Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- پس از افشاگری‌ها در رابطه با به اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران نرم‌افزار رینگ با فیس‌بوک و گوگل، این کمپانی مدعی شده است که ازاین‌پس به کاربران خود اختیار بیشتری در رابطه با حفظ حریم خصوصی‌شان خواهد داد. پس از افشاگری‌ها در رابطه با به اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران نرم‌افزار رینگ با فیس‌بوک و گوگل، این کمپانی مدعی شده است که از این‌ پس به کاربران خود اختیار بیشتری در رابطه با حفظ حریم خصوصی‌شان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، چند هفته قبل بنیاد حریم الکترونیک نتایج تحقیقات خود در رابطه با اطلاعاتی که نرم‌افزار رینگ با افراد سوم شخص در میان می‌گذارد را منتشر کرد.
 
اگر چه این شرکت متعلق به آمازون به دلیل پیوندهای خود با سازمان‌های اجرای قانون و امنیت حساب‌های کاربران با انتقاداتی روبرو بوده است، اما این موضوع خاص مربوط به ردیابی اطلاعات کاربران این نرم‌افزار و اشتراک‌گذاری آن با افراد سوم شخص است.
در ادامه مشخص شده است که این اطلاعات علاوه بر کمپانی‌های مشهوری مانند گوگل و فیس‌بوک با کمپانی‌های مانند MixPanel و AppsFlyer نیز به اشتراک گذاشته می‌شود.
    سخنگوی این کمپانی در این رابطه اعلام کرد که کاربران به‌زودی می‌توانند "در صورت امكان" از قراردادهای به اشتراک‌گذاری اطلاعات امتناع ورزند.
هنوز مشخص نیست که این اظهارات دقیقا به چه چیز اشاره دارند اما مشخص است، که هنوز برخی از اطلاعات کاربران با افراد و کمپانی‌های سوم شخص به اشتراک گذاشته خواهد شد.
 
برنامه‌ها و خدمات به‌طور مکرر از کاربران در مورد به اشتراک‌گذاری اطلاعات در ردیاب‌های مختلف سؤال می‌کنند و دلایل نه‌چندان قانع‌ کننده‌ای برای انجام این کار ارائه می‌کنند.
اما همان‌طور که پیش‌ از این نیز شاهد آن بودیم، اطلاعات جمع‌آوری‌ شده توسط نرم‌افزارهای تلفن همراه شما می‌تواند بسیار خصوصی‌تر از آنچه تصور می‌کنید باشد و گاهی تا ردیابی موقعیت مکانی شما نیز پیش بروند.
 
 تمامی این‌ا ناقض حریم خصوصی کاربران است و مطمئناً با واکنش‌های تندی از جانب آنها مواجه خواهد شد.
نرم‌افزار رینگ نیز از این قاعده مستثنا نیست و باید هر چه سریع‌تر در رابطه با اطلاعات به اشتراک گذاشته شده و دریافت‌ کننده این اطلاعات شفاف‌سازی کند.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فیس بوک حریم خصوصی گوگل فیس بوک اشتراک گذاری اطلاعات اطلاعات کاربران حریم خصوصی فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۱۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم

معاون وزارت دفاع لهستان پس از کشمش‌های فراوان در زمینه استقرار سلاح‌های هسته‌ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خاک این کشور، از آمادگی ورشو برای اجرای این طرح خبر داد.

به گزارش مشرق، پاول زالوسکی روز سه‌شنبه گفت که کشورش درخواستی برای مشارکت در طرح به اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو ارائه کرده و از آن خارج نشده است.

وی با بیان اینکه این موضوع باید با شرکای غربی مورد بحث قرار گیرد، اضافه کرد: ما در مورد برنامه‌ای به نام اشتراک‌گذاری هسته‌ای صحبت می‌کنیم. این یک برنامه ناتو است، اما تصمیم گیری و کنترل کامل استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، که مثلاً ممکن است در لهستان مستقر شود، توسط آمریکایی‌ها گرفته می‌شود.

بر اساس این گزارش، بلژیک، ایتالیا، آلمان و لهستان برای شرکت در این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند.

برنامه اشتراک هسته‌ای به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا سلاح‌های هسته‌ای خود را در کشورهای عضو ناتو بدون آنکه آنها اختیار استفاده از آنها را داشته باشند، مستقر کند.

آندری دودا رئیس‌جمهوری لهستان چندی پیش پس از صدور بیانیه آمادگی این کشور برای میزبانی از سلاح‌های هسته ای، بیانیه دیگری صادر و اعلام کرد که هنوز تصمیم رسمی در این مورد گرفته نشده است.

همه این اظهارات در حالی است که دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان اعلام کرده است که به دنبال دیدار با رئیس جمهوری است تا بفهمد چه چیزی او را بر آن داشته تا امکان اشتراک هسته‌ای را پیشنهاد دهد.

معاون وزیر دفاع لهستان نیز در عین حال از طرح موضوع استقرار هسته‌ای در محافل داخلی این کشور که توسط رئیس‌جمهوری لهستان ارایه شده، انتقاد و تاکید دارد که باید به جای آن با شرکای غربی گفت وگو شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • عضو جدید بلادلاین اولین بازی خود را برگزار کرد/ اخبار WWE
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • یورگن کلوپ، مرد هزار چهره! تیزر جالب کمپانی آلمانی مشاوره مالی با حضور سرمربی لیورپول / فیلم
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • حمله تند مشاور سابق احمدی نژاد به زاکانی /می خواهد ۲ میلیارد یورو از جیب تهرانی ها به جیب کمپانی ها چینی واریز کند
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • انتصاب جدید مرکز جهاد کشاورزی بالانج
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی