Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@10:21:29 GMT

مترو و خطوط اتوبوسرانی ضد عفونی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۵۲۲۹

مترو و خطوط اتوبوسرانی ضد عفونی می‌شوند

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: به‌منظور سهولت مردم در استفاده از وسایل تردد شهری، این اماکن با استفاده از جدیدترین متدها و بهترین محلول‌ها و مواد ضدعفونی کننده، روزانه ضدعفونی و شسته می‌شوند. ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ مهندس محسن فرهادی درباره  تمهیدات وزارت بهداشت برای ارتقای بهداشت محیط در اماکن عمومی به منظور پیشگیری از انتقال کروناویروس جدید، تاکید کرد: در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس جدید، رعایت بهداشت فردی، بر هر اقدام دیگری اولویت دارد و مردم نباید در شست و شو و ضدعفونی مداوم دستهایشان لحظه‌ای غفلت ورزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه مردم باید از حضور غیرضرور در اماکن عمومی، کمپ ها، اردوها و وسایل حمل و نقل شهری خودداری کنند، افزود: از آنجا که خطوط متروی شهری، اتوبوسرانی، ترمینال‌ها و فرودگاه‌ها، روزانه با بیشترین حجم مسافر روبرو هستند، با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هماهنگ شده که با هماهنگی مسئولین امر، این اماکن به صورت روزانه شست و شو و ضدعفونی شود.

مهندس فرهادی بیان کرد: در این راستا، به طور ویژه و به منظور سهولت مردم در استفاده از وسایل تردد شهری، با مسئولین مترو و اتوبوسرانی هماهنگ شده و این اماکن با استفاده از جدیدترین متدها و بهترین محلول‌ها و مواد ضدعفونی کننده، روزانه ضدعفونی و شسته می‌شوند.

وی درباره توصیه‌های بهداشت فردی، خاطرنشان کرد: در این راستا توجه شود که مردم باید دستهای خود را مرتبا با استفاده از آب و صابون شستشو داده و یا با استفاده از مواد ضدعفونی کننده الکلی، ضدعفونی کنند. هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بگیرند و بلافاصله دستمال را دور انداخته و دست‌های خود را بشویند. از تماس نزدیک با هر کسی که تب و سرفه دارد خودداری کنند. اگر تب، سرفه و یا هرگونه مشکلی در تنفس دارند، سریعا به پزشک مراجعه کرده و سابقه سفر قبلی خود را به پزشک اطلاع دهند. هنگام بازدید از بازارهای زنده در مناطقی که در حال حاضر موارد ابتلا به کروناویروس گزارش شده است، از تماس مستقیم محافظت نشده با حیوانات زنده و سطوح در تماس با حیوانات خودداری کنند. از مصرف محصولات حیوانی خام یا پخته نشده اجتناب کنند. گوشت خام، شیر یا اندام های حیوانی خام باید با احتیاط نگهداری شوند تا از تماس آنها با غذاهای پخته شده و آلودگی غذا جلوگیری شود.

وی درخصوص مدیریت دفع و معدوم سازی زباله های بیمارستانی در ارتباط با کروناویروس جدید، تصریح کرد: در مورد دفع زباله های بیمارستانی نیز خاطر مردم آسوده باشد. چراکه زباله‌های بیمارستانی با روش علمی و کاملا ایمن، توسط دستگاه‌های بی خطرساز معدوم می‌شوند. این پروسه در مورد پسماند بیماران مبتلا به کرونا در اتاق‌های ایزوله انجام شده و پس از آن به سیستم های ویژه شهرداری تحویل داده می‌شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درخصوص استفاده از ماسک، گفت: قاعدتا این ماسک‌ها یک بار مصرف هستند و استفاده مداوم از آنها توصیه نمی‌شود. لذا افرادی که علائمی مانند سرفه و عطسه دارند، باید ماسک خود را مکررا تعویض کنند و ماسک‌های استفاده شده را درون کیسه پلاستیکی گذاشته و به این روش از انتشار هرگونه آلودگی در محیط، خودداری کنند.

مهندس فرهادی درخصوص ارائه مواد ضدعفونی در متروها و برخی اماکن عمومی عنوان کرد: در این مورد شهرداری و مسئولین مترو اقداماتی را انجام خواهند داد. تاکنون نیز همکاری‌های خوبی از سوی شهرداری صورت گرفته است. وزارت بهداشت بر نصب بنرهای اطلاع رسانی در مورد کروناویروس جدید در سطح شهر تاکید دارد که این اقدام نیز از سوی شهرداری در حال انجام است.

تمهیدات شهرداری تهران درباره ویروس کروناافزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 28 نفر + تدابیر تغذیه‌ای

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط متروی تهران ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: متروی تهران ویروس کرونا متروی تهران ویروس کرونا کروناویروس جدید ضدعفونی کنند مواد ضدعفونی وزارت بهداشت خودداری کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر محسن میرزائی با اشاره به اجرای این پویش به مدت سه روز گفت: گروه هدف این پویش ملی، شامل کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان هستند.

وی افزود: خدمات پویش ملی سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت و در دو سطح ارائه می‌شود. معاینه، آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود و خدمات سطح دو در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیزشده، ارائه می‌شود که شامل ترمیم پالپوتومی (درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در این راستا و به منظور خدمت رسانی به گروه هدف بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و دو به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر رایگان است.

وی ادامه داد: خدمات برای این گروه در مراکز شهری توسط وزارت بهداشت تعدیل شده و خدمت ترمیم دندان شش و فیشور سیلنت دندان ۶و۷ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

میرزائی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: بدون سلامت دهان و دندان سلامت بدن تامین نمی‌شود

گفتنی است در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر می‌باشد. همچنین در کنار این واحدها، دو موبایل کلینیک سیار هم با کمک‌های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • این بنر عجیب از شهرداری در مترو صدای همه تهرانی‌ها را درآورد! +تصویر
  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟