Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@06:35:50 GMT

اتصال ۵ استان کشور به راه آهن

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۵۶۹۸

صراط:

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی ایران با محوریت رونق تولید با بیان اینکه تأثیر سیاست‌ها و راهبرد‌های نظامی در افکار مدیریت خودمان وجود دارد، گفت: در اجرای برنامه‌ها شاهد آن هستیم که تمامی راهبرد‌ها و اقدامات، در این حوزه انجام می‌شود. بیشتر بخوانید: نمایشگاه توانمند‌ی‌های رونق تولید افتتاح شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران او گفت: فرماندهان سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء با نشان دادن توانمندی‌های خود اعلام کردند که باید به خودباوری ایمان داشت و خودباوری حرکتی است که در مسیر عزت و سربلندی حرکت می‌کند و باید به خودباوری ایمان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ما با شعار استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی به ثمر نشسته و استقلال و آزادی و جمهوری تحقق عزت، سربلندی و اقتدار ملی است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از لحظه پیروزی انقلاب که ۴۱ سال از آن را پشت‌سر گذاشته‌ایم هدف استکبار جهانی آن است که پیروزی‌ها و قدرت‌های ما را از بین ببرد و ما باید از تمامی ظرفیت‌های خود برای به ثمر نرسیدن هدف دشمنان استفاده کنیم.

او گفت: مهمترین ابزاری که دشمنان ما استفاده کرده‌اند، تحریم است و قصد دارند ملت ایران را تسلیم کنند و ما با مقابله تحریم‌ها و عبور از آن پاسخ قاطعی به این هدف دشمنان داده‌ایم.

اسلامی گفت: مهمترین هنر دشمنان آن است که سعی دارند مسیر‌های اصلی را از بین ببرند و مسیر‌های فرعی را باز کنند که این مسیر‌ها آغشته به فساد است و از این مسیر‌ها سعی دارند وجاهت و مقبولیت اسلامی را به چالش بکشانند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز ما به صورت مویرگی سعی می‌کنیم تمامی اعتماد دشمنان را در این حوزه ناتوان کنیم.

او اظهار کرد: ما باید دشمن را از اصل موضوع که انقلاب اسلامی و هدف گرفتن ارزش‌های ما است دور کنیم و مردمی که برای ارزش‌های انقلاب اسلامی قیام کردند را حمایت کنیم.

اسلامی گفت: این مردم برای سربلندی کشور از جان مایه گذاشتند و ما در این حوزه شاهد رشد، خودکفایی و خودباوری بوده‌ایم و با توجه به اینکه امسال سال رونق تولید نام گرفته است باید جلوه‌های برجسته‌ای از خودباوری را به نمایش بگذاریم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید سعی کنیم زمینه‌ها و ریشه‌های وابستگی خود را به خارج قطع کنیم و با تقویت ساختار‌ها و قدرت اقتصادی خود تمامی مزاحمت‌ها را در این حوزه از بین ببریم.

او گفت: مقاوم سازی یک جلوه از رونق تولید است و سرمایه‌های خفته و بالقوه که در این حوزه نهان است باید آشکار کنیم و در جهت سازندگی کشور از آن‌ها بهره‌برداری کنیم.

اسلامی افزود: ما در وزارت راه و شهرسازی در تمامی حوزه‌ها سعی داریم از ظرفیت‌های داخلی با استفاده حداکثری بر صنعت ریلی باید استفاده کنیم و در بخش‌های زیرساختی هم تاکنون توانسته‌ایم اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: توجه به تولید ریل و سوزن در پروژه‌های روسازی موفق بوده و ما توانسته‌ایم از ریل ملی استفاده کنیم و خوشبختانه با عنایت خداوند در این حوزه توسعه ملی مورد حمایت قرار گرفته است و امروز هم توافقنامه‌ای بین وزارت صنعت، معدن، تجارت و وزارت راه و شهرسازی با شرکت ذوب آهن برای تولید ریل ملی منعقد می‌شود.

اسلامی گفت: واردات کالا در تمامی بخش‌ها تغییر کرده و ما به سمت توسعه و توان ملی در حرکت هستیم، به طوری که در بحث لوکوموتیو و واگن هر روز شرکت‌های مختلفی جهت قرارداد با آن‌ها به ما مراجعه می‌کنند و پیشنهاد‌های بسیار خوبی در این حوزه به ما می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۱۴ هزار کیلومتر ریل در کشور ساخته شده و همزمان ۱۴ هزار کیلومتر ریل هم در دست مطالعه و ساخت داریم و این خود یک رکورد بسیار بزرگ برای کشور به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ۵ استان کشور به قطار و راه‌آهن متصل شده و ۴ استان دیگر را هم در دستور کار خود قرار داده‌ایم که بخشی از آن تا ماه‌های آینده و تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

اسلامی افزود: همزمان ۲ هزار ۴۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور ساخته شده و ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزاد راه دیگر طراحی و در حال ساخت است.

او ادامه داد: اولین کنسرسیوم شرکت‌های ساختمانی هم به صورت مشابه برای پروژه‌های ریلی در غالب سرمایه‌گذاری منعقد خواهیم کرد و برنامه‌های بسیار زیادی برای سازندگی در کشور و ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه رونق تولید در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا بتوانیم وضعیت پایداری را برای اقتصاد کشور رقم بزنیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی رونق تولید اسلامی گفت مسیر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله امراللهی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری روسای کمیسیون های تخصصی شورای شهر قم گفت: اسفندماه سال گذشته تعدادی از مدیران شهری به یکی از کشورهای اروپایی سفر داشتند که البته اینگونه سفرها در گذشته نیز بوده است.

رییس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: طی سالهای اخیر مدیران و کارشناسان قطار شهری به منظور بازدید از کارخانه ها و تامین تجهیزات پروژه قطار شهری به برخی از کشورهای خارجی سفر کردند.

وی با بیان اینکه دو عضو شورای اسلامی شهر قم به عنوان عضو ناظر در این سفر حضور داشتند افزود: برخی از هیات همراه همانند مدیر کل حراست شهرداری به منظور نظارت و معاون امور مالی و اقتصادی شهرداری در راستای انعقاد قراردادها حضور داشتند.

امراللهی با اشاره به دستاوردهای این سفر گفت: خرید سه دستگاه لوکوموتیو شانتر، درزین جرثقیل دار و خودروی امدادی در این سفر مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و پیش پرداخت هایی برای خرید دو دستگاه واریز شد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم گفت: ۱۳ خیابان از ۱۶ خیابان در طی مدت فعالیت شورای اسلامی شهر قم بازگشایی شد و ساختار معابر نیز تا حدی تکمیل شده است.

وی گفت: بازگشایی خیابان های شهیدان برقعی، شهید صادقی، بلوار جمهوری، شهید خسروی، پروژه چهل اختران، عماریاسر، تکمیل طرح میدان تره بار در میدان شهید مطهری و پروژه بازآفرینی قبرستان نو در سال گذشته اجرایی شد.

امراللهی با تاکید بر توسعه شهرسازی الکترونیک گفت: در کمیسیون معماری و شهرسازی تلاش شد تا مجموعه کار نظام مهندسی از شهرداری مستقل شویم و عملکرد در بخش زیرسازی سیستم ها در حوزه بانک های اطلاعاتی مطلوب بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: قم در حوزه نمای ساختمان از دیگر شهرها وضعیت بهتری دارد و البته در بخش معماری و شهرسازی برنامه ها سطحی بوده است.

کد خبر 6088168

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است