Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی سلیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این مطلب افزود: این شمار امدادرسانی در مدت یاشده و با تلاش پنج هزار و ۱۱۳ (نفر در روز) امدادگر و نجات‌گر عملیاتی در طرح ملی امداد زمستانی این جمعیت در سراسر کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: این نیروهای عملیاتی با بهره گیری از هزار و ۲۴۶ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر در سراسر کشور به ارائه خدمات امدادی از جمله کمک به در راه ماندگان و افراد گرفتار در شرایط جوی برف و یخبندان و ارائه کمک های اولیه، اسکان و تغذیه اضطراری به آسیب دیدگان احتمالی انواع حوادث و سوانح ترافیکی و غیر ترافیکی و سوانح غیر مترقبه در شرایط نا پایدار و بحرانی در فصل زمستان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: در اجرای طرح ملی امداد زمستانه دو هزار و ۸۱۳ خودروی امدادی به همراه ۶۰۲ دستگاه موتور آمبولانس و امدادی و ۲۴ فروند بالگرد حضوری فعال و تاثیر گذار داشتند و توانستند سه هزار و ۷۹۴ نفر از مصدومان انواع حوادث طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت را به مراکز درمان و بیمارستانی منتقل و به ۹ هزار و ۴۱۵ نفر از آنان خدمات امداد و کمک های اولیه را به صورت سرپایی در محل وقوع این حوادث ارائه کنند.

سلیمی با اشاره به تفکیک این سلسله عملیات امداد و نجات اضافه کرد: در مدت یاشده نیروهای امدادرسان هلال احمر در سه هزار و ۲۱۴ عملیات امداد و نجات جاده ای، ۲۳۸ عملیات سیل و آبگرفتگی، یکهزار و ۱۹ عملیات برف و کولاک، ۲۸۶ عملیات امداد و نجات در کوهستان و ۲ هزار و ۳۶۸ عملیات دیگر از جمله زمین لرزه، واژگونی، انحراف از جاده و صنعتی و کارگاهی خدمات متنوع امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری را به آسیب دیدگان و متاثرین از این گونه حوادث ارائه کرده اند.

وی افزود: از ابتدای آغاز طرح ملی امداد و نجات زمستانه هلال احمر از روز (چهارشنبه ۲۰ آذر تا روز سوم اسفند ۹۸) ۹۹۹ عملیات رهاسازی و نجات فنی نیز برای خدمات رسانی و نجات یکهزار و ۳۵۰ نفر از سرنشینان گرفتار و آسیب دیده حوادث رانندگی از میان خودروهای آسیب دیده و تصادفی با استفاده از ست های نجات هیدرولیک و پنوماتیک انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر سرعت بخشی در امدادرسانی به سوانح ترافیکی و غیرترافیکی و ارتقای ضریب پاسخگویی جمعیت هلال احمر به حوادث و سوانح غیر مترقبه در شرایط جوی ناپایدار و بحرانی در فصل زمستان و ارتقاء سطح آرامش روانی هموطنان و مسافران زمستانی و افزایش ضریب ایمنی جاده ها با حضور محسوس نیروهای عملیاتی هلال احمر در محورهای مواصلاتی در فصل زمستان را از دیگر اهداف اجرا و برگزاری طرح ملی امداد زمستانی جمعیت هلال احمر است.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

برچسب‌ها بارش برف تصادفات جاده ای سیل سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش برف تصادفات جاده ای سیل سازمان امداد و نجات هلال احمر زلزله بارش برف تصادفات جاده ای سیل سازمان امداد و نجات هلال احمر زلزله سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر طرح ملی امداد انواع حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۹ هزار نفر در ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی

بابک محمودی افزود: از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت، استان‌های  آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، بوشهر، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند و دچار سیل یا آبگرفتگی شدند.  

وی با اشاره به ۱۶۳ مورد عملیات امداد و نجات نیروهای جمعیت هلال احمر ادامه داد: در این مدت به ۹ هزار و ۶۶۳ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، ۲۳۶ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۴۰ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت، ۲۳۷ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۴ هزار و ۸۰۴ قوطی کنسروجات، ۴ هزار و ۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۴ هزار و ۴۷ کیلوگرم نایلون هزار و ۲۶۱ بسته غذایی، ۲ هزار ۸۶ تخته پتو، ۸۳۲ تخته، ۶۱۵ کیلوگرم حبوبات، موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۰۴ ست شست‌وشو، ۳۸۲ ست بهداشتی، و ۵۸ دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین مردم این مناطق توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد :۲۸۷ تیم عملیاتی متشکل هزار و ۲۰ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به ساکنان این مناطق  امدادرسانی کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از ۹ هزار نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی به ۹ هزار نفر در ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۹ هزار نفر
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۹ هزار نفر
  • افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان
  • ۲۳ استان درگیر سیل و آبگرفتگی هستند/ امدادرسانی به بیش از ۸ هزار نفر
  • ۲۳ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به بیش از ۸ هزار نفر
  • رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۷ استان در ۵ روز گذشته دچار سیل و آبگرفتی شد
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • ۱۷ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتی/ امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر