Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که قیمت برنج طارم اعلا و داخلی هاشمی درجه یک در دی ماه امسال نسبت به دی سال گذشته به ترتیب ۴۷ و ۴۵.۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بر اساس این آمار قیمت هر کیلوگرم برنج طارم اعلا و داخلی هاشمی درجه یک در دی ماه به ترتیب حدود ۲۲ هزار و ۹۰۰ و ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این در حالی است که قیمت هر دو محصول در ماه مشابه سال گذشته تقریبا ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است.

قیمت برنج تایلندی نیز در این ماه ۱۱.۶ درصد افزایش داشته،، اما براساس آمار‌ها قیمت برنج پاکستانی باسماتی درجه یک تقریبا ثابت بوده است.

شکر در مقام دوم

همچنین این آمار‌ها نشان می‌دهد که قیمت شکر سفید و شکر بسته ۹۰۰ گرمی در این ماه نسبت به دی سال گذشته ۳۹.۳ و ۳۶.۱ درصد افزایش داشته است. به طوری که در دی ماه امسال هر کیلو شکر سفید حدود ۵۲۰۰ و هر بسته ۹۰۰ گرمی حدود ۵۶۰۰ تومان عرضه شده است.

گوشت گوسفندی در مقام سوم

در این میان هر کیلو گوشت گوسفندی (مخلوط) در در ماه امسال حدودا به قیمت ۸۷ هزار تومان عرضه می‌شده که نسبت به قیمت ۶۸ هزار تومانی آن در ماه مشابه سال گذشته ۲۷.۷ درصد رشد داشته است.
قیمت گوشت گوساله نیز در این ماه ۱۵.۸ درصد افزایش داشته و از حدود ۶۳ هزار و ۹۰۰ تومان در دی ماه سال گذشته به ۷۴ هزار تومان رسیده است.

قیمت مرغ کاهش یافت

همچنین طبق آمار‌های منتشر شده از سوی وزارت صمت قیمت گوشت مرغ تازه در دی ماه امسال ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان بوده که نسبت به قیمت حدود ۱۳ هزار تومانی آن در ماه مشابه سال گذشته ۲.۷ درصد کاهش داشته است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برنج ایرانی قیمت گوشت گوسفندی درصد افزایش داشته هزار تومان ماه امسال دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد اظهار کرد: همه تمهیدات لازم در خصوص اعزام حجاج به سفر معنوی حج انجام گرفته است و حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کنار هم برای اجرای یک حج آرام و همراه با معنویت نهایت تلاش خود را کرده اند.

وی اضافه کرد: کارکنان حوزه حج و زیارت با بهره گیری از امکانات موجود و برنامه ریزی مناسب برای تسهیل سازی خدمات اقدام کرده اند به عنوان مثال در سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.

حسینی گفت: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در حوزه مسکن نیز هر چند محدودیت‌های خاصی وجود دارد اما نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه ریزی و صرفه جویی در هزینه‌ها ۳۱۹ دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت گذاری ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمت ها شد.

وی گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش‌های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان بود که قدردان این توفیق خدمت هستیم.

حسینی تاکید کرد: زائران لازم است با رعایت توصیه‌های پزشکی هیأت پزشکی و همکاری با خادمان خود در کاروان‌ها و مجموعه‌های حج برای انجام سفری توأم با سلامتی و معنویت همکاری کنند.

کد خبر 6089099

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود