Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند با بیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه مورد مثبتی از ابتلا به بیماری کرونا در کرمانشاه گزارش نشده است، از تهیه امکانات لازم برای پیشگیری با این بیماری خبرداد و اظهار داشت: مردم توقع دارند واقعیت های موجود در کمترین زمان ممکن از طریق شورای اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی منتشر شود و بر این اساس اعلام می کنیم که تمامی اخبار در رسانه های معتبر به اطلاع مردم خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه مسئولیت ویژه دانشگاه علوم پزشکی در حوزه اطلاع رسانی، آموزش و پیشگیری را خاطرنشان ساخت و افزود: مسئولیت همه برنامه‌های مذکور بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی است و همه دستگاه های اجرایی نیز موظف به اجرای دستورالعمل ها و مصوبات در بازه زمانی تعیین شده هستند.

وی تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در شورای پدافند غیرعامل و دانشگاه علوم پزشکی هم اکنون تیم‌های مراقبت مرزی برای غربالگری مسافران حضور دارند و اقدامات لازم برای امر پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس در حال انجام است.

 مقام ارشد استان مشارکت مردم را در اجرای توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه بسیار ضروری دانست و تأکید کرد: از مردم ضمن رعایت همه اصول بهداشتی توقع داریم از دامن زدن به شایعه پراکنی های و انتشار اخبار غیر موثق در فضای مجازی جداً خودداری نمایند و با بهره مند از توصیه های بهداشتی در پیشگیری از شیوع این بیماری کوشا باشند.

بازوند در پایان این نشست به نقش بسیار مهم آموزش در تقویت فرهنگ پیشگیری اشاره کرد و بیان داشت: بحث آموزش را جدی پیگیری نماید و با توجه به اینکه خوشبختانه موردی هم تاکنون نداشته‌ایم یقیناً برای افزایش سطح ارتقای و آگاهی مردم نسبت به شیوه های مقابله با بیمارهای واگیر موثر خواهد بود.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در اولین نشست کارگروه بحران و پدافند زیستی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بهداشت را خط مقدم سلامت مردم دانست و اظهار داشت: طبق برآوردهای ما و اقدامات صورت‌گرفته، حدود ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان از طریق فاضلاب آبیاری می‌شود که این کار می‌تواند سلامت مردم را تهدید کند.

وی بیان داشت: وظیفه دانشگاه علوم پزشکی لرستان نظارت است که با همکاری محیط‌زیست باید مخاطرات زیست‌محیطی استان را رصد کنند و جهاد کشاورزی هم وظیفه دارد که متخلفین را به مراجع ذی‌صلاح معرفی کند تا از آبیاری مزارع از طریق فاضلاب، جلوگیری شود، زیرا هدف تولید محصولات کشاورزی سالم است تا سلامت مردم تضمین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، علاوه بر مشکلات میکروبی، وجود پسماندها، آلوده‌شدن آب‌وخاک توسط سموم و وجود فلزات سنگین در محصولات کشاورزی، از جمله گوجه فرهنگی، هویج و دیگر محصولات کشاورزی را جز مخاطراتی دانست که سلامت مردم را تهدید می‌کند.

کد خبر 6100432

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!
  • دانشجویان بین الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی تجمع می‌کنند
  • عوامل شیوع بیماری آسم و راهکارهای درمان
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما