Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@11:13:12 GMT

وضعیت فعلی کرونا در قم بحرانی نیست

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۴۱۴۵

وضعیت فعلی کرونا در قم بحرانی نیست

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، دکتر قدیر گفت: تنها در بیمارستان‌های کامکار و فرقانی با کنترل دقیق ورود و خروج قرنطینه نسبی ایجاد شده است.

او بهترین راه کنترل این بیماری را ایزوله خانگی و ماندن افراد در خانه دانست و گفت: تعطیلی موقت و روزانه مراکز آموزشی در روز‌های آینده به منظور ارزیابی درست وضعیت پیشنهاد شده، اما بهترین حالت کنترل بیماری، ماندن افراد در خانه است چرا که بسیاری از افراد ناقل این بیماری اند و در تماس با گروه‌های حساس بیماری را به این افراد منتقل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیماران ریوی، دیابت و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی و افراد مسن را گروه‌های حساس در برابر این ویروس دانست و یادآور شد: تنها کسانی که دارای تب‌های طولانی، ضعف و بی حالی شدید، سرفه و تنگی نفس هستند باید برای آزمایش‌های مربوط به کرونا مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی حفظ آرامش، اطلاع رسانی و ماندن در خانه را از جمله راه‌های اصلی کنترل این بیماری دانست و گفت: مرگ و میر بر اثر کرونا ۲ درصد است و افرادی که در قم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند در سنین بالا و پر خطر بودند.

دکتر قدیر با بیان اینکه آمار مربوط به مبتلایان به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن تنها از سوی اداره کل اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام می‌شود گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از بیماران دارای سرماخوردگی و آنفولانزا هستند و در کنار این افراد معدودی مبتلا به کرونا وجود دارد چرا که علائم این بیماری‌ها مشابه است.

او با اشاره به اینکه برای جلوگیری از گسترش این بیماری در سطح کشور شهروندان باید از هرگونه سفر غیرضروری جلوگیری کنند افزود: عدم حضور مردم در اجتماعات از جمله حرم، جمکران و همایش‌ها کمک شایانی به جلوگیری از گسترش این بیماری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به محدودیت زمان و لزوم کنترل هرچه سریعتر این بیماری گفت: محموله‌های مناسبی از جمله ماسک، گان تهیه و به استان وارد شده است.

انتهای پیام/الف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی قم ویروس کرونا وزارت بهداشت بیماری های ویروسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرتتا: ما نمی‌توانیم منچسترسیتی را کنترل کنیم

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال در هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس فردا در دربی لندن باید به مصاف تاتنهام برود.

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، اعلام کرد تیمش بدون به وضعیت سایر رقبا در کورس قهرمانی به دنبال برد در تمامی مسابقات پیش رو است.

آرتتا درمورد وضعیت تیم گفت: "در دسترس بودن بازیکنان نکته مهمی است. به غیر از یورین تیمبر، بسیار نزدیک است که ما همه بازیکنان‌ را در دسترس داشته باشیم. این باعث می‌شود که در جلسات تمرینی بیشتر کار کنیم و چیز بسیار مهمی خواهد بود."

دردسر انتخاب بازیکنان‌؟

سردرد خوبی است! شما بازیکنان را احساس می‌کنید چون می‌بینید که چقدر به دنبال آن هستند. همیشه سخت است، اما بازیکنان‌ نیز کاملاً آماده هستند تا در هر صورت که ما به آن‌ها نیاز داریم به زمین بیایند. روحیه تیم خیلی خوب است.

کورس قهرمانی؟

بله ما در این کورس حضور داریم. ما روی خودمان تمرکز می‌کنیم تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشیم و در مسابقات پیش رو برنده شویم. کمی تکراری به نظر می‌رسد اما این کاری است که باید انجام دهیم.

وضعیت منچسترسیتی؟

این یک بازی دیگر بود (برد مقابل لوتون تاون) که آن‌ها توانستند به روشی مقتدرانه برنده شوند. ما نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم.

شانس بالای منچستر سیتی به‌عنوان قهرمان توسط سوپر کامپیوتر؟

امیدواریم که بتوانیم آن کامپیوتر را تغییر دهیم. شاید نیاز به آپلود نرم افزار داشته باشد!

وضعیت یورین تیمبر؟

فردا پس از یک جلسه تمرینی باید در این مورد تصمیم بگیریم. خیلی به بازگشت نزدیک است، نمی‌دانم قرار است به‌زودی برای او اتفاق بیفتد یا نه، اما او خیلی نزدیک است.

ترجیح می‌دهید مانند تاتنهام دو هفته مرخصی داشته باشید یا بیشتر بازی کنید؟

نمی‌دانم. چیزی که می‌توانم به شما بگویم این است که بازیکنانم برای بازی مقابل یک حریف بزرگ کاملا آماده خواهند بود.

درمورد آنگه پوستکوگلو؟

کاری که او انجام داده واقعاً تأثیرگذار است. زمانی که در تیم ملی استرالیا و ژاپن حضور داشت، او را می‌شناختم. او را دنبال می‌کردم.

دیگر خبرها

  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آرتتا: ما نمی‌توانیم منچسترسیتی را کنترل کنیم
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام