Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه‌های سعودی از انتقال پدافند موشکی پیشرفته آمریکا به پایگاه «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق خبر دادند.

به گزارش مشرق، پس از آنکه واشنگتن، چند روز پیش به طور رسمی به بغداد ابلاغ کرد که به منظور تامین منافع خود و پایگاه‌هایی که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند، سامانه موشکی «پاتریوت» را حرکت خواهد داد، یک منبع آگاه امنیتی امروز (شنبه - ۲۲فوریه) از رسیدن هواپیماهای باربری نظامی آمریکا به پایگاه «عین الاسد» واقع در استان «الانبار» در غرب عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تعداد «ضربه مغزی‌های» آمریکا در عین‌الاسد باز هم بیشتر شد

این منبع آگاه امنیتی به پایگاه خبری شبکه‌های سعودی «العربیه» و «الحدث»، گزارش داد که امروز، چندین فروند هواپیمای باربری آمریکا در عین‌الاسد فرود آمدند و پیش بینی می‌شود که این هواپیماها حامل پدافندهای پیشرفته برای دفاع از این پایگاه باشند و این اقدام پس از حمله موشکی ایرانی به عین‌الاسد در پاسخ به ترور سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی و شماری از همرزمان آنها، صورت گرفت.

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا نیز در ۲۳ ژانویه گذشته، به نقل از منابع پنتاگون - وزارت دفاع آمریکا - از تصمیم واشنگتن برای افزایش و تقویت امکانات دفاعی پایگاه‌های آمریکایی در عراق، خبر داد.

با وجود طرح مصوب پارلمان عراق مبنی بر ضرورت عقب‌نشینی کلیه نظامیان آمریکایی از این کشور، واشنگتن به هیچ وجه راضی به تخلیه عین‌الاسد نیست و «کریم المحمداوی» عضو این کمیسیون پارلمانی نیز می‌گوید: آمریکا فشارهای زیادی بر دولت عراق وارد می‌کند تا مانع اجرای تصمیم پارلمان در خصوص اخراج نیروهای خارجی از کشور شود. واشنگتن نمی‌خواهد پایگاه «عین الاسد» را که از پایگاه‌های راهبردی به شمار می‌رود و از آن برای تهدید کشورهای همسایه عراق که مخالف سیاست دولت آمریکا هستند، استفاده می‌کند، ترک کند.

در هنگام پاسخ موشکی ایران به ترور فرمانده نیروی قدس و هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد، پدافند  هوایی مستقر در این پایگاه نتوانست موشک‌ها را رهگیری کند و منابع آمریکایی از داخل این در توجیه این امر به برخی از شبکه های عراقی گفتند که یکی از موشکهای شلیک شده ایران به سامانه اصلی مکان یابی و رهگیری پایگاه اصابت کرده بود و آن را از کار انداخته بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا پایگاه عین الاسد آمریکا پنتاگون غرب عراق سردار حاج قاسم سلیمانی واشنگتن امریکا عین الاسد مشرق پارلمان نیروی قدس دولت آمریکا دولت عراق ابو مهدی المهندس سعودی سامانه موشکی پاتریوت ابومهدی المهندس وزارت دفاع آمریکا عراق نیروی قدس سپاه سپهبد عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس‌لرزه‌های عملیات وعده صادق؛ اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد

در طول دو ماه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی سامانه‌های قدیمی‌تر پاتریوت را با سامانه‌های پدافندی جدیدتر اسرائیلی از جمله گنبد آهنین تعویض خواهد کرد. 

این تصمیم دو هفته پس از حمله موشکی پهپادی گسترده ایران به اراضی اشغالی اتخاذ شده است. حمله‌ای که در نوع خود بزرگترین رزمایش برای سامانه‌های پدافندی رژیم اسرائیل به شمار می‌رود. 

به گزارش تایمز اسرائیل، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که قرار است نیرو‌های هوایی این رژیم در ماه‌های آینده با سیستم‌های دفاع موشکی قدیمی پاتریوت خود خداحافظی کرده و سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته‌تری را جایگزین کند. 

در ماه فوریه، نیروی هوایی رژیم اسرائیل اعلام کرد که شماری از سامانه‌های پدافندی پاتریوت را از مدار خارج خواهد کرد و پرسنل این نیرو برای کار با سامانه پدافندی گنبد آهنین آموزش‌های لازم را خواهند دید. 

بر اساس مقاله‌ای که در وب سایت ارتش این رژیم به زبان عبری منتشر شد، عنوان شده است که سامانه‌های قدیمی پاتریوت ظرف دو ماه آینده برای همیشه غیرفعال خواهند شد. 

فرمانده گردان ۱۳۸ پدافند هوایی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرده است که ما در شرایط کنونی در حال کاهش دادن تعداد سامانه‌های پدافندی پاتریوت و در نهایت جمع‌آوری کلی آنها هستیم. 

سامانه پدافندی پاتریوت در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی و در بحبوحه جنگ خلیج فارس، به تقابل با برخی موشک‌های شلیک شده از سوی عراق به سمت اسرائیل پرداخته بود. 

استفاده از این سامانه پدافندی از دهه ۱۹۹۰ میلادی از سوی ارتش رژیم اسرائیل عملیاتی شد؛ با این حال این رژیم، نخستین عملیات رهگیری خود را در سال ۲۰۱۴ و علیه یک پهپاد پرتاب شده از سوی حماس از نوار غزه انجام داد.

پس از آن از این سامانه علیه برخی پرتابه‌های سوری نیز استفاده شد. در جریان جنگ کنونی غزه نیز شاهد به کارگیری سامانه پدافندی پاتریوت بوده‌ایم که در اغلب موارد رهگیری‌ها بر اساس شناسایی نادرست صورت گرفته‌اند.

اکنون ارتش رژیم اسرائیل از اراده خود برای جایگزینی سامانه‌های قدیمی‌تر پاتریوت با سامانه پدافندی جدید اسرائیل خبر داده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه‌های عملیات وعده صادق؛ اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • واکاوی گرایش‌های ضداسرائیلی «نسل z» در آمریکا
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • واکاوی گرایش‌های ضد اسرائیلی «نسل زِد» در آمریکا
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت