Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، خسرو شهبازی با اشاره به اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۳ میلیون و ۲۰۸ هزار هکتار از اراضی کشور طی سال‌های ۹۲ تا ۹۷، افزود: این طرح در ۹ ماهه سال جاری در سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اجرا شده است.

وی به تولید ۱۷۰ میلیون اصله نهال جنگلی، مرتعی و بیابانی در دولت تدبیر و امید، اشاره و اظهار کرد: عملیات بیابان‌زدایی و تثبیت شن‌های روان از سال ۹۲ تا کنون در سطح ۲۰۷ هزار هکتار اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی، سطح جنگل کاری، توسعه، احیا و غنی سازی جنگل‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم را ۲۱۴ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: در این مدت، سطح اجرای عملیات زراعت چوب ۲۱ هزار هکتار بوده است.

وی با بیان این که طی سال‌های ۹۲ تا ۹ ماهه سال ۹۸، طرح احیای رویشگاه‌های مرتعی و توسعه گیاهان دارویی در سطح ۲۹۸ هزار هکتار اجرا شده است، یادآور شد: در این مدت ۳۹۳۰ کیلومتر کمربند حفاظتی در کشور ایجاد شده است.

شهبازی با اشاره به اجرای احکام قضائی خلع ید ۱۱۷ هزار هکتار اراضی ملی از متصرفان در دولت تدبیر و امید، گفت: طی سال‌های ۹۲ تا ۹ ماهه امسال در سطح ۱۰۹ هزار هکتار، عملیات اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع انجام شده است.

وی کشفیات چوب آلات قاچاق در این دولت را ۳۱ هزار و ۳۴۷ متر مکعب عنوان کرد و افزود: در مدت یاد شده، ۲ هزار و ۲۵۰ تن قاچاق ذغال و سایر محصولات فرعی کشف شده است.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: وضعیت حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور از ۵۳ درصد طی سال‌های ۹۲ تا ۹۷ به ۸۰ درصد در ۹ ماهه سال جاری ارتقا یافته است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور پروژه آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری ۶۵۷ مورد تعرض به اراضی دولتی از ابتدای سال توسط یگان حفاظت این سازمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: مساحت این اراضی بیش از ۱۷۷ هکتار بوده است.

به گزارش مشرق، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در مورد اجرای احکام قطعی نیز در فروردین ماه امسال، ۲۱ مورد حکم قطعی به مساحت ۵۴ هکتار در کل کشور اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش مؤثر یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مبارزه با زمین‌خواری در کشور، افزود: نیروهای یگان حفاظت در همه استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم