Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@00:55:17 GMT

این سرفه‌ها را جدی بگیرید!

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۳۲۳۲

فوق تخصص ریه گفت: سرفه‌هایی که بیش از چهار هفته طول بکشد و همراه با خلط خونی یا تنگی نفس باشد، به عنوان سرفه‌های مزمن بوده و باید جدی گرفته شود.

به گزارش فارس، سیدعلی جواد موسوی، فوق تخصص ریه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این پرسش که «کدام سرفه‌ها نشانه‌ای از بیماری‌های ریوی خطرناک است؟»، اظهار داشت: سرفه‌هایی که بیش از چهار هفته طول بکشد، به عنوان سرفه‌هایی هستند که مزمن بوده و باید بررسی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سرفه‌هایی که همراه با خلط باشد یا همراه با خلط خونی یا تنگی نفس و همچنین سرفه‌های همراه با بی‌اشتهایی نیز باید جدی گرفته شده و بیشتر بررسی شود.

این فوق تخصص ریه با اشاره به نشانه‌های سرفه‌های ملایم و کم خطر، خاطرنشان کرد: سرفه‌هایی که به صورت حاد شروع شده، با بدن درد، آبریزش بینی و گلودرد همراه است، معمولا ناشی از عفونت‌های ویروسی است و پنج تا شش روز بیشتر طول نمی‌کشد و خوب می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات آزادراه تهران شمال اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب سرفه جدی تنگی نفس کرونا کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات آزادراه تهران شمال اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب سرفه هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از geediting، اگر می خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، رفتارهای خاصی وجود دارد که باید با آنها خداحافظی کنید.

در این مقاله قصد داریم ۸ مورد از این رفتارها را شناسایی کنم، رفتارهایی که باید با آنها خداحافظی کنید تا بتوانید سن خود را با اعتماد به نفس و مهربانی در آغوش بگیرید.

۱) به دنبال تایید دائمی
در زندگی طبیعی است که به دنبال تایید از دیگران باشیم. اما با افزایش سن، این رفتار می تواند مانعی برای عزت نفس ما شود.

ارزش دادن به نظرات کسانی که به آنها احترام می گذارید عالی است. اما دنبال تایید مداوم بودن می تواند اعتماد به نفس شما را از بین ببرد.

حقیقت این است که شما نمی توانید همه را راضی نگه دارید. و تلاش مداوم برای انجام این کار، احساس ارزشمندی خود را منوط به رفتار دیگران می‌کنید.

پس با این نیاز دائمی به تایید دیگران خداحافظی کنید. به غریزه خود اعتماد کنید، تصمیم‌های خود را بگیرید و به یاد داشته باشید، تنها تاییدی که واقعا مهم است، خود شماست.

برداشتن این مرحله به شما امکان می دهد با اعتماد به نفس پیر شوید. زیرا هر چه سن ما بالاتر می رود، باید به خرد و تجربیات خود اعتماد بیشتری داشته باشیم.

به یاد داشته باشید، اعتماد از درون می آید نه از اعتبارسنجی خارجی.

۲) فراموش نکردن اشتباهات گذشته
همه ما اشتباه کرده ایم آنها جزئی از زندگی هستند. اما تمرکز بر اشتباهات گذشته هیچ فایده‌ای ندارد. فقط اعتماد به نفس شما را از بین می برد.

با افزایش سن، باید یاد بگیریم که اشتباهات گذشته را رها کنیم و اجازه ندهیم که ما را تعریف کنند. به یاد داشته باشید، شما بیش از مجموع اشتباهات گذشته خود هستید و هیچ وقت برای یادگیری، رشد و حرکت به جلو دیر نیست.

بنابراین، رها کنید و به خود اجازه دهید که با اطمینان انتخاب های جدید داشته باشید.

اگر مدام از شما انتقادهای تند می‌شود، این ۶ استراتژی دیدگاه شما را تغییر می‌دهد

۳) بی‌توجهی به سلامت جسمانی
با افزایش سن، بدن ما به طور طبیعی دستخوش تغییراتی می شود. اما این بدان معنا نیست که ما باید از حفظ سلامت جسمانی خود دست برداریم.

تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند، سلامت روان شما را بهبود بخشد و حتی روند پیری را کاهش دهد. و این فقط رفتن به باشگاه یا دویدن در ماراتن نیست.

تغییرات ساده سبک زندگی مانند پیاده روی روزانه، تمرین یوگا یا حتی رقصیدن در خانه می تواند تفاوت چشمگیری ایجاد کند.

وقتی از بدن خود مراقبت می کنید، انرژی، سرزندگی و اعتماد به نفس به شما پاداش می دهد. پس از سلامت جسمانی خود غافل نشوید. آن را در اولویت قرار دهید و مراقب باشید که چگونه با افزایش سن بر اعتماد به نفس شما تأثیر می گذارد.

به یاد داشته باشید، بدن سالم ذهن سالم را پرورش می دهد و ذهن سالم اعتماد به نفس را ایجاد می کند. با بی توجهی به سلامت جسمانی خود خداحافظی کنید و سبک زندگی فعال را بپذیرید.

۴) اجتناب از تجربیات جدید
اجتناب از تجربیات جدید با بالا رفتن سن، می تواند منجر به رکود و کاهش اعتماد به نفس شود.

تجربیات جدید، خواه سفر، یادگیری یک مهارت جدید، یا حتی امتحان کردن یک غذای جدید، افق دید ما را گسترش داده و ذهن ما را تحریک می کند. آنها به ما یادآوری می کنند که ما در هر سنی قادر به سازگاری و رشد هستیم.

هیچ وقت برای یادگیری یک زبان جدید، برداشتن یک ساز موسیقی یا غوطه ور شدن در یک سرگرمی جدید دیر نیست.

دعوت از تجربیات جدید به زندگی اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. یادآوری زیبایی است که سن فقط یک عدد است و زندگی پر از فرصت هایی است که در انتظار استفاده هستند.

۵) مقایسه خود با دیگران
در عصر رسانه‌های اجتماعی، وسوسه‌انگیز است که زندگی‌مان را با زندگی دیگران بسنجیم. اما این بازی مقایسه یک قاتل اعتماد به نفس است، به خصوص با افزایش سن.

مسیر زندگی هر کس متفاوت است و هر مرحله از زندگی با مجموعه ای از تجربیات خود همراه است. مسیری که در آن هستید منحصر به شماست.

بنابراین به جای مقایسه خود با دیگران، روی رشد شخصی خود تمرکز کنید. پیروزی های بزرگ یا کوچک خود را جشن بگیرید و از شکست های خود درس بگیرید.

به یاد داشته باشید، زندگی یک مسابقه نیست، یک سفر شخصی است. با افزایش سن، روی رشد و پیشرفت خود تمرکز کنیم.

اگر می‌ترسید اشتباهات گذشته را تکرار کنید، از این ۹ رفتار اجتناب کنید

۶) نادیده گرفتن علایق
زندگی، با تمام مسئولیت ها و تعهداتش، گاهی اوقات می تواند ما را از آنچه واقعاً مهم است غافل کند.

علایق ما، آن چیزهایی که در قلب ما آتش روشن می کنند، اغلب به عقب رانده می شوند.

اما نادیده گرفتن این احساسات می تواند منجر به احساس نارضایتی و عدم اعتماد به نفس با افزایش سن شود.

اشتیاق ما بخشی جدایی ناپذیر از چیزی است که هستیم. آنها به ما انرژی می دهند، ما را هیجان زده می کنند و به زندگی ما هدف می بخشند. وقتی به دنبال چیزی می‌رویم که دوستش داریم، به شیوه‌ای معنادارتر با زندگی درگیر می‌شویم.

بنابراین اجازه ندهید که احساسات شما از بین برود. چه نقاشی، نوشتن، باغبانی یا هر چیز دیگری که شما را شاد می کند - برای آن وقت بگذارید. اجازه دهید زندگی شما را پر از رنگ و انرژی کند.

زیرا هنگامی که با آنچه واقعاً برایمان مهم است درگیر می شویم، نه تنها شاد می‌شویم، بلکه احساس عمیقی از اعتماد به نفس نیز پیدا می کنیم.

۷) ترس از تغییر
تغییر اگرچه اجتناب ناپذیر است، اما اغلب می تواند ترسناک باشد.

تغییر بخشی از زندگی است. این نشانه رشد و تکامل است. و در حالی که می تواند ترسناک باشد، اغلب ما را به سمت فرصت ها و تجربیات جدیدی سوق می دهد که در غیر این صورت نمی توانستیم داشته باشیم.

پس ترس از تغییر را کنار بگذارید. آن را به عنوان بخشی از سفر خود در آغوش بگیرید. اشکالی ندارد که احساس عدم اطمینان یا ترس کنید، اما اجازه ندهید این احساسات شما را از حرکت به جلو باز دارد.

و چه کسی می داند؟ تغییراتی که از آنها می ترسید ممکن است شما را به بهترین بخش های زندگی تان برساند.

۸) به ارزش خود شک دارید
با بالا رفتن سن، به راحتی می توان به ارزش خود شک کرد، به خصوص در جامعه ای که اغلب جوانان را تجلیل می کند.

اما شک کردن در ارزش شما چیزی جز کاهش اعتماد به نفس شما ندارد.

ارزش شما با سن، ظاهر یا دستاوردهای شما تعیین نمی شود. شما همانطور که هستید ارزشمندید.

خداحافظی با شک و تردید در ارزش‌های خود گامی مهم در جهت احساس اعتماد به نفس بیشتر با افزایش سن است.

به یاد داشته باشید، شما ارزشی را برای جهان به ارمغان می آورید و هیچ کس نمی تواند آن را از شما بگیرد.

سخن نهایی
رفتارهایی که در مورد آنها بحث کردیم - از جستجوی تایید مداوم تا بی توجهی به مراقبت از خود - رایج هستند. اما با افزایش سن، اعتماد به نفس ما را مختل می کنند و باعث می شوند ارزش و پتانسیل ذاتی خود را از دست بدهیم.

به یاد داشته باشید، اعتماد به نفس این نیست که هرگز تردید یا ترس نداشته باشید. بلکه در مورد تصدیق آنها و حرکت رو به جلو بدون توجه به آن است. این در مورد پذیرش سفر منحصر به فرد شما و خرد ناشی از آن است.

با این رفتارها خداحافظی کنید، از رشدی که با افزایش سن به وجود می آید استقبال کنید و فرد مطمئنی را که قرار است تبدیل شوید در آغوش بگیرید.

زیرا در نهایت سن فقط یک عدد است. جوهر واقعی در این است که چگونه سال‌هایی را که به ما داده شده، زندگی کنیم.

کد خبر 846851 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم مهارت‌ها فرد مهارت‌های زندگی

دیگر خبرها

  • اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی
  • نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت
  • یک بار برای همیشه با این عکس تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید