Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:49:28 GMT

۱۵۰ مسجد استان مرکزی میزبان برگزاری آئین معنوی اعتکاف

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۱۹۵۶

۱۵۰ مسجد استان مرکزی میزبان برگزاری آئین معنوی اعتکاف

حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: توجه به آئین معنوی اعتکاف زمینه‌ای برای بصیرت سازی است که تزکیه، خودسازی و جلب آنچه سعادت بشر را در این غوغای جهانی به همراه دارد، سبب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: در شرایط کنونی دشمن برای کمرنگ شدن معنویت در جامعه تلاش می‌کند، بنابراین تفهیم و تبیین اهمیت موضوع آئین هایی همچون مراسم معنوی اعتکاف برای جوانان از هر زمان دیگر بیشتر ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: دشمنان و بدخواهان انقلاب در تلاش هستند تا مردم به ویژه جوانان را از معنویت و مساجد دور کنند و در کنار این موضوع، سبک زندگی دینی و معنوی را به سمت سبک و سیاق زندگی غربی سوق دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: نقش اعتکاف در چنین شرایطی نقش پیوند دهنده جامعه با ولایت و مردم با حاکمیت دینی و معنوی است. اعتکاف بسترساز اعتلای معنوی برای بشر است و به خودسازی و نزدیک شدن به حق تعالی کمک می‌کند.

قربانپور ادامه داد: امسال در تمام شهرستان‌های استان مرکزی با برنامه ریزی از ظرفیت‌های موجود برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف به خوبی استفاده خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: سال گذشته نیز این مراسم در ۱۵۰ مسجد استان مرکزی برگزار شد، البته برآورد این است که امسال تعداد شرکت کنندگان این آئین معنوی در استان با افزایش روبرو خواهد بود.

گفتنی است، آئین عبادی و معنوی اعتکاف همزمان با ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) و ایام البیض ماه رجب (روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم)، با حضور شیفتگان عبودیت و اصحاب معرفت در مساجد برگزار می‌شود.

کد خبر 4860432

منبع: مهر

کلیدواژه: آیین اعتکاف اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی راهپیمایی 22 بهمن ایلام بارش برف تعطیلی مدارس بوشهر ویروس کرونا شهرکرد گرگان قزوین بیرجند شیراز معنوی اعتکاف استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مهدی لعل بار گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط ستاد مردمی بیل گردانی شهر نیم‌ور، همچون سال‌های گذشته، نمایش کشاورزی، نمایش لایروبی و رژه بیل‌دار‌ها و بیل گردانی از بخش‌های مراسم سال جاری خواهد بود.

او ادامه داد: به‌منظور ترغیب نسل جوان و پشتوانه‌سازی بیل گردانی برای سال‌های آتی، مسابقات بیل گردانی در سطح نونهالان و نوجوانان برگزار خواهد شد و نفرات اول تا سوم این مسابقات نیز در مراسم امسال بیل گردانی خواهند کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات افزود: علاوه بر ستاد مردمی بیل گردانی، شهرداری، شورای اسلامی شهر نیم‌ور و میراث‌فرهنگی در پاسداشت این مراسم باستانی همکاری و مشارکت دارند.

لعل بار عنوان کرد: این مراسم در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است و این مراسم هر سال با هدف احیاء ورزش پهلوانی سنتی در اواخر فروردین و یا اوائل اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آئین دوهزار ساله بیل‌گردانی در نیم‌ور برگزار شد
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری
  • مصلا‌های نمازجمعه میزبان برگزاری میز‌های خدمت
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است