Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@08:49:59 GMT

بازگشایی مرز مهران تا ۲ روز آینده

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۲۰۴۲

بازگشایی مرز مهران تا ۲ روز آینده

سخنگوی گمرک ایران گفت: هم اکنون مذاکراتی از سوی مسئولان و اصناف استان ایلام با مسئولان و تجار استان واسط عراق در حال انجام است تا طی یکی دو روز آینده نسبت به بازگشایی مرز مهران اقدام شود. ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدروح الله لطیفی افزود: از گذشته کامیون های ایرانی اجازه تردد در خاک عراق را نداشتند و به طور معمول کامیون های عراقی بار کامیون های ایرانی را در مرزها تحویل می گیرند و به داخل کشور عراق روانه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم اکنون حدود یکهزار کامیون در مرز ایران با عراق منتظر صدور مجوز گمرک عراق هستند تا بتوانند کالای صادراتی خود را به کامیون های عراقی تحویل دهند.

سخنگوی گمرک ایران با بیان این که عدم تردد کامیون های عراقی به سمت مرز مهران به دلیل اعمال سیاست مبارزه با فساد از سوی کشور عراق است، ادامه داد: به نظر می رسد برای تحقق این مهم دولت عراق بخشی از تصمیم گیرندگان و پرسنل گمرکات مرزی عراق و ایلام در این کشور را دستگیر کرده بنابراین برای ایجاد تغییرات در گمرک عراق به زمان نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه از روز دوشنبه کامیون های عراقی به سمت ایران تردد نکرده اند، گفت: هم اکنون ارتباطاتی از سوی تجار، اصناف و مقامات استان ایلام با مسئولان و مقامات استان واسط عراق در حال شکل گیری بوده و مذاکراتی در حال انجام است تا مسئولان مربوطه در گمرک عراق مستقر شوند و اجازه خروج کامیون ها از عراقی و ورود کامیون به ایران را صادر کنند.

لطیفی مشکلات مزبور را به مسائل داخلی عراق مربوط دانست و افزود: در حوزه استاندارد کالاهایی مانند کاشی و سرامیک از طرف ایران عراقی ها گله مند هستند که در این زمینه نیز مذاکراتی در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه بسته شدن مرز مهران ربطی به ویروس کرونا ندارد، اظهارداشت: اگر این مسئله به ویروس کرونا مربوط بود باید از مرز شلمچه و جنوب نیز عراقی ها از برقراری ارتباط ممانعت می کردند.

سخنگوی گمرک ایران گفت: سامانه تجاری عراق اعلام کرده تجارت خارجی این کشور با ایران همچنان برقرار است.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77,78/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کامیون های عراقی مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور

علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و قاسم الاعرجی همتای عراقی وی در دیدار با یکدیگر ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، بر تشکیل هر چه سریعتر کمیته‌های فرعی و عالی به منظور پیشبرد توافقنامه امنیتی دوجانبه تاکید کردند.

قاسم الاعرجی با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات