Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@16:24:07 GMT

وزیر خارجه هلند با ظریف دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۳۸۴۰

وزیر خارجه هلند با ظریف دیدار کرد

وزیر خارجه هلند با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود در تهران دیدار و به گفتگو نشست.

به گزارش مشرق، «استف بلاک» وزیر خارجه هلند که در رأس هیأتی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده و دیروز به اصفهان رفته بود، ظهر امروز (شنبه) سوم اسفند ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: «ظریف» ظهر شنبه میزبان کیست؟

وزیر امور خارجه هلند همچنین قرار است با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز ملاقات کند.

این سفر به منظور مذاکره پیرامون روابط دوجانبه، تحولات منطقه و مسائل بین‌المللی انجام شده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز پیش از این از سفر «استف بلاک» و «آلکساندر شالنبرگ» وزرای امور خارجه هلند و اتریش به تهران خبر داده و گفته بود: در گفتگوها با دو وزیر اروپایی، علاوه بر بررسی روابط دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مهمترین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، انتقاد جمهوری اسلامی ایران نسبت به بی عملی اروپا در قبال اجرای تعهدات خود ذیل برجام و انفعال آنها در برابر تحمیل قوانین فراسرزمینی آمریکا مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

وی افزوده بود: همچنین در این دیدارها بر این نکته اصولی که امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز صرفا از طریق مشارکت و تعامل جمعی کشورهای این منطقه محقق می‌شود، تاکید خواهد شد.

 ظریف و همتای هلندی مهر ماه سال جاری (۱۳۹۸) در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک نیز دیدار و گفتگو کرده بودند.

«سیخرید کاخ» وزیر خارجه پیشین هلند دوم اسفند ماه ۱۳۹۶ در سفر به تهران با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا محمد جواد ظریف هلند تنگه هرمز حسن روحانی سید عباس موسوی امور خارجه ایران اصفهان ظریف اتریش نیویورک روحانی جمهوری اسلامی ایران حسن روحانی مشرق جمهوری ایران وزارت امور خارجه امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برجام جمهوری اسلامی ایران امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

 دیدار قبلی امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند 1402 در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شده بود.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شدنشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند