Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@03:54:28 GMT

اراک میزبان مرحله استانی مسابقات قرآن دانش آموزی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۴۲۹۴

اراک میزبان مرحله استانی مسابقات قرآن دانش آموزی

انصاری گفت: اراک میزبان مسابقات قرآن دانش آموزی در اسفند ماه جاری است.

«معصومه انصاری» با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآن در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: برگزاری مسابقات مختلف قرآنی در آموزش و پرورش از جمله این برنامه ها است که همواره با حضور و مشارکت گسترده فرهنگیان و دانش آموزان روبرو بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به برگزاری مرحله استانی سی ‌و‌ هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و پنجمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان این استان افزود: این مرحله از مسابقات در اسفندماه سال جاری به میزبانی اراک برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این مسابقات سبب انس هر چه بیشتر افراد با کلام وحی و حرکت دانش آموزان به سمت قرآن و آموزه های دینی می شود و راهی برای گسترش فرهنگ ناب قرآنی در جامعه است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در بخش دانش آموزی این دوره از مسابقات، برگزیدگان مرحله شهرستانی که به مرحله استانی راه یافتند در رشته‌های آوایی شامل قرائت ترتیل، تحقیق، حفظ موضوعی، حفظ عمومی و ویژه و در رشته‌های پژوهشی در رشته‌های تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشای نماز و احکام بایکدیگر به رقابت می پردازند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی همچنین اضافه کرد:  پسران دانش آموز علاوه بر این رشته ها در دو رشته اذان و مداحی نیز با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

انصاری  خاطر نشان کرد: مسابقات در تمامی رشته‌های دانش‌آموزان متوسطه دوم دختر و بانوان فرهنگی یکشنبه، ۲۵ اسفند و مسابقات در تمامی رشته‌های دانش‌آموزان پسر و آقایان فرهنگی دوشنبه، ۲۶ همین ماه انجام می‌شود.

 

این مقام مسئول در ادامه به برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان استان مرکزی، نیز اشاره کرد و گفت: مسابقات فرهنگیاندر  رشته‌های نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام خواهران و برادران فرهنگی در روز چهارشنبه، ۲۱ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

 

وی گفت: امید است این مسابقات گام مثبتی در راستای ایجاد فضای قرآنی در مدارس و جامعه باشد و سبب حضور و گرایش هر چه بیشتر دانش آموزان به فعالیت های قرآنی و فرهنگی شود چرا که قرآن راه نجات، سعادت و سلامت جامعه است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان مرکزی دانش آموزان مسابقات قرآن مسابقات قرآن دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علی نعیمی صبح دوشنبه در اولین دوره آموزشی تکمیلی برای دانش‌آموزخبرنگاران اردبیلی اظهار کرد: اولین دوره آموزشی متمرکز و تکمیلی دانش‌آموزخبرنگاران پانا امروز برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره توسعه و گسترش سواد رسانه‌ای در بین دانش‌آموزان علاقه‌مند به حرفه خبرنگاری و در راستای اهداف سازمان دانش‌آموزی در راستای نقش‌آفرینی اثربخش در قالب بسته تحولی «هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی» و «هر مدرسه یک خبرنگار» است.

مدیر سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: این دوره آموزشی با حضور ۱۶۵ دانش‌آموز علاقمند به حرفه خبرنگاری که از بین ۸۵۰ نفر از دانش‌آموزانی که در دوره مقدماتی، حد نصاب نمره را کسب کرده بودند در محل کانون فرهنگی - تربیتی شهید رجایی اردبیل برگزار شد.

نعیمی تصریح کرد: در این دوره آموزشی، موضوعات خبرنویسی، گزارش‌ خبری، عکاسی، فیلمبرداری خبری و تدوین توسط مدرسان استانی تدریس شد.

وی ادامه داد: به تمام شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی در صورت موفقیت در آزمون عملی، گواهینامه پایان دوره و کارت افتخاری خبرنگاری اعطا خواهد شد.

نعیمی بیان کرد: دانش‌آموزان آموزش‌دیده پس از پایان دوره به عنوان خبرنگار دانش‌آموز در محل تحصیل و سکونت خویش نسبت به تهیه گزارش و خبر اقدام خواهند کرد.

مدیرسازمان دانش‌آموزی استان اردبیل افزود: بر اساس داده‌های آماری در سامانه نورینو تاکنون ۸۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان این استان برای عضویت در خبرگزاری پانا ثبت‌نام کرده‌اند.

در این برنامه با نواختن زنگ رسانه نمونه گزارش‌های ویدئویی تهیه شده توسط خبرنگاردانش آموزان پخش و از دانش‌آموزخبرنگاران فعال پانا تجلیل شد.

کد خبر 6097931

دیگر خبرها

  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی