Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماسک رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد؛ خرید و فروش ماسک توسط داروخانه‌ها ممنوع شد به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس سازمان غذا و دارو بخشنامه جدیدی به منظور عرضه انواع ماسک در کشور ابلاغ کرد که براساس آن داروخانه‌ها تا اطلاع ثانوی مجاز به خرید ماسک نیستند و ماسک رایگان توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدرضا شانه ساز در این بخشنامه تصریح کرده است: نظر به شرایط موجود، بخشنامه مدیرکل تجهیزات پزشکی و با توجه به مصوبه قرارگاه دارو و تجهیزات پزشکی مبنی بر لزوم برنامه ریزی در خصوص تامین و توزیع انواع ماسک توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی، بخشنامه‌ای به تولید کنندگان، توزیع کنندگان، واحد‌های صنفی، شرکت‌های پخش دارویی، عرضه کنندگان و داروخانه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر این اساس هرگونه توزیع، خرید و فروش انواع ماسک‌های پزشکی شامل ماسک جراحی (بنددار و کش‌دار)، فیلتردار، n. ۹۵ و n. ۹۹ توسط تولید کنندگان، توزیع کنندگان، واحد‌های صنفی، شرکت‌های پخش دارویی و ... تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و کالا‌های موجود صرفاً قابل فروش به هیات امنای صرفه‌جویی ارزی وابسته به وزارت بهداشت است.

به گفته معاون وزیر بهداشت توزیع انواع ماسک فقط از طریق هیات امنا صورت خواهد گرفت و داروخانه‌های سطح شهر می‌تواند صرفاً اقدام به عرضه موجودی انبار خود (که قبل از ابلاغ این بخشنامه خریداری شده است) و در حد مصرف شخص متقاضی اقدام کنند. طبق این ابلاغیه داروخانه‌ها تا اطلاع ثانوی اجازه خرید مجدد از شرکت توزیع را به هیچ عنوان ندارد.

شانه‌ساز با بیان اینکه تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، واحد‌های صنفی، شرکت‌های پخش دارویی باید کالا‌های خود با نرخ قانونی مطابق ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و توزیع کنندگان به هیئت امنای صرفه جویی ارزی عرضه کنند.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان گفت: در صورت مشاهده هرگونه فروش، توزیع و عرضه کالا خارج از این بخشنامه و با قیمت‌های نامتعارف و غیرقانونی، متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

هموطنان می‌توانند موارد تخلف را با شماره ۱۳۵ به سازمان تعزیرات اطلاع رسانی و پیگیری کنند.

مهدی یوسفی رییس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران روز گذشته (شنبه) از عرضه رایگان ماسک خبر داد.

وی گفت: هیات امنا اقدام به خرید تمام تولیدات ماسک‌های شرکت‌های ایرانی می‌کند و آن را برای توزیع رایگان بین خانواده‌ها در سراسر کشور در اختیار معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار می‌دهد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم برای پیشگیری از ابتلا به خرید ماسک‌های پزشکی روی آورده اند و این امر سبب کمبود و نیز گرانی این محصول بهداشتی شده است.

اما پزشکان معتقدند رعایت بهداشت فردی مقدم بر زدن ماسک است اصرار بر استفاده از آن بدون توجه به رعایت سایر موارد بهداشت فردی هیچ تاثیری بر پیشگیری از کرونا ندارد، چون منافذ پوستی مهم‌ترین کانال انتقال این ویروس محسوب می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک شانه ساز توزیع کنندگان انواع ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟

روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی ۷۵ روز گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابر این گزارش، در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده و موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با برنامه ریزی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب، دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • توزیع وارفارین در داروخانه‌های منتخب
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب