Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نیویورک تایمز در گزارشی به موضوع فعالیت گروه‌ های راست افراطی در آلمان پرداخته که طی سال‌ های اخیر رشد داشته است. تاریخ انتشار: 22:00 - 03 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۸۹۳۵ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ مقام های آلمانی پس از حادثه تیراندازی اخیر، تروریسم راست گرایان افراطی را تهدیدی شماره یک برای شهروندان این کشور خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقام های آلمان که سال هاست به دلیل فعالیت گروه‌های افراطی راستگرا مورد انتقاد می‌گیرند، وعده داده اند تا نیرو‌های پلیس در اماکن عمومی از جمله مساجد، فرودگاه‌ ها، ایستگاه‌ های قطار و مرز‌ها را افزایش دهند.
به گزارش نیویورک تایمز، دولت آلمان سال‌هاست که به چشم پوشی بر تهدیدات ناشی از افراط گراهای راست گرا متهم شده است، اما پس از آنکه یک فرد مهاجم با تفکرات نژادپرستانه اقدام به تیراندازی به سمت گروهی از جوانان در باشگاه شبانه شهر «هانو» کرد، پاسخ روشنی به چشم پوشی‌های مقام های داده شد.
وزیر دادگستری آلمان روز جمعه گفته که فعالیت‌های تروریستی از سوی گروه‌ های راست گرای افراطی بزرگ‌ترین تهدید برای جامعه آلمان به شمار می‌آید.
وی در ادامه گفته است که شمار و شدت این نوع از حملات به وضوح قابل مشاهده است.
تیراندازی روز چهارشنبه گذشته در شهر «هانو» جدیدترین مورد از حملات گروه‌ های افراطی راستگرا در آلمان به شمار می‌آید.   مقام‎های رسمی آلمان از افزایش جرایم ناشی از نفرت توسط راست گرایان افراطی طی سال‌های اخیر خبر دادند.   مقام‎های امنیتی این کشور ۱۲ هزار نفر از افرادی که در این نوع از گروه‌ها فعالیت می‌کنند را شناسایی کردند.   قتل یک مقام سیاسی به دست یک راستگرای افراطی در ماه ژوئن و حمله به یک کنیسه در ماه اکتبر منجر به کشته شدن ۲ نفر شد؛ گزارش دیگر در روز پنجشنبه مبنی بر کشف یک بسته مشکوک باعث شد تا زنگ هشدار بار دیگر در آلمان به صدا درآید.   بیشتر بخوانید:  تیراندازی در آلمان ۹ کشته برجای گذاشت رشد روزافزون راست گرایی افراطی در اروپا و آمریکا
در دهه ۲۰۰۰، قتل مهاجران و فرزندان آنها مشخص شد که به دست ۳ نفر از گروه افراطی راست گرا بوده است. همچنین در سال ۲۰۱۶ فردی مسلح به فروشگاهی در مونیخ حمله کرد و ۹ نفر را به قتل رساند.
پس از هر حمله تروریستی که در آلمان صورت می‌گیرد، اقدامات امنیتی جدید و سختگرانه تری برای حمل سلاح اعمال می‌شود اما هیچ کدام از این اقدامات نتوانست جلوی اقدام نژادپرستانه مهاجم ۴۳ ساله که ۹ مهاجر را در شهر «هانو» به قتل رساند را بگیرد؛ در این حادثه ۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند که حال یک نفر از آن‌ها وخیم اعلام شد.
در حالی که نژادپرستی در آلمان عمیقاً ریشه دوانده است، اما رسانه‌ های خبری به ندرت این موضوع را تیتر روزنامه‌ ها می‌کنند.   گروه‌های اقلیت که در آلمان زندگی می‌کنند با این موضوع در هر روز دست به گریبان هستند؛ آنان با ترس همیشگی از اینکه در معرض خشونت‌های نژادپرستانه قرار بگیرند روزگار خود را سپری می‌کنند.
به گزارش تحلیلگران مرکز تروریسم جین (JTIC)، عملیات ضد تروریستی برای مقابله با افراط گرایان دست راستی یا جنایات ناشی از تنفر بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ شاهد رشدی ۸۸ درصدی بوده است.

«توماس هالدنوانگ» رئیس بخش اطلاعات داخلی آلمان در این ارتباط گفت: سازمان‌ های اطلاعاتی این کشور در سال ۲۰۱۹ کارمندان خود را ۵۰ درصد افزایش داده است.

مقام‎های امنیتی با اشاره به تهدید رو به رشد راست افراطی در کشور‌های اروپایی و تقویت سازمان یافتگی و شاخه سازی آن‌ها در سراسر اروپا در مورد چالش بزرگی پیش روی این کشور‌ها هشدار داده‎ اند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آلمان آلمان مرکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند

روزنامه فایننشال تایمز امروز جمعه گزارش داد عربستان سعودی و اندونزی در تلاش هستند تا کشورهای اتحادیه اروپا را متقاعد کنند که مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه را رد کنند زیرا آنها نگران آینده ذخایر خود در غرب هستند.

به گزارش ایسنا، در نشست اخیر وزرای دارایی گروه ۲۰ در برزیل، وزرای دارایی عربستان و اندونزی از جمله کسانی بودند که از ایده توقیف احتمالی دارایی‌های مسدود شده روسیه و استفاده از آنها به نفع اوکراین نگران شدند.

این روزنامه گفت که محمد الجدان از عربستان سعودی و سری مولیانی ایندراواتی از اندونزی سوالاتی را مطرح کردند که آیا باید از دارایی‌های روسیه استفاده شود یا خیر. گروه ۷، به رهبری آمریکا و اتحادیه اروپا، از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۲، راه‌های قانونی برای مصادره دارایی‌های روسیه را مورد بحث قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، مسکو از تلاش‌ها برای مصادره دارایی‌های خود به عنوان یک اقدام دزدی، انتقاد کرده است. بانک مرکزی اروپا هشدار داده است که توقیف در درازمدت خطرات اعتباری را برای یورو به همراه دارد و پیشنهاد کرده است که فراتر از یک درگیری به موضوع جداگانه نگاه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟