Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مرحله دوم اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی توسط توسعه نفت و گاز صبای کنگان به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال و با هدف تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای شرکت مزبور در روز شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ انجام می‌شود.

 این اوراق یکساله، قابل معامله در بورس انرژی و معاف از مالیات بوده و هر ورقه سلف معرف ارزش ریالی یک بشکه میعانات گازی در روز عرضه اولیه اوراق سلف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس برنامه اعلام شده، شرکت تامین سرمایه بانک ملت به ‌عنوان مشاور پذیرش، متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان این اوراق ایفای نقش می‌کند؛ همچنین شرکت ملی نفت ایران ضامن این اوراق است.

همچنین، اوراق مزبور امکان تسویه از دو طریق تحویل فیزیکی میعانات گازی یا تسویه نقدی قرارداد سلف در سررسید را داشته و طبق طراحی صورت‌گرفته، قابلیت اعمال اختیار فروش و اختیار خرید تبعی در سررسید یکساله اوراق به ترتیب برای سرمایه‌گذاران و شرکت توسعه نفت صبای کنگان  وجود دارد.

شرکت تامین سرمایه بانک ملت به‌ عنوان بازارگردان، نقدشوندگی اوراق را تا سررسید آن با سود حداقل ۱۷.۵ درصد سالانه به صورت روزشمار تضمین کرده است. همچنین در صورت افزایش قیمت میعانات گازی امکان کسب سود مازاد بر حداقل تضمین شده تا نرخ ۱۹ درصد از دیگر مزایای این اوراق برای سرمایه‌گذاران است.

قراردادهای سلف موازی استاندارد میعانات گازی پس از تبدیل شدن به اوراق سلف موازی استاندارد، قابلیت معامله در بازار ثانویه را خواهند داشت. با فروش ورقه سلف موازی استاندارد، فروشنده طی عقد حواله، خریدار را جهت تحویل کالا در سررسید به عرضه‌کننده حواله می‌کند و عرضه‌کننده متعهد به تحویل دارایی پایه به دارنده حواله مذکور خواهد بود. بر اساس این گزارش، سرمایه­‌گذاران علاقه­ مند به خرید این اوراق می‌توانند با مراجعه به کارگزاران بورس انرژی نسبت به درخواست خرید اقدام کنند.

 ایبِنا

برچسب ها: اوراق ، میعانات گازی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوراق میعانات گازی سلف موازی استاندارد میعانات گازی اوراق سلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای انتشار بوی گاز در بندرترکمن چیست؟

روابط عمومی شرکت گاز گلستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی اطلاع رسانی مردمی مبنی بر استشمام بوی گاز در شهر بندر ترکمن و سپس روستا‌های قره‌سو و نیازآباد، گروه‌های عملیاتی و امدادی شهرستان و استان به بررسی ایستگاه و شبکه و تاسیسات گازی منطقه و ایستگاه‌های مجاور تامین کننده گاز بندر ترکمن از کردکوی و بصیرآباد گمیشان پرداختند و هیچ مشکل فنی، نشت و یا خرابی در تاسیسات مشاهده نشد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بررسی‌ها در شهر‌های مجاور نشان داد که نیمه شب قبل حدوداً ۱۶۰ لیتر ماده بودار کننده گاز شهری به سرقت رفته و مواد باقیمانده در بشکه‌ها در شهرستان بندر ترکمن تخلیه شد و باعث انتشار بوی ماده بودار کننده (مرکابتان) شده است.

بر این اساس با توجه به اینکه این ماده به صورت مایع در صورت تخلیه بصورت تبخیر در فضا منتشر می‌شود بوی گاز را سبب شده بود که در حال حاضر نیست قطع شده و اوضاع به حالت عادی بازگشت.

طبق این اطلاعیه بحث سرقت از طریق مراجع انتظامی و امنیتی در دست پیگیری است و این شرکت ضمن عذرخواهی از شهروندان بندر ترکمن به اطلاع می‌رساند این ماده بودار کننده صرفاً برای بودار شوندگی گاز شهری، بی‌خطر و غیر سمی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • انتشار بوی گاز در بندرترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد
  • ماجرای انتشار بوی گاز در بندرترکمن چیست؟
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • سارقان اموال ٣٠٠ میلیارد ریالی در البرز دستگیر شدند
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت