Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام پنتاگون از اجرای مانور نظامی "شبیه سازی حمله متقابل به روسیه با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای با قدرت کم" در کشورهای عضو ناتو پرده برداشت و در عین حال گفت که آمریکا قصد استقرار چنین تسلیحاتی در اروپا را ندارد. ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، یک مقام رده بالای پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده یک مانور نظامی را به صورت شبیه سازی حمله متقابل به روسیه با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای با قدرت کم در اروپا، بعد از حمله هسته‌ای روسیه به کشورهای عضو ناتو، انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام نظامی که نامش برده نشده، در یک نشست توجیهی که متن آن از سوی دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا منتشر شده، گفت: «ما یک مانور نظامی محدود شبیه سازی را در این رابطه انجام داده‌ایم. این سناریو شامل تحولات در قاره اروپا بود که در آن جنگی با روسیه انجام می شود و روسیه تصمیم می گیرد تا از سلاح‌های هسته‌ای با قدرت کم، به میزان محدود علیه تاسیساتی در قلمرو کشورهای عضو ناتو استفاده کند.»

نماینده وزارت دفاع آمریکا گفت: «سپس مذاکرات، ابتدا با وزیر دفاع و سپس با رئیس جمهوری  آغاز می شود تا تصمیم گرفته شود که چه پاسخی باید به این اقدام روسیه داده شود و در نهایت حمله مقابله به مثل با استفاده از تسلیحات هسته‌ای با قدرت کم انجام می شود.»

وزارت دفاع آمریکا در عین حال یادآور شده است که ایالات متحده هنوز هیچ برنامه‌ای برای استقرار موشک‌های هسته‌ای جدید کم قدرت در اروپا ندارد و پاسخ واشنگتن به هر گونه نقض از سوی روسیه، استفاده از سلاح‌های معمولی خواهد بود.

لازم به یادآوری است که امکان استقرار سلاح‌های هسته‌ای با قدرت کم در دکترین هسته‌ای جدید ایالات متحده، که در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به تصویب رسیده ، گنجانده شده است.

واکنش ریابکوف به استفاده از موشک‌های هسته‌ای در نیروهای راهبردی آمریکاریابکوف: پیشنهاد روسیه برای تمدید فوری پیمان استارت‌ــ‌3 همچنان معتبر استدیدار ریابکوف با سفیر جدید آمریکا؛ تأسف مسکو از ادامه حضور آمریکا در سوریه

پیش از این، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که طرف روسی نگران استقرار سلاح‌های هسته‌ای با قدرت کم در زیردریایی‌های نیروی دریایی آمریکا است. این دیپلمات هشدار داده که در این صورت، واشنگتن واقعاً آستانه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

R1445/P36446/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه استفاده از سلاح سلاح های هسته ای شبیه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعا‌های رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم.


دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • بازرگان: بمب اتم برای نزدن است/ کریمی: قدرت الزاماً تابعی از سلاح نیست +فیلم
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟