Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-03@22:27:53 GMT

داروخانه‌ها از خرید ماسک منع شدند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۲۵۶۱

داروخانه‌ها از خرید ماسک منع شدند

باشگاه خبرنگاران: محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: نظر به شرایط موجود، بخشنامه مدیرکل تجهیزات پزشکی و با توجه به مصوبه قرارگاه دارو و تجهیزات پزشکی مبنی بر لزوم برنامه‌ریزی در خصوص تامین و توزیع انواع ماسک توسط هیات امنای صرفه‌جویی ارزی، بخشنامه‌ای به تولید کنندگان، توزیع کنندگان، واحد‌های صنفی، شرکت‌های پخش دارویی، عرضه کنندگان و داروخانه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بر این اساس هرگونه توزیع، خرید و فروش انواع ماسک‌های پزشکی شامل ماسک جراحی (بنددار و کش‌دار)، فیلتردار، n ۹۵ و n ۹۹ توسط تولید کنندگان، توزیع کنندگان، واحد‌های صنفی، شرکت‌های پخش دارویی و ... تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و کالا‌های موجود صرفاً قابل فروش به هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی وابسته به وزارت بهداشت است.

شانه ساز بیان کرد: توزیع انواع ماسک تنها از طریق هیئت امنا صورت خواهد گرفت و داروخانه‌های سطح شهر می‌تواند صرفاً اقدام به عرضه موجودی انبار خود (که قبل از ابلاغ این بخشنامه خریداری شده است) و در حد مصرف شخص متقاضی اقدام کنند.

او در ادامه گفت: طبق این ابلاغیه داروخانه‌ها تا اطلاع ثانوی اجازه خرید مجدد از شرکت توزیع را به هیچ عنوان ندارند.

شانه‌ساز ادامه داد: تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، واحد‌های صنفی، شرکت‌های پخش دارویی باید کالا‌های خود با نرخ قانونی مطابق ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و توزیع کنندگان به هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی عرضه کنند.

او با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان، گفت: در صورت مشاهده هرگونه فروش، توزیع و عرضه کالا خارج از بخشنامه و با قیمت‌های نامتعارف و غیرقانونی، متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

شانه ساز در پایان یادآوری کرد: مردم می‌توانند موارد تخلف را با شماره ۱۳۵ به سازمان تعزیرات اطلاع رسانی و پیگیری کنند.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: توزیع کنندگان شانه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در حاشیه برگزاری آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم در قم که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: امسال در نوزدهمین دوره از آزمون تخصصی ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم بیش از ۱۲ هزار نفر از ۳۱ استان کشور شرکت کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی تقی‌زاده افزود: در این دوره از مسابقات شاهد رشد ۲۰ درصدی شرکت‌کنندگان در کشور بوده‌ایم؛ همچنین استان‌های تهران و خراسان رضوی بالاترین آمار مشارکت را در این آزمون داشته اند. 

وی در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون گفت: تا ۴۰ روز آینده نتایج آزمون اعلام می‌شود و کسانی‌که حد نصاب و امتیاز کافی را از این مرحله بدست آورند، به آزمون شفاهی راه می‌یابند و پس از قبولی در آزمون شفاهی مدرک سطح ۳ را دریافت می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اکنون ما از ۱۰ کشور دنیا در این آزمون مخاطب داریم و اتباع کشور‌های پاکستان، افغانستان، لبنان و انگلستان از عمده مخاطبین ما هستند؛ با این استقبال مخاطبان امیدواریم در سال آینده آمار شرکت کنندگان به ۲۰ هزار نفر برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


دیگر خبرها

  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • هجوم برای خرید طلا
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت