Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز سمینار تخصصی واکسن و چالش‌های پیش رو برای نخستین بار در کشور توسط مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کرج برگزار می‌شود.

سید رضا بنی هاشمی روز شنبه سوم اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مؤسسه رازی به عنوان متولی تولید واکسن و سرم‌های درمانی مارگزیدگی و عقرب زدگی در کشور، تا کنون چندین سمینار تخصصی با موضوعات بیماری‌های عفونی دام، طیور و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در این راستا اولین سمینار واکسن و چالش‌های پیش رو با دعوت از متخصصان و اساتید فن توسط مؤسسه رازی در ششم اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: سمینارهایی که تا کنون برگزار شده نشان دهنده تمایل مؤسسه به همکارهای های درون بخشی و برون بخشی بوده اما سمینار اخیر به منظور بررسی جامع‌تر در مورد فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو و همچنین نشان دادن چشم انداز صنعت واکسن در ایران و جهان برگزار خواهد شد.

دبیر علمی نخستین سمینار واکسن و چالش‌های پیش رو، محور اصلی این سمینار را بررسی آینده انواع واکسن‌های دام، طیور و به ویژه واکسن‌های انسانی برشمرد و گفت: در این برنامه علاوه بر متولیان تحقیق و تولید واکسن مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و انستیتو پاستور از بخش خصوصی در حوزه تولید و نمایندگانی از وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی به عنوان ناظران توزیع و مصرف واکسن دعوت به عمل آمده تا در دو پنل علمی و اجرایی در سطح عالی، موضوعات سمینار بررسی شود.

بنی هاشمی درباره اهداف و لزوم برگزاری این سمینار تخصصی علمی - اجرایی، گفت: در این سمینار به دنبال پاسخ به سوالاتی هستیم که در آینده با آن مواجه خواهیم بود. برنامه‌های جهانی واکسیناسیون و ایمنی زائی، توجه به پیشرفت‌های چشم گیر و شتابان در دنیا علیه بیماری‌های عفونی و غیر عفونی، نیاز فعلی کشورمان به واکسن علیه بیماری‌های شایع اخیر، ورود بازیگران جدید در عرصه تحقیق و تولید واکسن و سرم‌های درمانی، خواسته سازمان‌های ناظر جهانی مانند سازمان جهانی بهداشت (WHO) و سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) از تولیدکنندگان واکسن و متولیان بهداشت جامعه، چگونگی پایش واکسن در جامعه و بررسی چگونگی ریشه کنی بیماری‌ها در گذشته و شناسایی بیماری‌هایی که در آینده باید ریشه کن شوند، از جمله این موضوعات مهم است.

وی چالش‌های پیش روی صنعت واکسن سازی، بررسی ظرفیت تولیدکنندگان داخلی، نقش مؤسسه رازی در تولید و تحقیقات واکسن در دهه جدید و ایجاد زمینه برای همکاری‌های این مؤسسه با انستیتو پاستور به عنوان بخش دولتی و تعامل آنها با بخش خصوصی داخلی و خارجی از جمله موضوعات مهمی دانست که در این سمینار به آن پرداخته خواهد شد.

دبیر علمی نخستین سمینار واکسن و چالش‌های پیش رو با بیان اینکه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی کشور دعوت شده تا با اعلام دیدگاه‌ها و نظرات خود، مسیر تحقیق و تولید این کالای استراتژیک در کشور مشخص شود، تاکید کرد: به واقع این سمینار یک تریبون آزاد برای طرح درخواست‌های متولیان تولید و مصرف واکسن در کشور و پیش بینی و پاسخ گویی به نیازهای آینده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انستیتو پاستور سازمان دامپزشکی كرج واکسن و سرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست