Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون سوارکاری ایران گفت: کمیته بین‌المللی پاراالمپیک، غزاله منتظم و کمیته بین‌المللی المپیک، مینا فراهانی را رسما به عنوان کاندید معرفی کردند. بین صد کشور فقط 5 نفر انتخاب و کاندید شدند، به نظر من در همین مرحله هم قدم بزرگی برداشته شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مسعود خلیلی، رئیس فدراسیون سوارکاری، درخصوص انتخاب مینا فراهانی به عنوان یکی از نامزدهای انتخابی کمیته بین المللی المپیک در گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: دو کمیته بین‌المللی المپیک و پاراالمپیک هر سال در روز جهانی زن، چند نفر از بانوان برجسته ورزشی که توانستند باعث توسعه ورزش بانوان در کشور خودشان شوند و تأثیرگذار باشند، را به دنیا معرفی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه در سال جاری توسط فدراسیون‌های مربوطه یعنی فدارسیون جهانی سوارکاری از یک سو و فدراسیون جانبازان و معلولین از سوی دیگر، دو نفر از همکاران خوب ما از کشور به عنوان کاندیدا بین 5 نفر دیگر قرار گرفتند.

وی افزود: کمیته بین‌المللی پاراالمپیک، غزاله منتظم و کمیته بین‌المللی المپیک، مینا فراهانی را رسما به عنوان کاندید معرفی کردند. این مراسم 18 اسفند ماه در کمیته جهانی برگزار می‌شود. بین صد کشور فقط 5 نفر انتخاب و کاندید شدند، به نظر من در همین مرحله هم قدم بزرگی برداشته شده است.

خلیلی اظهار داشت: منتظم در ارتباط با کودکانی که دچار معلولیت‌های ذهنی و جسمی هستند از چند سال پیش که ما کمیته مربوط به این ورزش را در کشور راه اندازی کردیم، بسیار فعالیت کرده است و توانسته در 21 استان، ورزشکارانی را از رده‌های سنی پایین جذب این وزرش کند. رئیس فدراسیون جهانی وقتی به دعوت ما به ایران آمده بود، از یکی از اردوها بازدید کرد. این موضوع برای او بسیار جالب بود و این باعث شد فدراسیون جهانی برنامه آماده‌سازی‌ای برای این چند سال به ما داده تا انشاالله برای سال 2020 هم از این آموزش استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون سوارکاری در پایان گفت: فراهانی هم راه‌اندازی یک ورزش نوین را در کشور برعهده داشت و رشته ولتیژ که اجرای حرکات ژیمناستیک روی اسب در حال حرکت است را راه‌اندازی کرد، خوشبختانه این رشته علاقه مندان خاص خودش را هم پیدا کرده است. با فدراسیون ژیمناستیک هماهنگی‌هایی را داشتیم تا نونهالان، جوانان و نوجوانان را از رشته ژیمناستیک به ما معرفی کنند تا در این رشته از آن‌ها استفاده کنیم. امیدواریم این رشته توسعه بیشتری پیدا کند و حتی در سال 2024 بتوانیم برای اولین بار نمایندگانی را به پاراالمپیک اعزام کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روز جهانی زن کمیته بین المللی المپیک فدراسیون سوارکاری کمیته بین المللی پارالمپیک کمیته بین المللی المپیک راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سایت غرفه (پاویون) رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز به نشانی www.venicebiennale.ir به تازگی راه‌اندازی شده است.

در این سایت، هنرمندان حاضر در پاویون کشورمان به همراه آثارشان معرفی شده‌اند. همچنین گزارش تصویری از مناطق بازدیدشده توسط تیم ایرانی حاضر در دوسالانه ونیز هم در آن قابل مشاهده است.گفتنی است که پس از افتتاح پاویون رسمی کشورمان در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴، اطلاعات و عکس‌های تکمیلی روی این سایت قرار خواهد گرفت.

همزمان با آغاز شصتمین دوسالانه هنر ونیز، جمع کثیری از حامیان ملت فلسطین با برگزاری تجمعات اعتراضی، شعار زنده باد فلسطین سر دادند و خواهان جلوگیری از حضور رژیم صهیونیستی در این رویداد مهم هنری جهان شدند‌.

اخبار پاویون ایران در ونیز

امیر عبدالحسینی، کیوریتور ارشد غرفه (پاویون) رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز که این روز‌ها برای ساماندهی پاویون کشورمان به همراه شعیب حسینی مقدم (کیوریتور) و جعفر واحدی (مدیر برنامه‌ریزی و امور اجرایی) در ونیز به سر می‌برد، درباره اهمیت برپایی این رویداد مهم هنری گفت: دوسالانه ونیز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هنری جهان است؛ هم به لحاظ قدمت، یکی از قدیمی‌ترین‌هاست، هم از منظر اعتبار، یکی از معتبرترین‌هاست و هم از حیث کیفیت، آثاری که کشور‌ها در این دوسالانه ارائه می‌کنند، آخرین دستاورد‌های هنر‌های تجسمی آنها به شمار می‌آید. از این رو می‌توان گفت که دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است.

او افزود: امسال، با تأکید و پی‌گیری مدیرکل هنر‌های تجسمی مقرر شد که پاویون جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز حضور داشته باشد و دستاورد‌های اخیر هنر‌های تجسمی ایران را مهم ارائه کند. طی چند روز گذشته که به همراه تیم رسمی جمهوری اسلامی ایران برای ساماندهی و گشایش پاویون کشورمان در ایتالیا حضور داریم، پاویون کشور‌ها در «جیاردینی»، «آرسناله» و سایر مراکز مهم نمایشگاهی را دیده‌ایم. یکی از نکات قابل توجه در این بازدید، اهمیت رسانه‌های هنری جدید در هنر‌های تجسمی معاصر است، به ویژه بهره‌مندی از هنر چیدمان، هنر ویدیو، هنر اجرا، هنر مفهومی و دیگر قابلیت‌های مهمی که رسانه‌های هنری جدید در اختیار می‌گذارد تا هنرمندان، بیان هنری خود را ارائه کنند. می‌توان گفت که بیشتر کشور‌ها از ظرفیت هنر چندرسانه‌ای برای ارائه بهتر نمایشگاهی بهره گرفته بودند.

عبدالحسینی عنوان کرد: نکته مهم دیگری که در دوسالانه شصتم مشاهده می‌شود، توجه به مقوله کیوریت‌محوری است. کیوریتور به عنوان سرپرست یا کارگردان هنری، روند نمایشگاه را تعریف و آثار هنری را با چیدمانی متفاوت در قالب‌های جدیدتری ارائه می‌کند. به بیان دیگر، سناریوی اصلی برای ارائه آثار نمایشگاهی هر کشور توسط کیوریتور مشخص می‌شود و هنرمندان آثار خود را با نگاه و نگرش او ارائه می‌کنند.

کیوریتور ارشد پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز ادامه داد: توجه به مضمون و مفهوم، نکته دیگری است که در بسیاری از پاویون‌ها مورد توجه قرار گرفته است. این پاویون‌ها براساس نگرش و اندیشه هنرمندان‌شان، مضامین و موضوعات مورد توجه در کشور خود را در قالب‌های بیانی هنر‌های تجسمی ارائه کرده‌اند.

این هنرمند بیان کرد: ازجمله دستاورد‌های بینال شصتم که به وضوح در تمامی غرفه‌ها دیده می‌شود، توجه به مفاهیم اخلاقی، اجتماعی و انسانی است. اهمیت زمین، نگاه زیست‌محیطی و روحیه صلح‌طلبی و ضدیت با جنگ در پاویون بیشتر کشور‌ها مشهود است؛ همان‌طور که کشور ما نیز عنوان پاویون خود را مبتنی بر یکی از ابیات شاعر بزرگ فارسی‌زبان، سعدی شیرازی انتخاب کرده است. این شاعر بزرگ قرن هفتم، یک بیت جهانی دارد: «بنی آدم اعضای یک پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند». این بیت به عنوان نام غرفه رسمی ایران، خودنمایی می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند
  • سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است
  • پوست اندازی اسکی؛ نسل جدید مربیان و مدرسان در راه هستند