و موجی از واکنش‌های انتقادی را در پی داشته است.

افزایش اخراج دانشجویان ایرانی از آمریکا در ماه‌های گذشته پس از بازجویی از آنان در فرودگاه‌های مقصد، توجه فعالان سیاسی، اعضای کنگره و حقوق مهاجران را به خود جلب کرده است. این امر سبب شده تا این موضوع در رسانه‌ های آمریکایی نیز بازتاب داشته و منجر به برگزاری تجمع‌ های اعتراضی شده و واکنش‌های متعددی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیزد.

بیشتر دانشجویان بازداشت شده می‌گویند ماموران اداره مرزبانی دلیل رد تقاضایشان را اعلام نکرده و آن‌ها در نهایت ناچار به پس گرفتن تقاضای ورود خود شده اند. این دانشجویان در بازجویی طولانی مدت که گاهی تا ۶ ساعت به طول انجامیده، با سوال‌هایی بی ارتباط مانند شغل اقوام نزدیک، عقایدشان در مورد تحولات سیاسی، تصویربرداری از اطلاعات موجود در تلفن همراه آن ها، دلیل داشتن یا نداشتن اپلیکیشنی خاص بر روی گوشی تلفن همراه، ... مواجه شدند؛ ضمن اینکه به آن‌ها اصرار می‌شده تا ادعا‌های بی اساس ماموران اداره مرزبانی را در مورد خود بپذیرند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر دانشجویان ایرانی آمریکا وزارت امنیت داخلی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، رسانه های آمریکایی گزارش دادند که دست کم هزار نفر در بیش از 25 دانشگاه در 21 ایالت آمریکا از 18 آوریل تا کنون توسط پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

چند ساعت پیش نیروهای پلیس شهر نیویورک به محوطه دانشگاه کلمبیا حمله کرد و ده ها دانشجوی حامی فلسطین را بازداشت کردند. اتحادیه اساتید دانشگاه های آمریکا شاخه دانشگاه کلمبیا اعلام کرد که مسئولان دانشگاه کلمبیا مسئول حوادث اخیر هستند.

از دو هفته پیش تا کنون اعتراض های دانشجویی هوادار فلسطین به دانشگاه های سراسر ایالت های آمریکا از کالیفرنیا در غرب(دانشگاه های کالیفرنیا،لس آنجلس، جنوب کالیفرنیا و...) تا شمال شرق (کلمبیا، ییل، هاروارد، یوبین و..) و نیز دانشگاه های ایالت های مرکزی و جنوبی مانند تگزاس و آریزونا کشیده شده است.

 

دیگر خبرها

  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در ۲ هفته/ حمایت‌ها از طرف جامعه دانشگاهی ایران ادامه دارد +تصاویر
  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • آیا در دانشگاه‌های آمریکا شعارهای یهودی ستیزی داده می‌شود؛ دانشجوی یهودی دانشگاه تگزاس به آن پاسخ می‌دهد (فیلم)
  • بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • بالا گرفتن احتمال کشتن چند دانشجوی معترض توسط پلیس/ چت پلیس نیویورک: فکر کنم به یکی از دانشجوها شلیک کردیم! + فیلم و عکس
  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه+ فیلم