Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت که آیت‌الله سیستانی از احترام زیادی در ایران برخوردار است و مقامات ایران به دیدگاه‌های او احترام می‌گذارند.

قدس آنلاین: ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت وگو با برنامه "کالوس" که شبکه الفرات آن را پخش کرد، به روابط میان رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالی قدر شیعه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: آیت الله سیستانی از احترام زیادی در ایران برخوردار است و مقامات ایران به دیدگاه‌های او احترام می گذارند و در رابطه با مساله عراق اختلاف نظری با آیت الله سیستانی ندارند. نظرات آیت‌الله سیستانی همواره مورد احترام مقامات ایران بوده و آیت‌الله خامنه ای بر این مساله تاکید دارد. اختلافات ساده‌ای بین مراجع دین وجود دارد اما در رابطه با مساله عراق هیچ اختلاف نظری نمی بینم.

مسجدی خاطرنشان کرد: روابط آیت الله سیستانی و آیت الله خامنه ای برپایه احترام کامل است و دیدگاه آیت الله سیستانی در عراق پیاده می شود.

سفیر کشورمان در بغداد در ادامه گفت‌وگوی خود به اتفاقات بعد از ترور سردار سلیمانی پرداخت و گفت: بعد از وقوع حادثه ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان فورا یکی از معاونانم در سفارت را مکلف کردم تا این رخداد را پیگیری کند، من چهل دقیقه بعد از حادثه خبر به گوشم رسید. معاونم به محل حادثه رسید و شهادت فرماندهان را تایید کرد و بعد از آن نیز از داخل ایران این خبر اعلام شد.

وی گفت: از شهادت سردار سلیمانی بسیار متاثر شدم و انتظار داشتم که صهیونیست ها و یا دست نشانده های آمریکا مسئولیت این این اقدام را برعهده بگیرند، انتظار نداشتم که این اقدام تروریسم دولتی باشد و آمریکا آن را برعهده بگیرد. ترور سردار سلیمانی تاثیر زیادی بر منطقه گذاشت و ماهیت تروریستی دولت آمریکا را آشکار کرد و منجر به نزدیک شدن هر چه بیشتر روابط ایران و عراق شد.

ایرج مسجدی در ادامه تاکید کرد: درگیری میان ایران و آمریکا سیاسی است اما ترور سردار سلیمانی گزینه نظامی را نزدیک تر کرد. حمله ایران به پایگاه آمریکایی در عراق پاسخ دفاعی بود و نقض حاکمیت این کشور نیست بلکه پاسخ به تعرض آمریکا به عراق است.

وی افزود: پایگاه‌های آمریکایی به سود هیچ یک از کشورهای منطقه نیست و ما تمایل داریم که روابط‌مان با عربستان را حل کنیم و از هرگونه وساطتی از جمله عراق استقبال می‌کنیم، اگر عراق این مساله را اعلام کند ما استقبال می‌کنیم.

مسجدی با بیان اینکه سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده جدید نیروی قدس سپاه مسئول پرونده عراق در ایران است، تاکید کرد: ما از اعتراضات و تظاهرات مرمی عراق و مطالبات قانونی و اصلاحاتی آن ها حمایت می کنیم همانگونه که مرجعیت دینی این اعتراضات را تایید کرد اما ما مخالف تخریب و تعرض به موسسات و هیات های دیپلماتیک همانند حمله به کنسولگری ایران در نجف و کربلا و سوزاندن آن ها هستیم. ما از این مساله خشمگین هستیم اما خشم مان از ملت عراق نیست.

وی خاطرنشان کرد: روابط ما با عراق قوی و راهبردی است، ما خود را دوستان عراق می دانیم و به مطالبات مردمی احترام می گذاریم بنابراین از شعارهایی که معترضین علیه ایران سر می دهند ناراحت نمی شویم. برخی رسانه ها از این مسائل بهره می بردند اما این امر بر روابط میان دو کشور تاثیر نمی گذارد.

مسجدی در رابطه با دولت جدید عراق که قرار است به ریاست محمد توفیق علاوی تشکیل شود، گفت: به هر دولت جدیدی که در عراق روی کار بیاید احترام می گذاریم و هر نخست وزیری که بر اساس قانون عراق مکلف شود مورد حمایت ما خواهد بود. محمد توفیق علاوی مکلف به این امر شد و امیدواریم که تشکیل دولت بر اساس اراده ملت و قانون عراق باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در رابطه با قطعنامه پارلمان عراق برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور گفت: خروج آمریکا از منطقه به سود خود آمریکایی ها نیز هست زیرا د خالت های آن ها باعث ایجاد نابسامانی در منطقه شد و نصیحت ما به کردها و اهل سنت این است که از موضع ایران و درستی آن مطمئن شوند زیرا این موضع به سود عراق است. کسی که سرنوشت عراق را مشخص می کند ملت این کشور است و ما خواسته های خود را برکسی دیکته نمی‌کنیم. ماندن نیروهای آمریکایی بستگی به خود عراقی ها دارد و اگر کردها و اهل سنت به خروج نیروهای آمریکایی رای بدهند ما خوشحال می شویم زیرا به سود عراق است.

وی همچنین گفت: ما برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق خواسته های خود را برهیچ کس دیکته نمی کنیم و ایران خواهان اختلاف با کشورهای منطقه نیست بلکه خواهان کاهش تنش با عربستان و امارات است و سفر اخیر امیر قطر به تهران نتایج مثبت و سازنده ای به دنبال خواهد داشت. ما به دولت ها و ملت های منطقه و خصوصا ملت عراق احترام می‌گذاریم.

مسجدی همچنین بر این مساله تاکید کرد که برخی سیاستمداران متاثر از سیاست های آمریکا شدند اما تعداد آن ها کم است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: إيرج مسجدي سفیر ایران در عراق آیت الله سیستانی آیت الله خامنه ای ترور سردار سلیمانی نیروهای آمریکایی آیت الله سیستانی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی به اتفاق آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از کارگزاران و خادمان فرهنگی این حوزه در آستانه اعزام  زائران ایرانی به سرزمین وحی امروز پس از دیدار با مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

بر اساس این گزارش ، شرکت کنندگان در این آئین معنوی ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یاد و خاطره امام خمینی(ره) را گرامی داشتند و با آرمان‌های والای امام راحل عظیم الشان (ره) ، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب عهدی دوباره بستند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام راحل در جمع نمازگزاران در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، از امام راحل عظیم الشان بعنوان احیاگر حج ابراهیمی یاد و ابراز امیدواری کرد که دست اندرکاران حوزه حج و زیارت با تلاش بیشتر دراجرای مسئولیت سنگین انجام فریضه حج ابراهیمی موفق شوند و ایران اسلامی را سربلند نمایند. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه خدمتگزاران ضیوف الرحمان امسال بدلیل سفر به سرزمین وحی از مشارکت در مراسم سالگرد ارتحال امام امت در ایران عزیز محرومند، افزود: خدا را شاکریم که امروز توفیق دیدار با مقام معظم رهبری و حضور در کنار تربت پاک امام راحل رضوان الله علیه نصیب خدمتگزاران حج شد.

وی به محورهای سخنان مقام معظم رهبری درخصوص شخصیت پیامبر بزرگ الهی حضرت ابراهیم(ع) اشاره کرد و گفت: خداوند این پیامبر عظیم الشان را برای رهایی انسانها فرستاد، هر چند ابراهیم خلیل الرحمان یک پیامبر دل رحم بود ولی در برابر دشمنان خدا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی ورزید.
   
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه درآیات الهی بیش از شصت مورد از حضرت ابراهیم(ع) یاد شده است، گفت: در آیات مختلفی به  پاکبازی و عبادت مخلصانه  اشاره شده که زائران  در کنار خانه خدا  می توانند از آن درس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم(ع)  همسر جوان  و طفل شیرخوار خود را برای اینکه نماز برپا شود در سرزمینی بی آب و علائم حیات قرار داد ، قرار گرفتن قبر حضرت هاجر(س) درطواف خانه خدا را یادآور شد و افزود: سعی  صفا و مروه یادگار این بانو است و ایجاد کننده چشمه زمزم هم حضرت اسماعیل با عنایات الهی بوده است.

وی افزود: زائرانی که به بیت الله الحرام مشرف می شوند پس از طواف بر گرد خانه خدا برای عبادت و راز و نیاز با حضرت حق پشت مقام ابراهیم می ایستند و نماز اقامه می کنند گویا به جناب ابراهیم (ع) اقتداء کرده اند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با اشاره به اینکه ابراهیم خلیل الرحمان مامور می شود که خانه خدا را برای طائفین، قائمین و الرکع السجود پاک و پاکیزه کند، اظهار داشت: اینها همه درس آموزاست. 

وی با اشاره به آیه 102 سوره صافات " إِنِّي أَرَىٰ فِي الْمَنَامِ أَنِّي أَذْبَحُكَ فَانْظُرْ مَاذَا تَرَىٰ  قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ  سَتَجِدُنِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ- ای فرزند عزیزم، من در عالم خواب چنین می‌بینم که تو را قربانی (راه خدا) می‌کنم، در این واقعه تو را چه نظری است؟ جواب داد: ای پدر، هر چه مأموری انجام ده که ان شاء اللّه مرا از بندگان با صبر و شکیبا خواهی یافت" تصریح کرد: حضرت اسماعیل(ع) که پر از خواسته ها و آرزوهای جوانی است در پاسخ پدر، بدون لحظه ای درنگ عرضه می دارد که پدر  دستور خداوند را  انجام دهد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان امروز خود با اشاره به اینکه زائران باید اخلاص و وحدت را از حضرت ابراهیم(ع) درس بگیرند، خاطرنشان کرد: ایشان با توجه به عملیات ظفرمند طوفان الاقصی  و وعده صادق فرمودند حج پیش رو حج برائت از نسل کشان و کودک کشان ستم پیشه صهیونیست و ارباب  شان آمریکای جایتکار است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری