Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@16:00:41 GMT

حکومت موازی در افغانستان کلید زده شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۵۰۱۳

حکومت موازی در افغانستان کلید زده شد

 

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، پس از اعلام تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» مبنی بر ایجاد «دولت فراگیر»، «عبدالله عبدالله» رهبر این تیم دو والی جدید را برای ولایت‌های «سرپل» و «بغلان» تعیین کرد.

«امید میثم» معاون سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان گفت که «محمدنور رحمانی» رئیس شورای ولایتی سرپل براساس حکم عبدالله به عنوان والی این ولایت منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که «عنایت خان حبیبی» از افراد نزدیک به «محمد محقق» نیز توسط عبدالله عنوان معاون مالی و اداری والی سرپل گماشته شده است.

براساس گزارش‌ها «سید مصطفی حسینی» نیز توسط عبدالله به عنوان والی جدید «بغلان» منصوب شده است.

از طرف دیگر نیز «کمال نظامی» والی «پنجشیر» نیز با اعلام حمایت از تیم ثبات و همگرایی گفت که دیگر حکم «اشرف غنی» را قبول نخواهد کرد و دستورات عبدالله نافذ است.

معاون سخنگوی عبدالله گفت که در روزهای آینده نیز چند والی جدید توسط «دولت فراگیر ثبات و همگرایی» معرفی خواهد شد.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به «یوناما» با انتشار بیانیه‌ای بدون نام بردن از تیم ثبات و همگرایی از جایگزینی مقامات دولتی ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است: توسل به زور یا هر وسیله غیرقانونی دیگر در زمانی که تلاش‌ها برای تحقق کاهش خشونت در حال انجام است، با انتظار اینکه توافق می‌تواند منجر به آغاز مذاکرات داخل افغانستان در مورد صلح شود، امید مردم برای صلح را به خطر می اندازد.

یوناما از همه طرف‌ها خواست تا خویشتن‌داری کرده و به نارضایتی‌های خود از طریق گفت‌وگو و احترام به قانون اساسی افغانستان رسیدگی کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات آزادراه تهران شمال اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب عبدالله عبدالله اشرف غنی حکومت موازی کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات آزادراه تهران شمال اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

«میخاییل گالوزین» معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی حکومت طالبان به «آمو» گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی «فراگیر» است.

حدود یک هفته پیش نیز «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: «کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایندگان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است».

کد خبر 848107 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه روسیه افغانستان طالبان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • بشاگرد مدال افتخار ایران
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم