Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که کشورش از جنگ علیه تروریستها در استان ادلب، از سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روسیه امروز شنبه اعلام کرد که از دمشق در جنگ علیه تروریسم حمایت می‌کند.

به گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، معاون وزیر خارجه روسیه گفت، «مسکو از نیروهای دولتی سوریه در جنگ علیه تروریست‌ها در [استان] ادلب، حمایت می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان ادلب تنها استان سوریه است که بخش‌های زیادی از آن هنوز تحت کنترل گروه‌های تروریستی است. برخی از این گروه‌های تروریستی از حمایت ترکیه برخوردارند. 

ادلب اوایل سال ۲۰۱۵ در نتیجه اتحاد چندین گروه مسلح بزرگ در قالب ائتلافی به نام «جیش الفتح» اشغال شد. این ائتلاف مورد حمایت برخی کشورهای منطقه مثل عربستان، قطر و ترکیه قرار داشت. اکنون دیگر چنین ائتلافی وجود ندارد و گروه‌های مختلف در آن دچار اختلافات شدیدی هستند اما ترکیه هنوز از آنان حمایت می‌کند.

از اواخر سال گذشته میلادی (دسامبر ۲۰۱۹) ارتش سوریه در پی عدم پایبندی ترکیه به توافقات سوچی و آستانه در خصوص وضعیت ادلب، تصمیم به پاکسازی برخی مناطق از جمله بزرگراه حلب-دمشق گرفت که بخش زیادی از آن از استان ادلب می‌گذرد.

طی یک ماه گذشته دهها شهرک و روستا که چهار سال یا بیشتر در اشغال گروه‌های تروریستی بوده از جمله شهر مهم معرة النعمان در جنوب شرق استان ادلب، به دست ارتش سوریه آزاد شده است.

در مقابل عملیات ارتش سوریه، اخیرا ترکیه با وارد کردن نیرو و تجهیزات گسترده به استان ادلب، تلاش کرده عملیات آزادسازی ارتش سوریه را متوقف کند. در درگیری‌های پراکنده‌ای که میان ارتش سوریه و نیروهای ترکیه ایجاد شده، شماری از نظامیان دو طرف کشته شده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه تروریسم مسکو روسیه استان ادلب ارتش سوریه جنگ علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان امروز شنبه برای تشییع جنازه فرزندش که بر اثر تصادف جان باخت، به آنکارا ترکیه رفت.

معاون رئیس جمهوری ترکیه از البرهان استقبال کرد.

پیش از این خبرگزاری «دوغان» گزارش داد که محمد عبدالفتاح البرهان، پنج‌شنبه ۱۷ اسفند، در آنکارا پایتخت ترکیه در حال رانندگی با موتورسیکلت خود بود که با یک وسیله نقلیه دیگر برخورد کرد و چند متر دورتر از موتورسیکلت خود به زمین پرتاب شد. پسر فرمانده ارتش سودان به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

روز گذشته اعلام شد که پسر عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت سودان چند هفته پس از مجروح شدن او در یک حادثه رانندگی در ترکیه درگذشت.

کد خبر 6096410

دیگر خبرها

  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
  • از اعتصاب اساتیددانشگاه نیویورک تا حمایت دانشگاه‌های ترکیه از غزه
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته