Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «احمد عایض احمد» تحلیلگر یمنی در سلسله توئیت‌هایی ضمن تشریح ویژگی‌های موشک‌های ذوالفقار و قدس که انصارالله از آن‌ها در عملیات توازن بازدارندگی سوم استفاده کرد، این عملیات را ضربه‌ای دردناک به آمریکا توصیف کرد.

احمد عایض احمد در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «عملیات توازن بازدارندگی سوم با ۱۲ پهپاد مدل صماد ۳، دو موشک بالدار از نوع قدس و یک موشک بالستیک به نام ذوالفقار انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عملیات، واکنش تلافی جویانه فوری به قتل عام الجوف، در حمایت از آزادگان استان المهره و حامل پیامی برای پنتاگون مبنی بر آغاز مرحله جدید تهاجمی با ابعاد راهبردی بود».

این تحلیلگر یمنی در توئیتی دیگر نوشت: «موشک تازه تولید شده، ذوالفقار نام دارد. این موشک زمین به زمین ساخت یمن است که در تاریخ ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۰ از آن رونمایی شد. این موشک، عضو جدید خانواده موشک‌های زمین به زمینی است که در داخل تولید شده و توسعه یافته است. موشک ذوالفقار دهمین عضو خانواده موشک‌های بالستیک و چهارمین عضو خانواده موشک‌های دوربرد است. موشک ذوالفقار یکی از دقیق‌ترین موشک‌های بالستیک ساخت یمن است.»

احمد عایض احمد همچنین افزود: «موشک بالستیک ذوالفقار یمن نمونه‌ای پیشرفته و به روز شده مشابه نسل جدید موشک‌های دوربرد است و هم اکنون برد آن به ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد. این موشک با قابلیت تک مرحله‌ای کار می‌کند و از ویژگی‌های آن دقت بالا در هدف قرار دادن، توان تخریب کردن بالا و برخورداری از سیستم‌های حسگر پیشرفته‌ای است که هدف را تا مقصد دنبال می‌کند.»

تحلیلگر یمنی در توئیتی دیگر درباره موشک ذوالفقار نوشت: «در عمل ثابت شد که موشک دوربرد ذوالفقار یک کلاهک جدا شونده دارد تا بتواند در حمله‌ای دقیق و ویرانگر چندین هدف اصلی و فرعی اطراف خود را با دقت بالا نشانه بگیرد و از رادار‌ها بگریزد. این موشک از یک فناوری پیشرفته برخوردار است. این‌ها توضیح عملی سطح آمادگی نیرو‌های مسلح یمن است که امروز به آن دست یافته‌اند.»

احمد عایض احمد در توئیتی دیگر درباره موشک قدس نوشت: «موشک بالدار دوربرد قدس ساخت یمن و از خانواده موشک‌های کروز مجهز به GPS است. این موشک با نهایت دقت هدف را نابود می‌کند، توانایی زیادی برای مانور و فریب دادن سامانه‌های دفاعی دارد. برد آن هم اکنون به ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد و ویژه نشانه گرفتن اهداف راهبردی دشمن است.»

تحلیلگر یمنی در ادامه نوشت: «عملیات توازن بازدارندگی سوم که ینبع را در غرب عربستان هدف قرار داد، حمله راهبردی دردناک به عمق آمریکا است، زیرا به طور خلاصه این عملیات پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان و تاکید بر حمایت از این کشور در برابر یمن و نیز پس از اقدام ارتش آمریکا به اعزام هزاران سرباز و افسر آمریکایی و استقرار سامانه‌های دفاعی برای دفاع از عربستان انجام می‌شود.»

احمد عایض احمد در توئیتی دیگر افزود: «یحیی سریع یک سیلی محکم به ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز به یمن زد. ترکی المالکی فورا اعلام کرد عربستان هدف حمله یمنی‌ها قرار گرفته است تا از روی ضعف و ترس این گونه وانمود کند که قربانی یک حمله شده است، اما سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی در اقدامی هوشمندانه در بیانیه‌ای مختصر و بدون طول و تفصیل به وی پاسخ داد و مضمون بیانیه این بود که او قربانی نیست بلکه جنایتکار است.»

دیروز «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام عملیاتی در عمق خاک سعودی خبر داد و آن را «توازن بازدارندگی سوم» نامید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محور مقاومت انصارالله یمن جنگ یمن توازن بازدارندگی سوم خانواده موشک تحلیلگر یمنی توئیتی دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران

رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی اذعان کردند که سامانه‌های پدافندی آمریکا در جریان حمله تلافی‌جویانه ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، در مقابله با موشک‌های ایرانی شکست خورده‌اند.

به گزارش ایسنا، درحالی‌که رسانه‌ها و مقام‌های رژیم صهیونیستی پس از پاسخ ایران به این رژیم در پی حمله به ساختمان سفارت ایران در دمشق، مدعی بودند ۹۹ درصد موشک‌ها و پهپادهای ایرانی را رهگیری کرده‌اند، اکنون و به صورت قطره‌چکانی به شکست خود در عملیات «وعده صادق» اعتراف می‌کنند.

در میان انکارهای صهیونیست‌ها و پس از اینکه مقام‌های آمریکایی اعتراف کرده‌اند که ایران ۲ پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است، امروز (چهارشنبه) نیز رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد سامانه‌های پدافندی آمریکا که در جریان حمله ایران مورد استفاده قرار گرفت، در منهدم کردن بیشتر موشک‌های بالستیک ایرانی موفق عمل نکرد و شکست خورد.

در این گزارش آمده است از میان هشت موشکی که از دریا و با هدف مقابله با موشک‌های بالستیک ایرانی شلیک شدند، تنها ۲ مورد موفق عمل کرد.

اخیرا سردار سرتیپ پاسدار «رمضان شریف» سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت «در عملیات تنبیهی وعده صادق ۱۰ کشور در حوزه پدافندی به رژیم صهیونیستی کمک کردند و در پس این عملیات، پیروزی کشورمان بر سیستم پدافندی کشورهای مطرحی رقم خورد همان‌هایی که به حمایت رژیم صهیونیستی آمده بود».

او گفت: هیچ کشوری نمی‌خواست ما در این اتفاق موفق شویم، اما خداوند خواست و این اتفاق و عملیات مبارک رقم بخورد و شاهد حمایت جانانه از مردم ایران بودیم. همه مردم از این اقدام ملی حمایت کردند و خداوند نیز برکت داد. بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال، کشور شیعیان و اهل بیت (ع) سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زد که آن‌ها باورشان نمی‌شد.

طبق گزارش‌ها، عملیات وعده صادق علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی پیش از عملیات «وعده صادق»
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی قبل از عملیات «وعده صادق»
  • «کامیون زباله فضایی» به یک موشک پیر نزدیک شد
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • فیلم مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق و نوشته‌های روی موشک‌ها
  • سوخت موشک ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل چه بود؟