Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اعلام حمایت ژنرال «دوستم» از تیم «ثبات و همگرایی» برای تعیین والی‌های جدید در شمال افغانستان، نماینده ویژه آمریکا پشت دیدارهای بسته با وی دیدار کرد. ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان برای دیدار با ژنرال «عبدالرشید دوستم» رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان به ولایت «جوزجان» رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش‌ها این دیدار در اقامتگاه دوستم در «شبرغان» و پشت درهای بسته برگزار شد و ساعت‌ها نیز ادامه داشت.

جزئیات این نشست هنوز بطور رسمی منتشر نشده است اما برخی منابع می‌گویند که خلیلزاد تلاش دارد تا ژنرال دوستم را متقاعد کند تا از تعیین والی‌های جدید در شمال افغانستان تحت عنوان ریاست جمهوری «عبدالله عبدالله» دست بکشد.

گفتنی است که پس از اعلام پیروزی «اشرف غنی» در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تیم «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله ضمن نپذیرفتن نتیجه تصریح کرد که براساس آرای سالم این تیم پیروز انتخابات است و بزودی دولتی فراگیر را تشکیل خواهد داد و روز گذشته نیز چند والی را در ولایت‌های شمالی منصوب کرده است.

حمایت معاون اول اشرف غنی از عبدالله؛ بازنده را برنده اعلام کردندواکنش عبدالله: کودتا علیه مردم سالاری را نمی‌پذیریم و حکومت تشکیل می‌دهیمحکومت موازی در افغانستان کلید زده شد

گفته می‌شود که افراد وابسته به ژنرال دوستم دفتر والی جوزجان را محاصره کرده‌اند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان

رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در دیدار نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان از همکاری و ایستادگی ایران در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، «حامد کرزی» رئیس‌جمهور پیشین افغانستان روز پنجشنبه با «حسن کاظمی قمی» سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

کرزی با اشاره به روابط تاریخی و همسایگی نیک میان ایران و افغانستان، از همکاری و ایستادگی این کشور در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف و همچنین از کمک‌های ایران به‌خصوص در بخش تعلیم و اعطای بورس‌های تحصیلی قدردانی کرد.

او همچنین تعلیم دختران را مسئله حیاتی برای افغانستان خواند.

در این دیدار همچنین در مورد تحولات جاری افغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر شد و رئیس‌جمهور پیشین افغانستان، صلح و ثبات در منطقه را به نفع همه دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم