Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@21:49:44 GMT

خرید چند کشتی مسافری برای تقویت گردشگری دریایی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۶۶۸۶

خرید چند کشتی مسافری برای تقویت گردشگری دریایی

پول نیوز - وزیر راه و شهرسازی از اجرای پروژه خط آهن چابهار-زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۰ و نیز امضای قرارداد تأمین ریل آن با تولیدکننده داخلی خبر داد. به گزارش پول نیوز، محمد اسلامی درباره نحوه حمایت وزارت راه و شهرسازی از گردشگری دریایی اظهار داشت: قرار است این وزارت خانه از گردشگری و مسافرت دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور و میان بنادر ایران با کشورهای همسایه آبی‌مان در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تعدادی سرمایه گذار از این طرح استقبال کرده و کشتی‌های مسافری لازم را خریداری و وارد کشور کرده‌اند. ضمن اینکه به دنبال آن هستیم تا با ایجاد نظام تشویقی، برای سرمایه گذاری در این خصوص جذابیت ایجاد کنیم. سازمان بنادر و دریانوردی نیز از طریق وجوه اداره شده از این موضوع حمایت خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص سوخت کم سولفور نیز گفت: سال گذشته توانستیم پس از ۶ سال پیگیری با ابتکار یک شرکت دانش بنیان به فناوری تولید سوخت کم سولفور دست یابیم؛ در حال حاضر از مرحله بحران در زمینه کمبود این سوخت عبور کرده‌ایم.
وی درباره راه آهن چابهار-زاهدان نیز تصریح کرد: پس از موافقت رهبر معظم انقلاب با تخصیص ۳۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی، هماهنگی‌های لازم برای اجرایی شدن آن انجام شده و در بهمن ماه امسال اولین قسط این مبلغ معادل ۳۰ میلیون یورو تخصیص داده شد.
اسلامی با اشاره به تکمیل این پروژه طبق زمان بندی اعلام شده، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ این پروژه نهایی می‌شود؛ در حال حاضر میزان پیشرفت فیزیکی آن از ۴۰ درصد عبور کرده که یک پیشرفت بسیار خوب محسوب می‌شود.
وی در خصوص نحوه تأمین ریل مورد نیاز برای تکمیل این پروژه خاطرنشان کرد: قراردادی میان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار اصلی این پروژه با شرکت ذوب آهن به عنوان تولیدکننده ریل ملی به امضا رسیده که به خط آهن چابهار-زاهدان اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سرمایه گذار گردشگری کشتی مسافرت دریایی بنادر شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به تقویت مرزبانی در ابعاد سیستم‌های الکترونیکی دریایی، گفت: تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، آیت‌الله غلامعلی صفایی ظهر امروز در نشست با فرمانده و معاونین فرماندهی مرزبانی استان بوشهر فعالیت در این مجموعه را یک کار خدایی دانست و اظهار داشت: خدمات و فعالیت‌های مرزبانی در راستای مدیریت دریایی کارآمد در جغرافیای زیستی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره اهمیت مدیریت دریایی، گفت: به سبب شرایط اقتصادی، مدیریت دریا محور در دستور همه کشورها قرار گرفته و اکنون کشورهای پیشرفته به سمت مدیریت دریا پیش می‌روند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر دریا را یک فرصت مهم و فوق‌العاده برای پیشرفت و توسعه نام برد و خاطرنشان کرد: مرزبانی دریایی نقش مهمی در مدیریت کلان دریا دارد و ارزش فعالیت این مجموعه بسیار بالا است.

امام جمعه بوشهر نقش مرزبانی در پیشرفت و توسعه جامعه را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: تقویت مرزبانی بر توسعه و پیشرفت دیگر امور جامعه جامعه نقش مهمی دارد و این مهم رسالت همگانی است.

صفایی بوشهری تعامل و همکاری با مجموعه فرماندهی مرزبانی استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: مجهز شدن مرزبانی به سیستم‌های رصد، پایش و کنترل الکترونیکی امری مهم و ضروری است.

وی بر توجه به آموزش مرزبانان در بخش‌های مختلف تاکید کرد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر هم با تاکید بر توجه به استیفای حقوق دولت و مرزنشینان اضافه کرد: مرزبانی در این عرصه توجه ویژه‌ای دارد و همکاری و تعامل مرزنشینان استان بوشهر با مأموریت‌های مرزبانی ستودنی است.

سرهنگ خسروی از مجهز شدن این مجموعه به امکانات نوین خبر داد و بیان کرد: با تجهیز مرزبانی به وسائل پیشرفت امکان دسترسی به همه نقاط مرز دریایی خلیج‌فارس و سواحل استان فراهم شده است.

وی افزود: مرزبانی استان بوشهر به دوربین‌های الکترونیکی و اپتیکی، امکانات پهپادی و مدیریت هوشمند مرز مجهز شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره