Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@05:30:19 GMT

اعطای اختیار تعطیلی شهرها به وزارت بهداشت

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۲۲۹۵

اعطای اختیار تعطیلی شهرها به وزارت بهداشت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی ضمن تشکر از زحمات ریاست دانشگاه علوم پزشکی قم و کل جامعه پزشکی که در خط مقدم مقابله با کروناویروس قرار دارند، گفت: یک پزشک که استاد دانشگاه نیز هست و از اراک به قم آمده بود به این بیماری مبتلا شد که خوشبختانه اکنون اوضاعش رو به بهبود می‌رود. همچنین پزشک دیگری در استان گیلان به این بیماری مبتلا شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این به آن معناست که تمام جامعه پزشکی و بیمارستانی در معرض خطر هستند.

وی افزود: به طور مثال اکنون بیمارستان کامکار قم و تمام پرسنلش در قرنطینه هستند به صورتی که حتی به منزل نیز نمی‌روند و در مجموعه‌ای که کنار بیمارستان برایشان تعبیر شده است، استراحت می‌کنند. این موضوع حکایت از فداکاری جامعه درمان و پزشکی کشور دارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کروناویروس جدید بیماری‌ای است که تاکنون وجود نداشته، خاطرنشان کرد: به همین دلیل رفتار ویروس طی زمان دچار تغییراتی می‌شود. اکنون علائمی که در بیماران کشورمان مشاهده کردیم دستورالعملی بر مبنای آن به تمام استان‌ها ابلاغ شده است. این دستورالعمل برای مردم و کادر پزشکی و پرستاری به تفکیک تعریف شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که ۸۰ الی ۹۲ درصد مبتلایان به کروناویروس نیاز به مراقبت خاصی ندارند، اظهار کرد: این افراد مانند کسانی که به آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند می‌توانند دوره بیماری خود را به صورت عادی سپری کنند. کادر درمانی کشور ما در فصل پاییز و زمستان که در اوج دوره آنفلوآنزای اچ وان ان وان قرار گرفته و با وجود ابتلای ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر به این آنفلوآنزا توانستیم آن را به خوبی کنترل کنیم.

حریرچی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ آزمایشگاه خصوصی در سطح کشور مجهز به حس تشخیص کروناویروس جدید نیست، تصریح کرد: در سطح استان تهران سه آزمایشگاه ویژه و همچنین در سایر کلانشهرها آزمایشگاه‌هایی مجهز برای حس تشخیص کرونا ویروس جدید داریم و دیگر لازم نیست تمامی تست‌ها از سراسر کشور به پایتخت ارسال شود.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: اکنون کمبودی برای کیت تشخیص بیماری نداریم و بیش از چند هزار کیت تشخیصی از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار ما قرار گرفته است. البته از آنجایی که این بیماری جدید است دارویی مخصوص به خود ندارد و ما نیز همان دارویی که برای درمان بیمارانی که علائم مشابه را کروناویروس داشتند برای درمان این بیماران جدید استفاده می‌کنیم. البته قرار است ترکیب دارویی جدیدی نیز برای درمان بیماری به زودی وارد بازار شود.

وی در ادامه سخنان خود به تجهیز دو هزار تخت بیمارستانی در دانشگاه‌ها و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان‌های نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: این تخت‌ها برای شرایط اضطراب تجهیز شده‌اند که البته فکر نمی‌کنیم شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که بخواهیم از این تخت‌ها استفاده کنیم.

حریرچی اظهار کرد: شیوع این بیماری در کودکان با سن کمتر از چهار سال بسیار کم است و حتی کودک کمترل از ۸ الی ۱۰ سال نداشتیم که قابل بستری باشد. به همین دلیل مردم نباید نسبت به این بیماری حرف بیهوده داشته باشند. آنها باید بدانند که با رعایت بهداشت فردی می‌توانند جلوی زنجیره انتقال بیماری را بگیرند. به هیچ عنوان قرار نیست تمام مبتلایان به کروناویروس جدید جان خود را از دست بدهند. موارد فوت بیماری حدود یک الی سه درصد است که اکثر آنها نیز با کهولت سن و بیماری زمینه‌ای روبه‌رو بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مبتلایان به کرونا ویروس در کشور چین توانسته‌اند دو دهم نفر را مبتلا کنند، گفت: بیماری‌زایی این ویروس به مراتب آنفلوآنزای اچ وان ان وان کمتر است. ما طی پوششی به نام کرونا را شکست می‌دهیم به مردم تاکید می‌کنیم دلیلی برای ترس از بیماری وجود ندارد و مردم تمام سوالات خود را از طریق سایت وزارت بهداشت و یا سامانه تلفنی ۱۹۰ با کارشناسان ما مطرح کرده و جواب خود را بگیرند فلذا خواهشمندیم اطلاعات بیماری را از مجاری قابل اعتماد مانند صداوسیما دریافت کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات آزادراه تهران شمال اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شورای عالی امنیت ملی اعطای اختیار وزارت بهداشت تعطیلی شهرها ویروس کرونا کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات آزادراه تهران شمال اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ویروس جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۲۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟

وزارت حج و عمره عربستان، دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی حج امسال را که شامل ایمن‌سازی در برابر برخی بیماری‌ها است، ابلاغ کرد.

به گزارش مهر، بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشورهایی که زائران آن‌ها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آن‌ها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از داروهایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی