Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشین رضاپور کارشناس بسکتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: به نظر می‌رسد در تیم ملی اتاق فکر، کمیته فنی و خرد جمعی وجود ندارد تا بازخورد افکار و تجربیات بتواند به تیم ملی بسکتبال کمک کند و کادرفنی بداند برای هر تورنمنت یا مسابقه‌ای باید از چه بازیکنانی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این که باید از بازیکنان جوان، باتجربه و یا تلفیقی از آن‌ها استفاده کنیم و این که هدف ما باید صرفا نتیجه گیری باشد یا در عین حال پشتوانه سازی هم انجام شود، مسائلی است که باید در اتاق فکر ارزیابی و بررسی شود.

هدف ما در بازی با سوریه نتیجه گرایی صِرف بود

کارشناس بسکتبال کشورمان با انتقاد از برنامه تیم ملی برای مسابقات انتخابی بسکتبال کاپ آسیا اظهار داشت: چیزی که در بازی اول تیم ملی برابر سوریه در رقابت های انتخابی کاپ آسیا دیدیم، نتیجه گرایی صرف بود و هدف ما همین بود که تیم ملی سوریه را با اختلاف شکست دهیم. من فکر نمی‌کنم چنین بازی‌هایی برای تیم ملی ما موثر باشد. البته برای در نظر گرفتن این موضوع که یک بازی موثر است یا خیر، باید مسائل دیگری هم در نظر گرفته شود و ببینیم هدف ما چه جیزی است. آیا هدف ما آماده سازی برای حضور در المپیک است که اگر این طور باشد باید گفت این مسیر اشتباه است، زیرا تیم‌هایی مانند سوریه و قطر ما را برای المپیک آماده نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: تیم‌ملی بسکتبال ایران ۹۴ - سوریه ۴۸ / شروع قاطعانه آسمان خراشان در انتخابی کاپ آسیا

بازی با تیم‌هایی مانند قطر و سوریه کمکی به آماده سازی تیم ملی برای المپیک نمی‌کند

رضاپور افزود: تیم ملی ما برای حضور در المپیک نیاز به بازی‌های سخت تری دارد. تیم‌هایی مانند سوریه و قطر در روند آماده سازی تیم ملی برای المپیک جایی ندارند، زیرا تیم‌های حاضر در المپیک در بالاترین سطح ممکن بازی می‌کنند و بازی با تیم‌هایی مانند سوریه و قطر نمی‌توانند به ما کمکی کند.

ترکیبی که می‌خواهیم از آن در آینده استفاده کنیم، مهم‌تر از پیروزی است

او در ادامه عنوان کرد: مسابقات انتخابی کاپ آسیا به دستور کنفدراسیون بسکتبال آسیا برگزار می‌شود و به همین دلیل ما باید در این مسابقات شرکت کنیم و بازی هایمان را ببریم. نخستین هدف هر تیم این است در بازی‌ها برنده شود، اما پس از پیروزی، ترکیبی که می‌خواهیم برای آینده بسازیم، اهمیت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: حدادی: توپ هایمان بدون هیچ استرسی برابر سوریه گل شد/ امیدوارم تماشاگران بیشتری به سالن بسکتبال بیایند

برای مسابقات انتخابی کاپ آسیا، بازیکنان جوان را نادیده گرفتیم

کارشناس بسکتبال با انتقاد از به کار نگرفتن بازیکنان جوان در مسابقات انتخابی کاپ آسیا اظهار داشت: ۲۶ هفته لیگ برتر بسکتبال را برگزار کردیم و درباره کیفیت مسابقات و بازیکنان شاغل در لیگ صحبت‌های زیادی انجام شد، اما در مسابقات انتخابی کاپ آسیا می‌بینیم که لیگ برتر ما در تیم ملی جایگاهی ندارد و جوانان مستعدی که داریم نادیده گرفته می‌شوند. بازیکنی مانند سینا واحدی می‌توانست در لیست تیم ملی برای مسابقات انتخابی کاپ آسیا قرار بگیرد. به جز واحدی بازیکنان دیگری هم داشتیم که می‌توانستیم در این مسابقات از آن‌ها استفاده کنیم و برای این که به پیروزی برسیم از ۵، ۶ بازیکن باتجربه‌ای که داریم کمک بگیریم تا خیالمان از بابت نتیجه گیری هم راحت باشد. به اعتقاد من با هر کدام از بازیکنانی که نامشان در لیست تیم ملی برای مسابقات کاپ آسیا است بازی کنیم، می‌توانیم تیم‌هایی مانند سوریه و قطر را شکست دهیم.

قطر تیمی مانند سوریه، اما چند سال جوان‌تر است

رضاپور درباره بازی با قطر گفت: قطر بازی اولش را به عربستان باخت. عبدالرحمان سعد یکی از بازیکنان کلیدی قطر است که در آن بازی دچار مصدومیت شد و مشخص نیست که به بازی با ایران برسد. قطر تیمی مانند سوریه است و از نظر میانگین سنی بازیکنان، کمی جوان‌تر است. تیم قطر ۵، ۶ سال جوان‌تر از سوریه است.

قطر تیمی نیست که بتواند برابر ایران حرفی برای گفتن داشته باشد

او در خصوص سبک بازی تیم های عربی گفت: مشکل تیم‌های عربی این است که خیلی کُند بسکتبال بازی می‌کنند و سرعت خوبی ندارند. باتوجه به بازی ترکیبی، سرعت و کیفیتی که بازیکنان ایرانی دارند، در کنار شرایط تکنیکی و مهارت‌های ذهنی بازیکنان، می‌توانیم بگوییم که برابر قطر هم مشکلی نخواهیم داشت. قطر چند سالی بود که از بازیکنان خارجی استفاده می‌کرد و برای تابعیت دادن به بازیکنان خارجی با محدودیت مواجه شد و هنوز هم کار تغییر تابعیت آن‌ها حل نشده است. با نمایشی که از قطر در بازی با عربستان دیدیم، می‌توانیم بگوییم قطر تیمی نیست که مقابل ما حرفی برای گفتن داشته باشد و مانند بازی با سوریه این تیم را هم به راحتی شکست خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: شاهین طبع: کاپ آسیا ما را برای المپیک آماده می‌کند/ هواداران تیم ملی بسکتبال را در بازی مقابل قطر تنها نگذارند

مسابقات انتخابی کاپ آسیا کمکی به تیم ملی ایران نمی‌کند

کارشناس بسکتبال در ادامه گفت: مسابقات انتخابی کاپ آسیا چیزی فراتر از بازی ایران با سوریه نیست و براساس تقویم و نحوه برگزاری مسابقاتی که کنفدراسیون اسیا آن‌ها را مدنظر قرار داده، باید برگزار شود و اصلا ربطی به المپیک ندارد. نباید این مسابقات سطح پایین را که هیچ کمکی به تیم ملی ما نمی‌کند، به المپیک ربط دهیم و بگوییم این مسابقات در راه آماده سازی برای المپیک به ما کمک می‌کند؛ بنابراین این مسابقات هیچ کمکی به بازیکنان اصلی نمی‌کند و برای بازیکنان جوان‌تر می‌توانست بهتر باشد.

برای حضور در المپیک باید حریفان احتمالی را شبیه سازی کنیم

رضاپور درباره برنامه های تیم ملی برای المپیک عنوان کرد: باید پس از پایان بازی‌های لیگ برتر، براساس برنامه‌های فدراسیون بسکتبال با تیم‌های مطرح و سطح اول دنیا بازی تدارکاتی برگزار کنیم تا در فاصله ۲ ماهه که تا المپیک باقی می‌ماند، تیم ملی برای المپیک آماده شود. در المپیک با تیم‌هایی از قاره‌های مختلف رو به رو خواهیم شد و باید با استفاده از بازی‌های تدارکاتی، برای مسابقاتی که در المپیک در پیش داریم شبیه سازی کنیم. در واقع باید یک نوع شبیه سازی از حریفان احتمالی در المپیک انجام دهیم و براساس آن بازی‌های تدارکاتی را برگزار کنیم.

کاپ آسیا برای تیمی مانند ایران، فرصتی برای پشتوانه سازی است

کارشناس بسکتبال خاطرنشان کرد: اگر کمیته فنی و خرد جمعی در فدراسیون بسکتبال باشد، به کادرفنی تیم ملی کمک قابل توجهی خواهد شد و نکاتی مانند حریفان و بازیکنانی که برابر تیم ملی ما قرار می‌گیرند و بازیکنانی که ما باید از آن‌ها استفاده کنیم، مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای تیمی مانند ایران که میانگین سنی بازیکنانش بالا است و پس از المپیک ممکن است برخی از بازیکنان باتجربه اش را از دست بدهد، کاپ آسیا یک فرصت است که از آن باید برای بازی دادن به جوان‌هایی استفاده کرد که تا ۴، ۵ سال آینده می‌توانند به نفرات اصلی تیم ملی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اسامی ۱۲ بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران برای رویارویی با قطر اعلام شد

نباید کاری کنیم که بعد‌ها بابت از دست دادن فرصت‌ها حسرت بخوریم

او افزود: با از دست دادن فرصت‌هایی مانند کاپ آسیا، آن‌ها را به تهدید تبدیل می‌کنیم. نباید اجازه دهیم کار به جایی برسد که بعد‌ها حسرت بخوریم چرا از این موقعیت برای باتجربه کردن بازیکنان جوان و آماده کردن آن‌ها برای مقطع پس از المپیک استفاده نکردیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیک تیم ملی بسکتبال ایران فدراسیون بسکتبال مسابقات انتخابی کاپ آسیا تیم ملی برای المپیک کارشناس بسکتبال تیم ملی بسکتبال بازیکنان جوان بیشتر بخوانید استفاده کنیم برای مسابقات آماده سازی تیمی مانند تیم ملی ما تیم ملی قطر تیمی بازی ها جوان تر هدف ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۷۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در شهر مهاباد

رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر مهاباد از برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در این شهر و با حمایت شورای شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، طاهر جنگلی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهاباد به زودی میزبان مسابقات پرس سینه کشوری انتخابی تیم ملی خواهد بود.

وی افزود: این مسابقات در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با هدف معرفی استعدادها برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه مسابقات پرس سینه کشوری در سالن دو هزار نفری مهاباد و در ماه جاری برگزار خواهد شد، گفت: این مسابقات در راستای سیاست‌های شورای شهر و کمیسیون ورزش و با ابلاغ اداره ورزش و جوانان برگزار و مدیریت شهری پشتیبان و حامی برگزاری آن است.

جنگلی تصریح کرد: با برگزاری چنین مسابقاتی امیدواریم قهرمانانی از این رشته پرورش پیدا کنند که بتوانند در مسابقات ملی، آسیایی و جهانی به رقابت بپردازند و برای مهاباد نیز افتخارآفرینی کنند.

به گزارش ایمنا، مسابقات پرس سینه قهرمانی باشگاه‌های کشور با نام گرامیداشت شهدای کنسولگری ایران طی روزهای بیست‌ودوم لغایت سی‌ویکم اردیبهشت سال‌جاری در تمام رده‌های سنی طبق قوانین فدراسیون جهانی(IPF) در شهر مهاباد آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد.

کد خبر 751064

دیگر خبرها

  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در شهر مهاباد
  • بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟
  • ملی‌پوش اسلحه اپه: بعد از ناکامی در کسب سهمیه المپیک مصمم‌تر شدم
  • درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس
  • دستان مطمئن ژاپن را به المپیک برد
  • داوری بی‌نقص یک ایرانی در بازی ژاپن و ازبکستان
  • برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان
  • قهرمانی ژاپن در جامی که ما عاشق آن هستیم!
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد