Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@12:01:25 GMT

جهانگیری: اقتصاد کشور باید دانش‌بنیان شود

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۷۰۷۵

جهانگیری: اقتصاد کشور باید دانش‌بنیان شود

معاون اول رئیس جمهور گفت:ایران به عنوان کشوری که منابع طبیعی و نفت دارد معروف شده است واقعیت این است که شاید سرآمد ترین سرمایه ایران جوانان هستند.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در بیست و هشتمین  مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه با تبریک به دانشجویان و اساتید دانشگاهی برای موفقیت در عرصه علم و دانش اظهار کرد: امروز برای ما روز ویژه ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسائل متعددی است که باید در باره اش صحبت  کرد. از FATF و کرونا تا  انتخابات.  اما به علت کمبود وقت نمی شود به همه اش پرداخت.

وی گفت: در اینکه پایه توسعه علمی دانشگاه ها است و اینکه دانشگاه های ما پیشرفت های خوبی داشتند، شکی نیست. در بین ۵۷ کشور اسلامی و منطقه رتبه اول را داریم و جایگاه خوبی است.

جهانگیری گفت: ایران به عنوان کشوری که منابع طبیعی و نفت دارد معروف شده است واقعیت این است که شاید سرآمد ترین سرمایه ایران جوانان هستند. هر کدامشان مغزهایی هستند که جزو مهم‌ترین سرمایه ها ایران محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی اقتصادی که شرایط پیچیده، دشوار و سختی است و شما حتما اطلاع دارید و من هم تلاش کردم همواره آن را ترسیم کنم که شرایط پیچیده یعنی چی؛  با تحریم امریکا رو به رو هستیم که هدفشان این بوده که اقتصاد کشور را از هم بپاشانند . راهکار ما مجموعه سیاست های اقتصاد مقاومتی است تا تاب‌آوری کشور و مردم را بالا ببرد.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای پنجگانه اقتصاد مقاومتی دانش بنیان کردن اقتصاد است. یک وقت شرکتی از ابتدا دانش بنیان درست می شود. مراکزی هست که در آنجا ایده ها تبدیل به طرح می شوند و بیرون می آیند و با افتخار می شود گفت امروز این طرح ها قابل دفاع هستند. من خیلی از این شرکت ها که محصولاتشان را حتی صادر کردند را دیدم.

جهانگیری افزود: اما از این مهم تر آن است که مجموعه اقتصادی فعلی کشور را باید دانش بنیان کنیم. بنگاه های بزرگی در کشور وجود دارد. دو سال است نفت در تحریم است. چه عاملی باعث شده اقتصادی که ۲۰۰ میلیارد دلارش درآمد ارزی بوده و در زمانی سالانه درآمدمان از نفت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار بوده است با این تحریم ها  فرو نریخته است . پس معلوم است بنگاه هایی هستند . الان دانشگاه ها باید ورود پیدا کنند. اقتصادمان را باید دانش بنیان کنیم.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون اول رييس جمهور اسحاق جهانگیری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، محمدرضا شمس اردکانی خاطرنشان کرد: ما از نظر علمی و عملی جایگاه خوب و رتبه ممتاز و بین المللی قابل قبولی در حوزه گیاهان دارویی کسب کرده ایم.

وی با بیان اینکه سابقه استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی در این حوزه چند هزار ساله است، افزود: پس از تشکیل دانشکده‌های طب سنتی در سال ۱۳۸۶ با توفیق بسیار خوب و شتاب مناسبی در حوزه تولید علم در دنیا خودمان را نشان دادیم و از دو سال پیش (۲۰۲۲) تاکنون توانستیم رتبه چهارم دنیا را کسب کنیم که این موفقیت بسیار ویژه ای است.

شمس اردکانی تصریح کرد: ستاد اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی در حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری تلاش و عزم جدی دارد که در پازل ایران قوی بتواند موضوع و سر فصل بسیار مهم در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی داشته باشد.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی در ادامه بیان کرد: در این راستا ما شرکت های دانش بنیان خوبی داریم که در حوزه تولید و فرآوری و استخراج فعالیت می کنند و ستاد نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

به گفته او، مردم در ایران از نظر فرهنگی و تمدنی و سابقه، دید خوبی نسبت به عطاری ها دارند و عطاری ها توانسته اند در بیشتر موارد اعتماد و رضایت مردم را جلب کنند.

وی مطرح کرد: شرکت‌های دانش‌‎بنیان به خوبی در حوزه‌های مختلف تلاش کرده اند و ما باید در حال حاضر با دست به دست هم دادن و ظرفیت های افزوده کار را پیش ببریم. در سال های اخیر بازگشت به طبیعت در همه حوزه ها پر رنگ شده و امیدواریم با تلاش خودمان و به کارگیری همه ظرفیت ها در این زمینه موفق تر از پیش عمل کنیم.

شمس اردکانی، طب سنتی ایرانی را سلامت محور دانست و افزود: بسیاری از آموزه های طب سنتی ایران مبتنی بر اصلاح سبک زندگی است و با توجه به ریشه دار بودن این آموزه ها در فرهنگ مردم، قابلیت پذیرش خوبی دارد و دسترسی به خدمات آن نیز برای مردم آسان است.

وی ادامه داد: ارتقای سلامت و کاهش بیماری‌ها مستلزم افزایش سطح سواد سلامت مردم و تغییر رفتار آنها است. امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی ، نوع غذاها، کم تحرکی و ... علیرغم کنترل بیماری‌های واگیر و عفونی، بار بیماری‌های غیر واگیر افزایش یافته است.

شمس اردکانی در پایان "رعایت اصول تغذیه بر مبنای طب سنتی" را مهمترین اصلی دانست که رعایت آن منجر به حفظ سلامتی می شود.

کد خبر 6098303

دیگر خبرها

  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌