Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان غذا و دارو بخشنامه جدیدی به منظور عرضه انواع ماسک در کشور را به تمام تولید کنندگان، توزیع کنندگان، واحد‌های صنفی، شرکت‌های پخش دارویی، عرضه کنندگان و داروخانه‌های سراسر کشور ابلاغ کرد. تاریخ انتشار: 09:27 - 04 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۹۲۶۸ به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو بخشنامه جدیدی به منظور عرضه انواع ماسک در کشور را به تمام تولید کنندگان، توزیع کنندگان، واحد‌های صنفی، شرکت‌های پخش دارویی، عرضه کنندگان و داروخانه‌های سراسر کشور ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی گفت: نظر به شرایط موجود، بخشنامه مدیرکل تجهیزات پزشکی و با توجه به مصوبه قرارگاه دارو و تجهیزات پزشکی مبنی بر لزوم برنامه ریزی در خصوص تامین و توزیع انواع ماسک توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی، بخشنامه‌ای به تولید کنندگان، توزیع کنندگان، واحد‌های صنفی، شرکت‌های پخش دارویی، عرضه کنندگان و داروخانه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.   بیشتر بخوانید: کرونا آزمون دکتری ۹۹ را لغو نمی‌کند شانه ساز افزود: بر این اساس هرگونه توزیع، خرید و فروش انواع ماسک‌های پزشکی شامل ماسک جراحی (بنددار و کش‌دار)، فیلتردار، n ۹۵ و n ۹۹ توسط تولید کنندگان، توزیع کنندگان، واحد‌های صنفی، شرکت‌های پخش دارویی و ... تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و کالا‌های موجود صرفاً قابل فروش به هیئت امنای صرفه جویی ارزی وابسته به وزارت بهداشت است.     به گفته معاون وزیر بهداشت توزیع انواع ماسک تنها از طریق هیئت امنا صورت خواهد گرفت و داروخانه‌های سطح شهر می‌تواند صرفاً اقدام به عرضه موجودی انبار خود (که قبل از ابلاغ این بخشنامه خریداری شده است) و در حد مصرف شخص متقاضی اقدام کنند.   وی خاطرنشان کرد: طبق این ابلاغیه داروخانه‌ها تا اطلاع ثانوی اجازه خرید مجدد از شرکت توزیع را به هیچ عنوان ندارد.     شانه‌ساز با بیان اینکه تولید‌کنندگان، توزیع‌کنندگان، واحد‌های صنفی، شرکت‌های پخش دارویی باید کالا‌های خود با نرخ قانونی مطابق ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و توزیع کنندگان به هیئت امنای صرفه جویی ارزی عرضه کنند.   وی با تاکید بر برخورد قاتع با متخلفان گفت: در صورت مشاهده هرگونه فروش، توزیع و عرضه کالا خارج از این بخشنامه و با قیمت‌های نامتعارف و غیرقانونی، متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.     لازم به ذکر است هموطنان عزیز می‌توانند موارد تخلف را با شماره ۱۳۵ به سازمان تعزیرات اطلاع رسانی و پیگیری کنند. انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کروناویروس ماسک شرکت های پخش دارویی تولید کنندگان توزیع کنندگان واحد های صنفی انواع ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد

سرهنگ مرتضی هادیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت مجرمانه متصدی یک واحد صنفی در یکی از محلات شهرستان فلاورجان در خصوص فروش غیرمجاز داروهای ترک اعتیاد، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران انتظامی کلانتری ۱۳ با اقدامات میدانی خود از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به این واحد صنفی اعزام و در بازرسی از محل موفق به کشف مقادیری شربت و هزار و ۵۰۰ عدد انواع قرص‌های ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به معرفی متصدی متخلف این واحد صنفی به مرجع قضائی از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود پیرامون موارد مشکوک و مجرمانه را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6091004

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد