Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلیه احتکار کنندگان و گرانفروشان انواع ماسک‌های پزشکی شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد با توجه به افزایش تقاضا برای انواع ماسک‌های پزشکی و به تبع آن سوءاستفاده‌های احتمالی برخی از عرضه‌کنندگان و عوامل توزیع در عدم عرضه مکفی و فروش اقلام مذکور به قیمت‌های غیرمتعارف، حسب هماهنگی‌های بعمل آمده با سازمان غذا و دارو حداکثر نرخ فروش انواع ماسک سه لایه جراحی به تفکیک قیمت فروش کارخانه، فروش به مراکز درمانی از سوی عوامل توزیع و مصرفکننده نهایی پس از تصویب در کمیسیون نرخگذاری مربوطه به کلیه واحد‌های تولیدی ابلاغ گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش؛ واحد‌های مذکور مکلف به رعایت سقف قیمت‌های مصوب تعیین شده و درج قیمت بر روی بستهبندی محصولات خود می‌باشند.
در حال حاضر حداکثر نرخ فروش به مصرفکننده نهایی هر عدد ماسک سه لایه، مطابق مصوبه کمیسیون نرخگذاری مربوطه ۴۱۰۰ ریال میباشد و کلیه داروخانه‌ها و مراکز عرضه مکلف به رعایت سقف قیمت تعیین شده در فروش انواع ماسک سه لایه میباشند.
تاکید می‌شود به جهت پتانسیل امکان تامین اقلام مذکور در داخل کشور از سوی تولیدکنندگان، در حال حاضر مشکلی برای تامین اقلام مذکور وجود نداشته و تولیدکنندگان با حداکثر ظرفیت خود در حال فعالیت می‌اشند، لذا از هموطنان عزیز تقاضا میشود از خرید‌های غیرضروری و بیش از نیاز خودداری نمایند.
این سازمان، در خصوص گرانفروشی انواع ماسک‌های پزشکی اعلام می‌دارد؛ آماده رسیدگی و برخورد با متخلفان است و شهروندان می‌توانند شکایات خود در این زمینه را به شماره ۱۲۴ اعلام نمایند؛ و با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا باعث لزوم استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف برای پیشگیری از ابتلا شده، با آن دسته از توزیعکنندگان و عرضه‌کنندگانی که با سوءاستفاده از این شرایط نسبت به عدم عرضه و احتکار اقدام مینمایند به عنوان اخلال در نظام توزیع، بدون چشم پوشی و برابر قانون برخورد قاطع می‌نماید.
این در حالیست که به جهت جلوگیری از بروز هرگونه اخلال در تأمین و فرآیند توزیع و همچنین احتکار انواع ماسک‌های تولید داخل، رصد و پایش مستمر میزان توزیع و عرضه کلیه تولیدکنندگان از سوی سازمان غذا و دارو انجام پذیرفته و فروش تامین‌کنندگان صرفاً میبایست از طریق عوامل توزیع دارای مجوز انجام پذیرد، مضافاً با هدف جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در عرضه ماسک‌های تقلبی در بازار، کلیه داروخانه‌ها و عرضه‌کنندگان مکلف گردیدند از شبکه مجاز تعیین شده خرید خود را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ماسک تولید داخل انواع ماسک های پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر امیر حسابی شامگاه شنبه در این راستا افزود: ظهر شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس نیز که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

دکتر سعیده مجیدی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس بهمن ماه پارسال با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰ و با همکاری پالایشگاه نفت‌ بندرعباس با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی آغاز و در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شد.

با تاکید ریاست جمهور در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان طی ۲ سال تکمیل شد.

عملیات اجرایی و تجهیز این طرح با هزینه‌ای افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین تجهیزات پزشکی و اداری حدود ۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

این بیمارستان دارای امکاناتی در تراز استانداردهای جهانی ازجمله بخش‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه نوزادان وکودکان، بخش‌های بستری داخلی، جراحی اتاق عمل، عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب، تصویربرداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اورژانس است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خروج تومور 10 کیلویی از شکم زن 35 ساله توده‌هايي به نام تومور

دیگر خبرها

  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار