Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@20:31:31 GMT

کاهش مخاطبان سینما در سال ۱۳۹۸

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۳۴۰۷

کاهش مخاطبان سینما در سال ۱۳۹۸

بررسی آمار فروش فیلم ها در ۱۱ ماه سال ۱۳۹۸ نشان می‌‌دهد که میزان فروش سینما نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۷ افزایش داشته است، اما تعداد مخاطبان اندکی کاهش یافته است. ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، میزان فروش سینمای ایران در 11 ماه سال 1398 به فروشی معادل 293 میلیارد و 813 میلیون و 390 هزار تومان رسیده است و طی این مدت 25 میلیون و 717 هزار و 242 نفر به تماشای فیلم‌های در حال اکران نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موج حضور زنان ایتالیایی در جشنواره برلینتیزر| نقد و بررسی سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در تسنیم با حضور ابراهیم داروغه زاده

میزان فروش فیلم‌های سینمایی در 11 ماه سال 1397 نیز معادل 232 میلیارد و 153 میلیون و 575 هزار تومان و تعداد تماشاگران 26 میلیون 622 هزار و 326 نفر بوده است. با توجه به افزایش میزان فروش فیلم‌ها در سال 1398 و بر اساس بررسی‌های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی میزان افزایش فروش فیلم‌ها در 11 ماه سال 1398 نسبت به مدت مشابه در سال 1397، 4 درصد رشد داشته است اما تعداد تماشاگران در 11 ماه امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته 3 درصد کاهش داشته است.

میزان فروش و تعداد بیننده ایام جشنواره فیلم فجر در میزان فروش و تعداد بیننده بهمن ماه محاسبه نشده است.

همچنین با اشاره به فروش بهمن‌ماه می‌توان گفت: میزان فروش سینمای ایران در بهمن ماه سال 1398 معادل 17 میلیارد و 786 میلیون و415 هزار تومان بوده است و 1 میلیون و 580 هزار نفر به تماشای فیلم‌های اکران شده نشستند.

در مقایسه بهمن‌ماه با مدت زمان مشابه سال 1397 می‌توان اعلام کرد: فروش در سال گذشته 13 میلیارد و 887 میلیون و 143هزار تومان بوده و 1 میلیون و 694 هزار و 856 نفر به تماشای فیلم‌ها نشستند که بر این اساس در بهمن ماه 1398 فروش 28 درصد افزایش را نشان می‌دهد و بیننده 7 درصد کاهش داشته است.

گزارش کامل یازده ماه سال 98 و مقایسه آن با سه سال گذشته

انتهای پیام/

 

R1544/P1397/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان سینمایی سینمای ایران سینما اخبار اکران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان سینمایی سینمای ایران سینما اخبار اکران سازمان سینمایی سینمای ایران سینما اخبار اکران فروش فیلم ها هزار تومان میزان فروش بهمن ماه ماه سال سال 1398

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰۰ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند.

خلیل احمد سلامی امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت در جلسه با مسئولین ایمنی استان اظهار کرد: ایمنی و بهداشت کار از مهمترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید به آن توجه کند، زیرا غفلت از آن باعث صدمات و ضایعات جبران ناپذیری می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش نکته کلیدی پیشگیری از حوادث کار است، افزود: طبق قانون کار، کارگاه‌ها پیش از راه‌اندازی باید چارچوب ایمنی را داشته و آموزش‌های لازم را به نیروهای خود داده باشند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی سال گذشته با مجموع اقدامات نظارتی بازرسان کار و ارائه آموزش‌های کاربردی به جامعه هدف، میزان حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال قبل‌تر، ۱۰ درصد کاهش یافت.

سلامی از فعالیت ۳۹۶ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سیستان و بلوچستان هم خبر داد و گفت: از وظایف کمیته‌ حفاظت فنی و بهداشت کار می‌توان به طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به کارفرما برای رفع نواقص و سالم‌سازی محیط کار و همکاری با کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بازرسان کار برای اجرای مقررات حفاظتی و بهداشت کار اشاره کرد.

وی تأکید کرد: جلب مشارکت کارگران در برنامه‌های ایمنی و آموزش‌های لازم در این زمینه نیز منجر به پیشگیری از حوادث ناشی از کار و رشد بهره‌وری در تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش
  • معرفی پرفروش ترین داروها در ایران + اسامی و میزان فروش