Web Analytics Made Easy - Statcounter

پسرم! از خداوند، به اندازه ای که به او نیاز داری، اطاعت کن و به اندازه ای که تحمّل عذابش را داری، از او نافرمانی کن.

مشرق- لقمان علیه السلام ـ در سفارش به فرزندش ـ: 

بدان ـ ای فرزندم ـ از همان زمان که از شکم مادرت افتادی ، دنیا به تو پشت کرد و آخرت به تو روی نمود و تو، در میان دو سرای، قرار گرفتی: سرایی که به آن نزدیک می شوی و سرایی [دیگر [که هماره از آن دور می گردی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس، زنهار که همّ و غم خود را جز برای آباد کردن آن سرایت قرار ندهی که به آن نزدیک می شوی و در آن، اقامتت به درازا می کشد؛ زیرا تو برای آن سرا آفریده شده ای و به تلاش برای آن، مأمور گشته ای.

دیگر، آن که: از خداوند، به اندازه ای که به او نیاز داری، اطاعت کن و به اندازه ای که تحمّل عذابش را داری، از او نافرمانی کن.

متن حدیث: 

لقمان علیه السلام ـ فی وَصِیَّتِهِ لِوَلَدِهِ ـ : اِعلَم یا بُنَیَّ ، أن مِن حینِ نَزَلتَ مِن بَطنِ اُمِّکَ استَدبَرتَ الدُّنیا وَاستَقبَلتَ الآخِرَةَ ، فَأَصبَحتَ بَینَ دارَینِ : دارٍ تَقرُبُ مِنها ودارٍ تَباعَدُ عَنها ، فَلا تَجعَلَنَّ هَمَّکَ إلاّ عِمارَةَ دارِکَ الَّتی تَقرُبُ مِنها ویَطولُ مُقامُکَ بِها ؛ فَلَها خُلِقتَ وبِالسَّعیِ لَها اُمِرتَ ، ثُمَّ أطِعِ اللّه َ بِقَدرِ حاجَتِکَ إلَیهِ ، وَاعصِهِ بِقَدرِ صَبرِکَ عَلی عَذابِهِ.

"اعلام‌الدین، صفحه ۹۳"

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا حدیث روز سخن پیامبر عبادت خدا عذاب خدا دنیا و آخرت زندگی و مرگ راه بهشت اندازه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از استاد نمونه دانشگاه حکیم سبزواری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،کوشکی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در آیین بزرگداشت استاد مطهری و گرامیداشت مقام معلم که در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد، ازفرزاد دهقانی عضو هیات علمی گروه قرآن و حدیث دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان استاد منتخب دبیرخانه دانشکده‌های الهیات ایران (هدا) قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • فیلم/ مرثیه‌سرایی میثم مطیعی در ‌روز شهادت امام صادق(ع)
  • روایت شهادت بانوی پاسدار و فرزندش توسط منافقین
  • اطلاعیه دانشگاه بوعلی‌سینا در حمایت از دانشجویان حامی فلسطین
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • لزوم احساس مسئولیت مسلمانان نسبت به همدیگر
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • هنرمند پرآوزاه موسیقی خراسان شمالی درگذشت
  • این شهید حتی موقع به‌ دنیا آمدن فرزندش هم حاضر نشد به خانه برگردد!
  • تجلیل از استاد نمونه دانشگاه حکیم سبزواری
  • حدیث روز | جایگاه نیّت